rondreis Costa Rica/Nicaragua

Hallo allemaal,

Komende zomer ga ik samen met mijn vriend rondreizen in Costa Rica en Nicaragua. Ontzettend veel mooie dingen om te zien en we kunnen niet goed kiezen. We hebben een eerste planning gemaakt en kunnen hulp van ervaringsdeskundigen gebruiken. Wat vinden jullie ervan?

  • Zijn we op sommige plaatsen te lang/te kort?
  • Missen we nog plekken die we absoluut moeten bezoeken?
  • Zijn er plaatsen die je vanwege reisafstand over zou slaan?
  • En welke plek zou je kiezen, la Fortuna of Monteverde? En tussen Corovado/Drake bay, Uvita of San Gerardo del Dota?

26 juli Amsterdam – Philadelphia – Miami (overnachting Miami)
27 juli Miami – San José, Costa Rica (aankomst 10.42 uur) – **La fortuna de san carlos (met bezoek aan vulcan tenorio?) / Monteverde
28 juli **La fortuna / Monteverde
29 juli **La fortuna / Monteverde
30 juli **La fortuna / Monteverde ********– Rincon de la Vieja (of misschien naar Ostional)
31 juli Rincon de la Vieja
1 aug Rincon de la Vieja – Ometepe Island
2 aug Ometepe Island
3 aug Ometepe Island – Granada
4 aug Granada
5 aug Granada
6 aug Granada
7 aug Granada – Leon
8 aug Leon
9 aug Leon
10 aug Leon
11 aug Leon – Managua – Little corn island
12 aug Little corn island
13 aug Little corn island
14 aug Little corn island
15 aug Little corn island – Managua – San Jose
16 aug San Jose – **********Corovado/Drake bay/Uvita/San Gerardo del Dota (Tipi jungla Ecolodge?)
17 aug **Corovado/Drake bay/Uvita/San Gerardo del Dota
18 aug **Corovado/Drake bay/Uvita/San Gerardo del Dota
19 aug **Corovado/Drake bay/Uvita/San Gerardo del Dota ****************– San Jose
20 aug San Jose – Miami – Philadelphia (overnachting Philadelphia)
21 aug Philadelphia - Amsterdam

Ontzettend bedankt voor jullie reacties!

als je uit Nicaragua komt zou ik niet via San Jose reizen als je naar het zuiden wilt. San Gerardo de Dota is compleet anders als Corcovado en ook weer anders als Costa Ballena (= Dominical, Uvita, Ojochal). San Gerardo ligt hoog in de bergen. nevelwouden dus, Corcovado (Drake Bay) is ultieme tropische jungle en Costa Ballena is zeer gevarieerd met watervallen, prachtige stranden, dolfijnen, zee schildpadden en in bepaalde seizoenen walvissen, de mangroven met krokodillen, luiaards, aapjes en ara’s, maar ook tropische jungle hikes.
Rij vanaf de grens naar Puntarenas, dan rechtsaf richting Orotina en nog voor Orotina rechts af de kustweg richting Jaco en Quepos verder naar het zuiden, het avontuurlijkste gedeelte van Costa Rica.
veel plezier,
Otto
www.elmonofeliz.www.elmonofeliz.comcom

Via Wereldwijzer app

1 like

Hartstikke bedankt voor je reactie Otto! Ik denk dat we dan gaan voor Uvita (Costa Ballena), heb hier al van meerdere mensen goede verhalen over gehoord.
Is het mogelijk om met het Openbaar Vervoer van Nicaragua (Managua) naar Uvita te reizen volgens de route die jij aangeeft?

Leuk om te lezen dat er goede verhalen rond gaan over de omgeving waar ik zelf ook woon!
Zoals je kunt lezen in een van de stickies bovenaan alle berichten in dit forum, bestaat er een website waar je alle busdiensten en bustijden kunt vinden: thebusschedule.com/cr/

Met de bus reizen is best leuk omdat je in contact komt met de lokale bevolking. De keerzijde is dat je veel (kostbare vakantie-)tijd kwijt raakt met in een bus zitten hobbelen en naar asfaltwegen bent aan het kijken, in plaats van te wandelen door de jungle, of zwemmen onder een waterval.
Ook zijn veel bijzondere plekken niet bereikbaar met openbaar vervoer.

Goede reis

Otto
Ojochal
www.elmonofeliz.com