Beste Allemaal,
Ik wil graag de Anapurna Sanctuary trek gaan doen met een georganiseerde reis zie http://www.explore.co.uk/holidays/itinerary/annapurna-sanctuary
En vroeg me af of jullie daar ervaringen al over hebben ?
- is 't bijvoorbeeld erg toeristisch in october ?
- is 't een mooie tocht ?
- sneeuw ?
etc etc
- kun je het bijvoorbeeld alleen doen ?
Groeten Marc
Bedankt Kingfisherik,
Nou ik heb mijn vlucht al geboekt en ga de anapurna sanctuary trek doen, met een groep. We gaan de toch in circa 12 dagen doen en slapen in teahuts ! Heb er veel zin in, moet nu schoenen kopen ! Iemand nog tips ?
Angelbright,
Koop ze bij een winkel waar ze verstand hebben van schoenen. Ik loop al jaren en jaren op Meindls en die bevallen me goed, maar voor jou kan het heel anders zijn.
Bedankt Kingfisherik,
Nog een vraag: ik ga morgen naar de bever winkel en hoe koud is 't 's avonds ? Een vriend van me vertelde dat t behoorlijk koud kan zijn 's avonds…
Groeten Angelbright
Heel veel plezier Marc,
ik heb dezelfde tocht gelopen, oktober vorig jaar en kijk er nog altijd met heel veel plezier op terug.
's Avonds kan het inderdaad koud worden als je wat in de hoger gelegen gebieden komt. Een goede slaapzak en thermisch ondergoed in bed is geen overbodige luxe want het kan vriezen.
De uitzichten zijn echt super, daar word je wel weer warm van 
Ik heb het daar nooit echt koud gehad, met min 5 valt prima te leven dacht ik. Everest was het -20, dat was echt minder …
Hoop niet dat je veel gekocht hebt bij Bever, in Kathmandu betaal je een schijntje voor een lekker warm jack met uitritsbaar fleece.
Ha Benno en Kingfisherik,
Bedankt voor de tips, nee nog geen jas gekocht bij bever, wel goed idee dat in Katmandu te kopen. Trouwens ik ga dus niet helemaal naar Anapurna Basecamp maar naar Machupuare Base camp, dat is “maar” op 4130 meter. Verder is het zo rond de 5-7 uur lopen per dag. Hoe hoog zijn jullie geweest ?
Werkt 't zo in Nepal dat hoe hoger je komt hoe mooier 't wordt ? Ik merk dat namelijk; zo van "oh je gaat maar tot 4000, vanaf 5000 dat is pas t echte werk 
Groeten Angelbright
MBC ligt op 3700, ABC op 4200 (zo ongeveer). Is maar 2 uur lopen of zo, dus als je in MBC arriveert en je voelt je goed: doorlopen. Bij een normaal schema zou je rond de lunch in MBC arriveren, kun je makkelijk nog op en neer. Mijn hoogste punt is denk ik Gokyo Ri, rond de 5600.
Hallo Allemaal,
Zeg ik vroeg me nog af die berghutten op de Anapurna Trek, hoe “basic” zijn die moet je bijvoorbeeld een zaklantaarn mee ? Kun je je bijvoorbeeld scheren of krijgt iedereen daar een baard ? Is er een soort checklist wat je mee moet nemen en zeker niet ?
Groeten en ook bedankt voor jullie vorige e-mails !
Angelbright
Er is overal heet water te krijgen/kopen, dus scheren is geen probleem.
En er zijn lodges met de wc in de tuin of verderop in de gang, een zaklamp is dan wel handig. En als de stroom uitvalt en je moet je tandenborstel nog zoeken in je rugzak, dan ben je ook blij met je zaklampje. Neem trouwens een hoofdlamp (3 euro bij de Xenos), dat is veel makkelijker.
1 like
Hallo Allemaal,
Nou volgende week is 't zover, dan vertrek ik naar Kathmandu. Ik had nog een paar vraagjes:
- Ik heb een gewone zonnebril en vroeg me af of je enige hoogte nog speciale zonnebril nodig hebt (zo een met zijkanten die dicht zijn ?).
- Heb je dikke handschoenen nodig of kun je gewoon af met goedkope soort ? In de winkel zijn die north face handschoenen best duur !
- Namen jullie nog “eten” mee uit Nederland zoals powerbars etc etc of is dat onzin ?
Nou heb er erg veel zin in ! Als jullie nog last minute tips hebben voor Kathmandu hoor ik 't graag
Groeten Angelbright
Goeiemorgen!
Een normale zonnebril met UV bescherming is voldoende vind ik zelf. Handschoenen zijn vooral handig als je met stokken loopt, van die hele dikke is niet nodig. In Kathmandu koop je prima spul voor weinig geld.
Powerbars en zo kun je ook in Kathmandu kopen. Ze hebben er zakken “trekkers fuel”, muesli, nootjes, smarties, kokos in een zak. Dat is heerlijk krachtvoer voor onderweg. Langs de route zijn ook overal marsen en zo te koop, voor de onverwachte trek.
groeten Uit Cappedocie, Turkije 
1 like
Hallo Allemaal,
Ik ben net een paar dagen terug van de Ananpurna Sanctuary Trek ! Het was een geweldig mooie tocht van 9 dagen. We hadden een heldere dag tpv Anapurna Basecamp, dus helemaal goed. Het weer de rest van de dagen was wat wisselend en best wel paar dagen regen. Verder vond ik het met name bij de Machapuchare base camp, het snoeikoud ! 2 graden buiten en 6 graden binnen. Dus om 7:30 was iedereen al aan het slapen (blij een goede slaapzak te hebben die je rond je gezicht kon dichtritsen !)
Natuurlijk wel om 5:00 eruit om om 6:00 naar boven te gaan. Katmandu vond ik een interessante stad, maar wat een smog !! Verder vond ik de nepalezen geweldige mensen die enorme vrachten naar boven dragen,
Volgende keer ga ik denk ik de Anapurna Circuit doen !
En nog bedankt voor jullie adviezen.
Groeten Angelbright
Welkom terug, fijn dat je een mooie reis hebt gehad.
En leuk dat je je nog even komt melden!