wie o wie is er in de periode eind january tot en met april in Nepal te vinden? ik Maarten (22) wil een aantal trekkings gaan doen en ik zoek nog een eventueel reisgenootje om samen mee te lopen plus een gids;).
zou eerst wat meer informatie verzamelen als ik een tip mag geven. Veel routes zijn in januari en februari niet echt makkelijk of niet begaanbaar wegens extreme weersomstandigheden.
Welke routes wil je gaan lopen ?
onder extreme weersomstandigheden bedoel je waarschijnlijk kou (koude wind)en sneeuw. ik weet niet of je er al enige ervaring hebt in de winter maanden maar over het algemeen valt het met sneeuw behoorlijk mee en is het vooral koud. ik wil het Annapurna circuit gaan lopen en nog eventueel een tweede waarvan ik ter plekke pas beslis welke.
ik ben er een paar x een half jaartje of langer geweest zullen we maar zeggen. Als het ‘mee valt’ moet je het vooral doen, Annapurna in Januari.
21 dgn met als hoogste punt +/- 4500 mtr en de pas op 5400. Je hebt gelijk het is veelal vooral de koude maar het kan erg raar spoken qua sneeuwval en je bent in no time totaal ingesneeuwd. als je dan toch tot april daar bent zou ik zeker medio mrt de trekking doen
Wij hebben net een trekking daar gedaan met een porterguide. Dat was handig omdat hij onze tas droeg. Een gids heb je niet nodig. In alle dorpjes zijn genoeg ‘hotels’ te vinden waar je kan overnachten. Geen probleem om iets te vinden.
ik ben alleen nog niet tot thorung la geweest. en in welke maand waren jullie er? en was die porter guide nodig? want voor het ongeval van afgelopen jaar was het niet perse nodig een gids te hebben maar daarna las ik ergens dat het strenger zou worden. weet iemand daar iets van?
Dat was wel het idee inderdaad, maar tussen het maken van een plan en de uitvoering zit veel tijd.
Ik meende eigenlijk dat het al langer verplicht was minimaal 1 Nepalees mee te nemen richting Annapurna (drager of gids) maar hoe ze streng ze er op letten, geen idee.
Je Moet in Pokhara een vergunning aanvragen. Je kunt uit 2 vergunningen kiezen: 1 met gids/ drager en 1 zonder gids/drager (dus zelf). Als je alleen gaat is het $10 duurder. Maar je mag dus zelf het circuit doen.
Het doen van een trekking in Januari tot April is prima. Weer is dan nog meer dan prima. Je zult dan nog niet te maken hebben met het regenseizoen. (begint augustus/juli)
Als je een gids of medereizigers nodig heb raad ik aan om dit te regelen in Nepal zelf. Je hebt genoeg hostels en dergelijken waar je een Gids tegen Nepalees tarief en reisgenoten kan vinden.
Als je nog specifieke vragen hebt mag je me altijd pm’en. Ik heb persoonlijk een trekking gedaan naar het mount everest basecamp. Echt een super ervaring. Veel goede verhalen gehoord over Ana Purna, dus daarom heb ik ook uiteindelijk de Ana Purna trekking gedaan. Ook echt een aanrader! Super mooi!