Annapurna trekking november/december/januari Nepal

Hoi Ik ben Alex, 37 jaar,

Ik ben van plan om naar Nepal af te reizen om daar een combinatie van trekking en vrijwilligerswerk te gaan doen.
Ben nog in de oriënterende fase, maar heb nog niets concreets gevonden bij vrijwilligerswerk organisaties.
Het betreft de periode november/december en januari.
Mocht er iemand dezelfde tijd heen gaan dan Lijkt het me leuk om met hen in contact te komen en eventueel samen iets te ondernemen.
Mijn idee is om in november heen te gaan, tevens de beste periode voor de trekking. Het hoe en wat volgt nog.
Verder heb ik veel reis ervaring en zie dit weer als een verrijking om te mogen doen.
Als iemand nog tips heeft lees ik dat graag!!

Groetjes Alex

Hoi Alex, in november zou ik graag een trekkking van een dag of 20 maken. Ik kan hopelijk een maand vrij krijgen. Daarna moet ik gewoon weer aan het werk. Ik heb aardig wat trekking ervaring en veel reiservaring ( vorig jaar 10 mnd weg geweest.) Zou jij een tocht van 20 dagen zien zitten? Naar welke tocht of tochten zou je voorkeur uitgaan? zeker weten annapurna of wil je het nog verder onderzoeken? Groetjes, Ruth 36 jr

Hoi Ruth,

Leuk dat je reageer!
Een tocht van 20 dagen zie ik wel zitten. Of het Annapurna wordt ligt bij mij nog niet vast. Heb vernomen dat er een weg is aangelegd langs de trektrocht, waardoor je nu ook veel over de weg zult lopen.
Opties die mij ook leuk lijken zijn een tocht rond de Makalu of de Manaslu, die zo’n 3 weken duren.
Wanneer in november heb je vrij?
Zelf schat ik dat ik vanaf 10 tot 20 november richting Nepal kan gaan.

Gr Alex

Hoi Alexander,

Mijn verlofaanvraag is ingediend vanaf 4 november, maar dat valt misschien wel te schuiven. Ik zag dat Karlien ook op pad wil in die periode. Misschien kunnen we met zijn drieen kennis maken. Ik ben ook wel voor low budget, maar stel veiligheid voorop. Ik wil zeker met een gids lopen als we naar een gebied gaan waar at aangeraden wordt. De tochten aan over behoorlijk hoge bergpassen, waar ik onvoldoende kennis van heb.
Zou je het leuk vinden om een keer af te spreken? Ik woon in de buurt van Utrecht en ben regelmatig in Amsterdam…deze week natuurlijk Nijmegen.

Groetjes,

Ruth

Hoi Ruth,

Klopt! veiligheid gaat boven alles.

Ik heb zelf nog geen contact gehad met karlien.

Voel jij iets voor die trekking van Makalu of Malasnu en dat vanuit nl organiseren of wil jij het in nepal zelf organiseren?
Afspreken zou wat mij betreft wel kunnen, liefst in Amsterdam.
Woon zelf vlakbij Hoorn in Noord Holland.
Mij schikt het het best om bijv komende week op een avond eventueel iets af te spreken.
Daarop volgende weken krijg ik het druk met werkzaamheden, dat past mij minder.
Ik lees wel wat jouw voorkeur is.

Groetjes Alex