Nepal reis

Heb zojuist voor ons 2 en vliegreis geboekt naar nepal. Te gek arke fly vertrek op vrijdag 2maart vier weken nepal en dan zaterdag vertrek en zondag 1 april ( geen grap) terug.
Geen vliegtuig overstapperij. en voor een prijs van ongeveer 1900 euro(2pers.) met comfort stoelen dus niet gek he.
Nu nog even kijken hoe we met de visa uit komen. hier in nederland ben je voor een visum regelen rond de 150 euro kwijt en in nepal betaal je 40 dollar.
Wie weet hier meer van ??

Oh en dan ook nog de vaccinaties, hier ga ik eerst maar eens mee naar mijn huisarts, kijken hoe ik en en ander geregeld krijg.

We hebben bij aankomst voor 2 nachten een hotelletje geregeld , en dan begint ons avontuur.

Hubert/gertie

Wat een heerlijk vooruitzicht! Wij zijn nu in Nepal en zijn helemaal verliefd op dit land. Echt te gek.

Je kunt het visum gewoon op het vliegveld krijgen. 40 dollar voor 30 dagen.

Geniet van de voorpret!

Inderdaad, het visum zou ik gewoon bij aankomst regelen. Vergeet niet om ook pasfoto’s mee te nemen, die heb je namelijk nodig!

Veel huisartsen geven geen voorlichting over vaccinaties. Je kan beter gelijk een afspraak maken met de GG&GD. Vergeet niet de rekening goed te bewaren, want soms worden de kosten door je verzekering vergoed.

Beste

Bedankt voor jullie reakties, ga volgende week de ggd regelen. En het visa gebeuren regelen we dan bij aankomst op het vlieg veld in Kathmandu ???
Verder moeten we nog zorgen voor nieuwe paspoorten, want die zijn nog maar geldig tot mei 2012, en hebben dan dus ook de nieuwe pasfoto’s voor in het visum.
Met de voorpret zijn we al flink bezig.
Alles wat we op inernet tegen komen wordt, gelezen en bekeken wat we er mee kunnen.
Concrete reisplannen in Nepal zelf hebben we nog niet echt gemaakt.
Wel willen we wandelen en fietsen.
Hubert.

Inderdaad, je regelt het visum gewoon op het vliegveld. Zorg dat je contant geld bij je hebt (dollars, euro’s, ponden) want je kan NIET pinnen voor het visum. Je wisselgeld krijg je in rupies, je hoeft niet gepast te betalen.

Aan de andere kant van de douane zijn overigens wel pinautomaten, het is handig om daar meteen lokaal geld te halen voor je rit naar de stad.

Bij deze mijn reisverslag: IkReis - Rondreis Nepal: mijn route door de Kathmandu Vallei.

Goede reis!

Jenny wat fijn dat je zo vlug reageert. Het stelt ons meteen gerust.
Misschien dat mensen alvasat wat tips hebben tav ons verdere verblijf in Nepal ???

Groet en we genieten er nu al van.
Hubert

Beste nepal reis lezer:
Misschien ten overvloede, maar heeft iemand nog goede tips voor ons. We zijn vanaf 2 maart tot 1 april in Nepal. Willen hier wat rondtrekken, zowel wandelend als met de fiets.
Wie heeft hier ervaringen mee.
En wil die met ons delen.
Alvst dank voor reaktie.

Hubert

Heerlijk plan! Het is zo’n fijn en divers land. Wij vonden Kathmandu leuk voor een paar dagen, de plaatsen in de vallei er omheen zijn ook super. Pokhara is een heerlijk relaxplaatsje aan een meer en de ideale startplek voor lange en korte trekkingen. Voor ons was dit het startpunt van de Annapurna Circuit trekking. Ook kun je hier in de buurt korte hikes doen. Chitwan is een mooi national park waar onder andere olifanten, neushoorns, krokodillen en fantastische vogels zijn. Wij zijn op dit moment nog in Nepal en gaan waarschijnlijk nog naar Ghorka, Manakamana en Bandipur. Binnenkort kan ik je vertellen hoe dat was :slight_smile:

Het landschap is uniek, van lushgreen tot sneeuwtoppen, de mensen zijn prachtig, het eten (vooral als je vegetarisch eet) een feestje. Trek wel wat tijd voor het reizen met de bus uit. Van Kathmandu naar Pokhara ben je bijvoorbeeld al zo’n 7 à 8 uur onderweg (maar 200 km…). Oh en het is hier spotgoedkoop…

Als ik een trekking wil maken, kan ik dat dan het beste ergens in Tamel regelen, of moet ik hier vanuit nederland mijn zaken regelen ???

Punt is dat we met ons tweeen naar nepal reizen en daar onze dochter treffen , om samen de highlights te aanschouwen.

Hubert.

Zeker niet in NL doen, maar gewoon lekker hier. Je betaalt sowieso veel te veel als je het vooraf gaat regelen en hier in Kathmandu en Pokhara stikt het werkelijk van de kantoortjes waar ze alles voor je kunnen regelen. Ook kun je hier eenvoudig de laatste trekkingkleding kopen. Zo hebben wij op het laatste moment nog trekkingstokken en thermo-onderkleding gekocht. Wij hebben niet met drager/gids gelopen, maar hebben heel veel mensen gesproken die dat wel deden en zij regelden dit ook gewoon lekker hier.

Nou dat klinkt goed en avontuurlijk.
Hebben ons gisteren wel een paar rugzakken gekocht. Met de bedoeling om inderdaad een trek te gaan maken.(70 liter en Gertie 60)
Tip was in derdaad om wat ruimte te hebben voor wat je tegen komt. Ze pasten perfect. Gaan dus komende tijd wel onze wandel conditie op peil brengen. Zodat het genieten wordt en geen afzien.
Was leuk de jongen die ons adviseerde was zelf 2 jaar geleden in Nepal geweest en was erg enthousiast. We worden hoe langer hoe meer enthousiaster over de reis.
En vinden het leuk om tips en ervaringen van mensen te horen.
Want voor ons is het allemaal heel nieuw.

In ieder geval de tip om daar onze zaken verder te regelen, nemen we mee en geeft al iets vertrouwds.

Dank Hubert.

Dat klinkt super!