Vragen over reis door Guatamala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama

Hoi,

Ik wil in januari eerst naar Guatamala om daar in Antiga 2 weken spaanse lessen te volgen. Daarna wil ik doorreizen naar de volgende landen: Honduras, Nicaragua, costa rica en panama. Ik heb in totaal 5 maanden de tijd. Is deze reis realistisch qua tijd? En is deze route handig, of is het handiger om in Panama te beginnen? Zijn er nog plaatsen waar jullie qua veiligheid slechte ervaringen mee hebben? En hebben jullie nog tips voor plekken/plaatsen die ik echt gezien moet hebben?? Alvast bedankt voor de reacties!

He Barbarai!

Wij hebben dezelfde reis gedaan tot aan Cancun, Mexico in 2,5 maanden.Als ik jou was zou ik Zeker doorreizen tot Cancan want dat is een goedkope internationale luchthaven en daarnaast is Mexico ook nog eens een geweldig land.

Vliegen op Panama was een prima begin en je kan daar rustig even acclimatiseren in PanamaCity (ik raad je Luna’s Castle absoluut aan als beginpunt).

Je valt echt in een Gringotrail, dat wel.Omdat iedereen ofwel van Mexico naar Panama gaat of van Panama naar Mexico.
Veilig is het redelijk.Niet alleen over straat en gewoon je common sense gebruiken dan gaat het zeker goed!

Als je nog vragen hebt verder moet je maar even mailen, of berichtje sturen.Dan neem ik de tijd om op je vragen te reageren!

Veel plezier/succes,

Alex

1 like

Hoi, bedankt voor je reactie! Nog een vraagje… Was 2,5 maanden genoeg tijd? En hebben jullie alles per bus gereisd of ook gevlogen??

He Sorry voor de late reactie!
2,5 was enigzins krap, denk dat je met 3 zeker genoeg hebt.
Je moet er zelf alleen gewoon op letten dat je niet te lang op een plek blijft omdat zeker in mexico veel onbekende pareltjes te vinden zijn!

5 maanden is een mooie tijd om te reizen door deze landen. Het is maar net wat je allemaal wilt zien en hoeveel tijd en geld je hebt. Ik woon zelf al 5 jaar in Honduras en ken de landen Guatemala, Honduras en Nicaragua wel aardig. Er zijn nog steeds vele plekken die ik nog wil zien.

Als je veel wilt zien moet je gewoon met de bus reizen, dat is goed te doen. Zo leer je de mensen kennen, je ziet veel meer maar het kan erg vermoeiend zijn omdat het lange reizen zijn.

Je hebt ook een goeie maand gekozen om te reizen maar bedenk wel dat je begint met wat frisser weer en je zal dan wel de warmste maanden maar je gaat terug voordat de meest benauwde maanden, juli, august, september komen.

Reizen is eenvoudig. Ik heb het allemaal gedaan zonder eerst spaans te leren.

Nog meer vragen? Laat het maar weten.

Wees voorzichtig onderweg en gebruik je boerenverstand en je zal een onvergetelijke vakantie hebben.

Hoi, ik had een vraagje!
Is het een beetje goed te doen om vanaf Honduras Nicaragua binnen te komen?
Groetjes Fee

Er is geen enkel probleem om de grens tussen Nicaragua en Honduras over te gaan. De standaard route is via Tegucigalpa, daar neem je een tica bus de grens over naar Nicaragua. Makkelijker kan bijna niet. Hetzelfde geldt als je naar de andere landen wilt.
In ieder land, Nicaragua, Honduras, El Salvador, Guatemala, krijg je tegenwoordig 90 dagen dus goed om rustig aan zo veel mogelijk te kijken als je daar de tijd voor hebt.

Hola barbarai,

¿Como estas? ¿Como fue tu viaje a Guatemala? Ik denk dat je ondertussen alweer terug bent in Nederland, klopt dat? Hoe is het om weer in Nederland te zijn na zon lange reis?
Heb je sinds je terug bent nog wat aan je Spaans gedaan? Het komt namelijk vaak voor als mensen in het buitenland zijn geweest en een talencursus hebben gevolgd weer terug komen in hun eigen land en er niks meer aan doen. Daarom kan ik je een website aanraden waar je verder Spaans kan leren in je eigen comfortabele omgeving en op je eigen gewenste tijden: celasmaya. En ze bieden een gratis proefles aan waardoor je kan kijken of je het wat vindt of niet.

Groetjes!