Nepal Vliegticket, Trekking en Reisperiode

Hoi Allemaal,

Graag zou ik van begin mei tot half juni in Nepal rondreizen. Kan iemand me vertellen of dit een geschikte reisperiode is? Ik lees veel wisselende informatie op internet hierover.
Mijn idee is dan om begin mei direct te starten met de annapurna trekking van 10 dagen. Graag zou ik echter de kosten voor een gids, drager delen met een reisgenoot. Is het makkelijk om ter plaatsen een reisgenoot hiervoor te vinden?
Mijn laatste vraag betreft het aanschaffen van een ticket. Ik wil graag eerst 6 weken naar Nepal alvorens Vietnam en Laos te bezoeken. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft wat hiervoor de goedkoopste ticket zal zijn. Ik zat zelf te denken aan een retourtje Bangkok vanuit Amsterdam en dan een retourtje Kathmandu vanuit Bangkok. Is dit de goedkoopste manier of zie ik dingen over het hoofd?
Sorry voor de vele vragen maar het wordt mijn eerste verre reis.

Groetjes,

Dora

Hallo Dora,

Ik zou proberen tijd vrij te maken om deze week naar de Vakantiebeurs in Utrecht te gaan. In hal 4 kun je de gewenste informatie uit de eerste hand krijgen van verschillende vertegenwoordigers uit Nepal onder wie het Nepalees Verkeersbureau. www.vakantiebeurs.nl/nl-NL/Bezoeker.aspx
Later kun je dan beslissen hoe, wat en wanneer je wilt gaan. Ik wil je ook nog wel voorstellen aan een vriend van me uit Nepal, die trekkings verzorgd en begeleid. Bij zijn familie kun je dan meteen goede, betaalbare ski-jacks, broeken of andere warme kleding op maat laten maken.

Veel plezier

Hoi,

Ik heb vanochtend net een uitgebreide reactie gegeven op een soortgelijke vraag over de Annapurna trekking (ABC) , wellicht interessant voor jou. Zie hier: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=165260

NB: Weer is prima volgens mij in mei/juni, zou eerder mei doen dan juni, zit je nog wat veiliger wat het regenseizoen betreft. De pieken (beste weer) voor trekking is volgens mij okt/nov en maart/april, maar pin me er niet op vast :wink:

Hi Dora,

Officieel begint op 1 juni het regenseizoen. Nou houdt de monsoon zich natuurlijk zelden netjes aan deze datum :wink: Soms komen de regens eerder, meestal pas later (vanaf half juni). Als je dus in het eerste deel van je reis de Annapurna Sanctuary trekking gaat lopen zit je helemaal goed. De goedkoopste tickets zijn momenteel van Etihad (amsterdam-abu dabi-kathmandu) en Turkisch Airlines (amsterdam-istanbul-kathmandu). Als je even op verschillende data zoekt kom je van beide vliegmaatschappijen opties tegen met zowel een lage prijs als snelle reistijden. Als je het fijn vind om hierbij geholpen te worden (kost je niks) kan ik je wel een mooie optie toemailen via vliegwinkel.nl

grtjs, Maaike