Ik ben van plan om vanaf midden Februari te gaan backpacken in Midden Amerika, ik wil graag de volgende route volgen: Guatemala > Honduras > Nicaragua > Costa Rica reizen… Ik vindt het alleen vrij moeilijk inschatten hoeveel tijd ik hier aan kwijt zou zijn als ik op mijn gemak wat plekken wil bekijken. Iemand die deze route al eens doorlopen heeft en mijn inschatting kan geven?
Hoe wil je gaan? Openbaar vervoer? Stukken met vliegtuig? Heb je al een specifieke route?
Alles met het openbaar vervoer
Als je alles met openbaar vervoer wilt doen en je wilt ook nog wat tijd uittrekken om her en der te blijven plakken (een aantal dagen per plek), dan denk ik dat je makkelijk 2 maanden onderweg kunt zijn.
Wat had je zelf in gedachten?
Ik had zelf 8 weken uitgetrokken maar geen idee of dit haalbare kaart is zonder gehaast
Neem 2 a 3 maanden. Als je je route goed voorbereid, dan hoef je je niet te haasten. Als je je route hebt uitgestippeld, post die dan hier, dan kunnen wij er ook nog even naar kijken en tips geven.
Als je via Nicaragua Costa Rica binnenkomt kom je eerst bij Liberia, de eerste grotere stad na de grensovergang. Daar is ook een splitsing voor de richting die je op wilt gaan. Naar het westen, naar Guanacaste aan de Pacific kust, naar de vulkaan Rincon de la Vieja of verder door richting San José. Halverwege San José is dan de afslag richting Monteverde en de Arenal vulkaan. En zo zul je eerst eens voor jezelf een globale route moeten vaststellen. Backpackers plekken in Costa Rica: Aan de Pacific:Montezuma, Dominical en Pavones, Caribbean: Puerto Viejo en Manzanillo.
Hola,
Hoe staat het met de reisplannen?
Als je in Nicaragua de meeste hoogtepunten wilt zien, heb je zeker 3 weken nodig. Ik raad je daarom aan om in ieder geval 3 weken uit te trekken voor Nicaragua. Het ov is echt top geregeld, rijdt zeer frequent, is veilig, betrouwbaar, spotgoedkoop en je komt overal. Daarnaast zijn de reisafstanden in Nicaragua relatief gezien ook erg klein, vaak zit je maar 1-3 uur in de bus en ben je op je bestemming. Nicaragua heeft veel te bieden qua natuur en cultuur, denk bijv. aan: natuurparken, koloniale steden, (surf)stranden, jungle, vulkanen en meren en bijzondere plekken zoals de Corn Islands, Isla de Ometepe, etc. Ik nodig je van harte uit om op het Nicaragua forum te komen kijken, waar je alle info en tips kunt vinden over Nicaragua! Hasta pronto
Saludos,
Sole