Goede keuze!
ik ben onlangs ook naar Nepal geweest voor 5 maanden, is een échte aanrader!
Volgens mij kom je met je budget zeker toe (behalve vliegtickets, dat moet je wat in het oog houden op www.skyscanner.com bijvoorbeeld)
om je een idee te geven van de prijzen:
***overnachten **kan voor 4-5€ in Ktm per nacht (incl badkamer en tv), of in freak street (dichtbij durbar square) voor 2-3€. In pokhara kan je echter logement vinden voor 1€ per nacht! hangt allemaal van je gewoonten af, ik koos altijd voor de basic kamers, maar was altijd tevreden van de kamers.
Als je wat meer confort/luxe wil moet je zo’n 5-6euro per nacht rekenen.
*het eten is ook echt goedkoop. De Dhal baat (typische nepalees gerecht) kost zo’n 2€. Voor westers eten betaal je 3-4€. Dit ook afhankelijk van restaurant tot restaurant.
*Vervoer is zeer goedkoop, bussen van bv Kathmandu naar Pokhara (zo’n 6-7uur rijden) kost 2.5€. De bussen die echter naar trekkingplaatsen gaan rekenen tourist prices aan en is soms 3dubbel de prijs in vgl met lokale bevolking.
*Gidsen kunnen best doorvragen, ikzelf heb nooit een gebruikt, maar heb wel prijzen gehoord, dat loopt van 10 tot 20euro per dag op (hangt er ook van af of je dragers wil of niet)
*Andere: als je wil trekken moet je ook steeds 2 permits kopen, die kosten hangen ook weer af van welke locatie je wil bezoeken. reken zo’n 20 tot 30 euro voor een enkele trekking.
Verder kan je zeer goede koopjes doen met lokaal gemaakte kledij/juwelen etc.
20 dagen is niet zo lang, dus moet je er het beste van proberen maken!
ik zou niet te lang in Ktm blijven, het is er nogal chaotisch en vervuild, maar toch mag je enkele dingen niet missen!
Dingen die ik zou aanraden: Pashupatinath(crematieplek) - **Bodanath **(grote stupa) - Patan(oudere deel van Ktm) - **Bhaktapur **(ietwat buiten Ktm, een heel mooi proper dorpje, maar wel 15€ inkom) - swayambunath(monkey temple).
Na kathmandu kan je evt gaan trekken, dit kan makkelijk in Langtang (heb ik ook gedaan), is niet zo’n moeilijke trek, en écht mooi! Duurt ook niet té lang, je kan in 2 dagen tot de eindplek geraken, daar 2 dagen blijven en terugkeren (terugtocht heb ik in 1 dag gedaan, maar was wel zwaar
).
Maar zoals m’n voorganger zei is het niet echt de goeie periode voor trekking, dus moet je uitmaken of je dat wil doen…
Verder is Pokhara een aanrader! pokhara is zowat het toeristencentrum van nepal. Je komt er heel makkelijk in contact met andere reizigers en er is vanalles voorzien voor toeristen. Ook rond pokhara valt veel te bezichtigen.
Ook Bandipur is een aanrader (tussen Ktm en Pokhara). Dit is een rustigere plek dan Pokhara, niet zoveel toeristen.
Goh, je hebt zoveel plaatsen die de moeite zijn, ik kan zelf niet kiezen 
Aan mij mag je ook vanalles vragen, ik help je graag verder!
ben jaloers op je reis, ik kijk er al terug naar uit om terug te gaan 
grtjes