Nepal trekking - cultuur, 1 maand (november-december)

Hallo iedereen!

Ik ben op zoek naar reisgenoten die in november / december naar Nepal willen reizen (1 maand) of al plannen hebben om er naartoe te gaan. Vliegtickets zijn nog niet aangekocht dus er is mogelijkheid om data af te spreken. Zelf ben ik beschikbaar om vanaf 8 november vertrekken.

Op het programma: een trekking van ongeveer 10 à 14 dagen, cultuur, plezier, … Alle suggesties zijn welkom!

Ikzelf ben een 27-jarige kempense, niet onervaren met solo backpacken in Azië maar wel vrij onervaren met trekken. Ervaren hikers opgepast dus, buiten een 3-daagse jungletocht in Thailand en een tripje naar de Ardennen heb ik nog niet veel op mijn palmares :wink:

Ik reis voornamelijk low-budget en de trekking zou ik ook zonder gids/eventueel met drager willen doen.

Zijn er mensen onder jullie geïnteresseerd om mij te vergezellen of reizen jullie in die periode ook af richting Nepal, geef me maar een seintje! Alle tips zijn natuurlijk ook welkom!

Groetjes,
Karlien

Hoi Karlien,
Ben zelf ook van plan om in november naar Nepal te gaan voor een trekking en eventueel vrijwilligerswerk te gaan doen. Mijn plan is om voor 2 a 3 maanden te gaan. Ik ben mij nu aan het oriënteren wat ik wil gaan zien en doen. Heb jij al concretere plannen?
Verder reis ik zelf ook vaak backpack style en organiseer ik veel ter plekke. Ben in 2012 in Chili/Argentinië geweest en daar een trekking gedaan wat ik super vond. Reis vaak alleen en kom op reis veel mensen tegen waar ik dan mee optrek, maar als onze ideeën overeenkomen is het misschien leuk om samen een stuk te reizen?
Ben een zelfstandig ondernemer van 37 jaar.

• Updated - - -

Groetjes Alex :slight_smile:

Hoi Karlien,

Ik zag dat je in gesprek bent over reisplannen met Alexander.
Misschien kunnen we met zijn drieen kennis maken. Ik ben ook wel voor low budget, maar stel veiligheid voorop. Ik wil zeker met een gids lopen als we naar een gebied gaan waar dat aangeraden wordt. De tochten aan over behoorlijk hoge bergpassen, waar ik onvoldoende kennis van heb.
Zou je het leuk vinden om een keer af te spreken?

Groetjes,

Ruth