Ik wil graag 4 weken op reis naar Nepal. Het lijkt mij een fantastisch land, en wat ik zo zie en hoor een liefdevolle bevolking. Dat wil ik ontdekken!
Graag wil ik trekkingen doen en wellicht nog een week vrijwilligerswerk.
Heeft iemand naast deze ideeën nog meer tips en advies die ik kan doen in ruim vier weken?
Is het klimaat in Nepal overal hetzelfde?
Een week vrijwilligerswerk is misschien wat kort, maar wie weet heeft iemand een mooie tip voor mij? Ik wil graag werk verrichten zonder daar eigen kosten aan kwijt te zijn, maar dat er echt gebruik wordt gemaakt van mijn helpende hand.
Hoi Louie, ik ga in februari ook naar Nepal. Heel veel zin in! Heb ook wat uitzoekwerk gedaan en tijdens een trekking in de Himalaya kan het klimaat behoorlijk verschillen. In november schijnt het prima weer te zijn voor trekkings en in december wordt het al iets kouder. Hoe het weer verder in Nepal is weet ik niet precies. Wij doen een trekking via Sherpa Reizen. Ze geven handige info op hun site. Miss eens een kijke waard: www.sherpareizen.nl. Wat voor vrijwilligerswerk wil je doen? Nja heel veel plezier in ieder geval! Groet, Bart
Ik wil in oktober/november naar Nepal en ook de Annapurna trekking doen. Ik heb van alles uitgezocht wat ik graag zou willen zien in Nepal. Hier mijn hoogtepunten en een beetje planning:
Begin in Kathmandu: Monkey temple, Durbar square, stad verkennen, wat rondlopen en bijkomen van de vlucht. Alle activiteiten die ik wil gaan doen uitzoeken, kijken voor uitrusting om de trek te lopen. Winkeltjes af en tourist info’s opzoeken. Verdiepen in de stad en de cultuur.
Bungee daytrip: verblijf in Thamel. om 6.00 uur vertrekt vanuit daar de bus, volgensmij ongeveer 2 uur reizen?. dezelfde dag nog bungeejumpen daar overnachten in het resort en de volgende ochtend raften en dan weer terug naar Kathmandu. Kosten voor bus, bungee jump, overnachting en de volgende ochtend raften is 145 euro en dan weer de bus terug naar Kathmandu (eten is inbegrepen). Je kan ook alleen bungee jumpen of alleen raften,dezelfde dag weer terug of gewoon naar het resort toe… zie www.thelastresort.com
3 (+ 2 reisdagen dagen) Chitwan national park: Jungle trek en overnachting. vanuit daar door naar
Pokhara: Paragliden ($75-100), Het prachtige meer bekijken. Daar uitrusten en dan vol goede moed beginnen aan de Annapurna trek.
3 weken Annapurna circuit (€400) Het liefst zonder drager en gids (hier twijfel ik nog over) IK denk dat ik dit eind november wil gaan doen. Ik ben bang dat het in Oktober overdag heel warm gaat worden? Maar december te koud haha. Nog maar even uitzoeken.
Pokhara: uitrusten dan door naar
Bandipur: genieten van de rust en een grottentocht ( 200 npR)
Terug naar Kathmandu : Pashupathina temple, Bagmati rivier (lijkverbrandingen, hier moet je echter wel tegen kunnen), Singa durbar.
Vanuit Kathmandu een dagje naar Bakthapur en een dag naar Patan. Hier liefst alles te voet.
Dit is wat ik tot nu toe graag zou willen doen/bekijken mocht jij nog leuke ideeën hebben dan hoor ik het graag.
Oh ik boek trouwens niks vanuit Nederland. Het is goedkoper om het daar te regelen en dan ben je ook vrijer qua planning of wijzigingen mocht het niet lopen zoals je wilt of je toch andere dingen bedenkt om te gaan doen.
Wanneer ga je, wat zijn je ervaringen met lopen in de bergen. Oktober tot en met April is de beste tijd om Nepal te bezoeken. De wintermaanden zijn koud maar nog steeds geschikt om een mooie tocht te maken. Ga je alleen? Wat zou je kunnen bijdragen als het gaat over vrijwilligerswerk. Heb je bepaalde kwaliteiten?
Wellicht makkelijker om je van advies te dienen als je iets specifieker bent. Als je b.v. in de periode van de festivals in Nepal bent is er mogelijk wel werk met activiteiten voor kinderen.
Heb zelf veel contacten in Nepal die je mogelijk verder kunnen helpen in je zoektocht en een mooie vakantie.
Wij (mijn vrouw en ik) zijn een aantal jaar geleden naar Nepal / Tibet geweest.
Nu zouden wij graag iets willen geven aan de plaatselijke bevolking, alleen is het moeilijk om dit echt persoonlijk te doen.
Iets relatief kleins, maar het moet echt bij mensen komen die het nodig hebben.
Via organisaties krijg je dit niet echt goed gedaan en reisorganisaties willen ons niet koppelen aan reizigers.
Dus vandaar nu via dit forum.
Hoor graag van je of je iets voor ons kunt betekenen.
Er zijn heel veel organisaties die goed doen in Nepal en waar je zeker giften aan kunt doen hoe klein die ook zijn. Kijk even naar de geregistreerde organisaties die een ANBI status hebben dan weet je zeker dat het bedrag wat doneert op de juiste plaats terecht komt.
Hoop dat jullie er wel uitkomen op deze manier.