Vragen over rondreis 4 maanden Zuid-Amerika

Hoi,

Ik ben druk aan het sparen voor een reis door zuid-amerika, van februari tot juni 2007. Ik ben van plan te beginnen in Ecuador, in Quito 3 weken spaans leren, vervolgens door te reizen naar Peru, en via Bolivia naar Argentinië om te eindigen in Buenos Aires.
Ik vraag me af:

1. Wat het slimst / voordeligst is wat de vliegreis betreft. Ik wil aankomen in Quito en vertrekken vanaf Buenos Aires. Zijn er retourtickets met flexibele aankomst en vertrek plaatsen? Of is het beter twee enkele (heen en terug) reizen te boeken?

2. Ik weet nog niet zeker wat de exact aankomstdatum zal zijn (er kan twee weken tussen zitten) Maar is het dan verstandig de spaanse cursus van te voren te boeken, of dit juist ter plaatse te doen?

3. Waar in Ecuador en Peru de beste surfspots zijn (voor beginners :smirk:)?

Overige tips zijn altijd welkom!

Alvast bedankt,
Jeffrey

Hey Jeffrey,

Dat gaat een mooie reis worden; genoeg info te vinden op dit forum

Ad 1)
Inderdaad gewoon op Quito vliegen en terug vanaf BA; da’s goed te doen en zelfs niet eens zo duur. Kijk bijv. eens op www.vliegtarieven.nl, vrijwel altijd het voordeligst.

Ad 2)
Nee, niet vantevoren boeken. Echt daar pas doen; tal van mogelijkheden, veel goedkoper en bovendien komt het grote geld dan wel toe aan de mensen daar.

Ad 3)
Peru weet ik niet, maar in Ecuador is ‘de’ surferdudespot Montañita, een klein, superleuk en relaxed plaatsje onder Puerto Lopez (ook erg leuk en niet zo groot).

Veel plezier!

Hallo,

in Ecuador is Montañita echt super inderdaad. Ik ben er zelf ook geweest en het is echt chill.

In Peru heb je Máncora. Dat ligt in het noorden en het schijnt ook super te zijn. Ik ben er zelf niet geweest, maar een vriend van me wel. Hoge golven, altijd zon en een relaxte sfeer.

Succes!

Montanita is inderdaad de surfspot in Ecuador. Er word alleen wel van gezegd dat hij niet echt goed is voor de beginners. Je kan ook naar Muisne gaan. Dit is wat minder bekend, maar zeker de moeite waard. De golven zijn er net wat minder hoog, maar je kunt er wel lekker voordelig lessen nemen en een hoop plezier hebben.

In Quito kun je heel voordelig Spaanse lessen boeken, vaak kun je al de volgende dag beginnen. Het is wel verstandig om een beetje rond te kijken, er is een hoop keuze.

ik heb alleen een antwoord op vraag 1

je kunt vwb tickets ook eens kijken bij www.kilroytravels.nl of www.tnfsh.nl, zij hebben vaak goedkope tickets voor jongeren (zowel retours als open-jaws)

Nog een aanvulling mijnerzijds:

www.skybreakers.nl

Skybreakers is echt een ontzettend behulpzaam (online) reisbureautje die ons enorm goed heeft geholpen, zowel voor als tijdens onze reis. Zij boden ons ook de laagste prijs voor een ticket.