Trekking Annapurna Maart

Hallo!

Ik ben van plan in maart samen met een vriendin een trekking te gaan doen in het Annapurna gebied.
We willen de Annapurna Base Camp trek gaan doen en daar had ik wat vraagjes over.

Ten eerste, weet een van jullie wat de temperaturen tijdens de trekking ongeveer zijn? Heb ik bijvoorbeeld echte bergschoenen nodig? (ook voor de warmte etc. en nattigheid?) Of zijn schoenen die lekker zitten ook voldoende? Waterdichte schoenen?
Wat is jullie ervaring hiermee?
Kom je bijv. veel sneeuw tegen onderweg? Of valt dat in die tijd/dat gebied heel erg mee?

Daarnaast wilde ik vragen of jullie al je spullen mee hebben genomen vanuit Nederland. Dingen zoals slaapzak, dikke jas, broek, wandelstokken (heb je die nodig? of is dat overbodig?).
Ik las namelijk dat je ook een hoop kunt huren en kopen in Kathmandu. Maar wil graag jullie ervaringen horen!

Nog iets, we willen graag al in Nederland boeken, maar het liefst tegen een redelijke prijs (lijkt me niet gek). Dus als jullie nog tips hebben voor goede trekkingbureaus/gidsen hoor ik het heel erg graag!!

Iig alvast bedankt! :smiley:

Anouk

Over het weer is moeilijk iets te zeggen in de bergen. Ik het ABC rond kerst gelopen en had 1 dag sneeuw. De etappe na Poon Hill heeft een afdaling die spekglad kan zijn, bij ons was het een soort ijsbaan. Dan ben je wel blij met je bergschoenen. Ik draag de bergschoenen vooral wegens de extra steun aan mijn enkels. Ik zou er niet graag doorheen zwikken in de bergen.
Op de terugweg naar beneden, een na laatste dag heb ik in november een ongekende hoosbui gehad van 12 tot 6. Je weet gewoon niet wat je tegen komt.

Inderdaad kun je alles huren of kopen in Kathmandu. Een jas met uitneembaar fleece voor een paar euro een, fleece lakenzak (erg aangenaam voor in de slaapzak) etc. Stokken heb ik gekocht omdat ik wist dat ik ze vaker ging gebruiken.
Slaapzak huur ik altijd voor een trekking. Kost je 2 dollar per dag of zo en dat is voordeliger dan je eigen slaapzak thuis te laten wassen (want hij ruikt heerlijk naar zweet en rook van de lodges als je thuis bent :))

Ik koop eigenlijk iedere trekking een nieuw daypack, er staat al een aardige verzameling hier. Bij ieder daypack hoort nu een trekking.

Wat organisaties betreft moet je kijken wat hun reis verder biedt. Soms is het een groepsreis inclusief ander dingen in Nepal, hier en daar kun je alleen de trekking boeken en be je verder vrij.