Goh zeg!! Ik sta versteld hoe ontzettend leuk het is om een middag in dit forum te lezen! Krijg helemaal zin om te gaan! En heb er een berg vragen door gekregen… wie kan mij helpen?
Ik ben van plan april, mei, juni 2006 te reizen door zuid-oost azie. Van vrienden hoorde ik dat ik het beste kon vliegen op bangkok heen en terug. Wie weet waat ik het beste terecht kan om een goed en redelijk betaalbaar vliegticket te kopen? Mijn vriend heeft helaas geen geld om 3 maanden mee te gaan, maar hij wil wel de laatste drie weken van mijn reis naar Thailand komen als vakantie. Kunnen we dan toch samen terugvliegen?
Ikzelf ben de eerste twee maanden van plan Thailand, Laos, Cambodja en evt. Maleisie te bezoeken. Ik zat te denken aan Bangkok - Nong Khai- Luang Prabang (Laos) - Sapa (vietnam) - Chiang Mai - Bangkok.(evt de tama Negara in Maleisie)
In Bangkok wil ik mijn vriend dan ophalen en met hem naar Ko Samek gaan (op aanraden van jullie). We willen echter ook graag gaan duiken (beide nog nooit gedaan) maar mij klinkt Ko Tao en ko Phi phi toch wel erg toeristisch in de oren. Weet iemand een ander fantastisch duikplekje, of valt het allemaal wel mee daar… Ik zit er ook nog aan te enken Chiang Mai te bewaren om met mijn vriend te gaan doen. hij is geen super reiziger, maar ik wil hem graag enthousiasmeren… Wat raden jullie aan? is het goed te doen in 3 weken, én duiken én Ko Samek én Chiang Mai?
Daarnaast nog een vraagje over mijn start. Ik hoor van iedereen dat ik makkelijk alleen kan vertrekken, dat ik zo mensen ontmoet, etc.
Ikzelf vind het toch wel een erg prettig idee met iemand in het vliegtuig te zitten en daar de eerste dagen mee op onderzoek uit te gaan. Klikt het, dan kunnen we nog altijd samen verder… Ik heb al een oproep gedaan bij het reisgenotenforum, maar weten jullie misschien of er een organisatie is die dit soort dingen regeld? (van horen zeggen is dat naar Australie wel…)
Zo zeg! Een heel verhaal! Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Alle tips zijn welkom!!
Groetjes Aafke