Een maand Nicaragua en Costa Rica

Hallo,

Over 2 weken vertrekken mijn vriend en ik eindelijk voor een maand naar Nicaragua en Costa Rica.
Willen eigenlijk niet te veel plannen, alleen een logische route volgen i.v.m. tijd.
Heb even toch een planning gemaakt, omdat ik graag wil weten of dit haalbaar is? Heb begrepen dat de reisafstanden niet zo ver zijn, maar je er toch behoorlijk lang over kunt doen. Dus voor de experts: is deze route logisch/haalbaar? En de indeling per stad/Nationaal park ook lang genoeg? Ik vind het zo lastig in te schatten…

3/11 Vertrek DUS om 10.10u. Aankomst Managua 20.35 Hostel Managua Hills
4/11 Naar Leon ca. 3 uur rijden eventueel excursie Cerro Negro (sandboarding)
5/11 Leon
6/11 Naar Granada ca. 5 uur rijden via Masaya (vulkanen uitzichten) Overnachting in Granada
7/11 Granada Overnachting in Granada
8/11 San Juan del Sur
9/11 San Juan del Sur - kayak
10/11 Reisdag, grensovergang richting Rincon de la Vieja Overnachting Rincon de la Vieja
11/11 Rincon de la Vieja Overnachting Rincon de la Vieja
12/11 Monteverde Overnachting Monteverde
13/11 La Fortuna Overnachting El Arenal Reistijd La Fortuna – Monteverde: 3 ½ uur
14/11 Tortuguero
15/11 Tortuguero
16/11 Puerto Viejo
17/11 Puerto Viejo
18/11
19/11 Manuel Antonio
20/11 Manuel Antonio
21/11
22/11 Corcovado
23/11 Corcovado
24/11
25/11 Tortuga
26/11 Tortuga
27/11 Tortuga, ’s middags naar San Jose, hotel nabij luchthaven
28/11 Vertrek San Jose naar NYC (nog 4 overnachtingen hier)

Bedankt alvast!

Van Puerto Viejo naar Manuel Antonio is wel een erg lange rit.
Je kunt ook van Puerto Viejo naar Cartago rijden, via Turrialba en dan de Interamericana Sur nemen richting San Isidro. Maak bijvoorbeeld een tussenstop in San Gerardo de Dota. Bij San Isidro ga je rechts af richting Dominical. Van Dominical links af richting Palmar Norte en naar Sierpe. Dan met de boot naar Drake Bay. Terug weer met de boot naar Sierpe, de auto oppikken en bij Palmar Norte links af over de Costanera richting Ojochal, Uvita en Dominical (= Leuke streek met vele mogelijkheden). Vandaar uit is het 3,5 uur rijden naar San José.
Goede reis
Otto

www.elmonofeliz.com
Ojochal.

Bedankt voor je reactie!

Misschien had er bij moeten vermelden dat wij alles met het OV zullen gaan doen, soms met toeristenbusjes maar geen auto gaan huren. Ik denk dat dat budgettechnisch niet gaat lukken namelijk :slight_smile:

Tja, dan moet je rekening houden met lange reistijden. Toeristenbusjes zijn niet altijd de goedkoopste oplossing. Openbaar vervoer is wel betaalbaar.
Kijk op Bus schedule Costa Rica voor alle busdiensten en reistijden.
Goede reis

Otto

www.elmonofeliz.com
Ojochal.