'Reisbaarheid Nepal'

Hoi!

Ik vroeg mij af of Nepal in de maanden juli en augustus goed te bereizen is? En is het als vrouw (20) alleen ook goed te doen?
Én wat is het prijsniveau?

Dankjulliewel!!

:dag:

Als je in die maanden midden in de moesson zit is het tamelijk onvoorspelbaar hoe goed je rond zou kunnen reizen. Van de weg Kathmandu - Pokhara worden soms hele stukken berg weggeslagen. Het is in ieder geval niet altijd een pretje om in die dikke regenbuien in een Nepalese bus te zitten…
Als vrouw alleen moet je gewoon net zo voorzichtng zijn als thuis, Nepal is bepaald geen gevaarlijk land wat dat betreft maar er kan altijd een merkwaardig type je pad kruisen.

Nepal is niet duur, voor 5-10 euro heb je een hotelkamer (goedkoper kan ook maar die tijd heb ik gehad) en eten en drinken is al helemaal niet duur. 2-3 uro per maaltijd en je bent al een heel eind.

Super bedankt! Altijd fijn om toch een soort ‘indicatie’ te hebben :slight_smile:

Weet iemand dan toevallig ook nog of er Visum en dergelijke geregeld moeten worden van te voren?

x

Nee hoor, neem euro’s (tussen de 30 en 35, hangt een beetje af van de koers t.o.v. de dollar) mee en een pasfoto, dan komt alles goed. :slight_smile:

hoi hoi,.
ik ben net terug uit nepal!ik heb daar het annapurna circuit gedaan,samen met mijn vriendin!
2 meiden dus!dat was geen probleem!nu moet ik zeggen dat oktober november wel de beste tijden zijn om naar nepal te gaan!je hebt dan gewoon de mooiste verre uitzichten op de annapurnas!ik ben nu al 3 jaar achter elkaar geweest,en dit is echt het mooiste tijd van het jaar!maar licht er ook aan wat je wilt doen!
visum heb je nodig,…duur is het land zeker niet ,eten doe je al voor 1 a 2 euro cola kost 80 euro cent!echt dat is gewoon lachen!visum regelen vond ik hier makkelijker dan daar !
kost je wel 50 euro,vanuit nederland!maar dan heb je hem!
ik raad je aan te gaan, het is geweldig en een land veilig voor een vrouw alleen!
natuurlijk altijd op je hoede zijn.
ik ga zelf ook weer dit jaar,kan er geen genoeg van krijgen dus wil je tips vraag maar raak!
daag renate

Haha tips zijn altijd welkom!

Wat zijn bijvoorbeeld dé meest geweldige, mooie, adembenemende ( :wink: )plekken? Dorpjes, steden, trektochten (heb je ook van die paardrijtochten? Die lijken mij écht ge-wel-dig!) etc.

Groetjes!

Ha hoi:dag: ja tips zijn zeker handig!
Ik ben zelf naar deze plaatsjes geweest,… Bhaktapur,monky tempel ,swayambhunath,pashupatinath,bodhnath,durbar square,geweest voor bezichtigingen!ook Royal chitwan heb ik gedaan.
dit waren echt geweldige mooi dingen om te zien!

trekkingen heb ik gedaan :idea::Annapurna circuit,Ganesh himsl,Annapurna sanctuary,en dit waren erg mooi treks!
Of je in nepal paarden trek tochten hebt weet ik niet ,want zelf heb ik niet zo veel met paarden!
dit kun je natuurlijk gewoon op vragen,en zeker op google vinden!
maar in kathmandu zelf kom je al ogen te kort!wat is het daag ongelofelijk
gaaf!ook ben ik in pokhara geweest daar beginnen en eindegen eigenlijk bijna al de trekkingen!
als je daar komt zeker ,de moeite waart om daar 1 a 2 dagen te blijven!

dit jaar ga ik zelf wat meer naar de grens van nepal ,tibet!
weetje elke trekking heeft wat ,wat wil je doen dat is de grootste vraag ,en vanaf die standpunt moet je een trekking zoeken die bij je past!

heel veel plezier!!!:dag:

Klinkt geweldig! Jammer dat 't allemaal nog even duurt!!

Dankjewel!

:dag:

:dag:voor je het weet ,…wanneer ga je precies?of weet je dat nog niet!

Augustus. Ik weet dat het niet de meest ‘ideale’ periode is… Maar dan ben ik vrij :slight_smile:

heerlijk toch!en in Augustus ,staan wel bijna alle bloemen en planten in bloei!je hebt zo veel mooi trekkings in die tijd ,dat gaat vast goed komen!
genieten ga je zeker wanneer je ook gaat!
heel veel reis plezier,in het land van de glimlach!nepal.
en ik hoop wat van je trip te lezen als je terug bent!

daag renate:dag:

Hallo Renate,

Ik ben net lid geworden van het forum. Ik wil dit jaar met m’n vriendin in oktober-november (ca. 6 weken) naar Nepal. We willen daar enkele trekkings maken, maar vragen ons af of we dit ook zelf, dus zonder sherpa of gids kunnen doen. Dus twee meiden alleen! Kun jij mij daar iets over zeggen. Weet jij misschien enkele mooie, goed begaanbare routes. We houden allebei van wandelen, maar hebben geen ervaring in bergwandelingen. Graag hoor ik wat van je. Misschien heb je nog andere tips?
Verder vraag ik me ook af hoe de loopbruggen zijn?? Ik heb namelijk een beetje last van hoogtevrees. Is het goed te doen?

Groeten Laura