Vragen over Oeganda - Is er nog geen Oeganda Forum?

Hallo,

Wij gaan eind februari 2018 naar Oeganda voor 2 weken.

Is er nog geen Oeganda Forum?
Dat is jammer!

Want ik zou graag weten of en wat je kunt meenemen voor de bewoners, hoeveel fooi gebruikelijk is etc.

Groeten,

Robert

Robert ik heb uganda hoog op mijn wensen lijstje staan dus misschien kan je je bevindingen delen… groetjes Judith

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Hoi,
Oeganda was geweldig! Ik ben bezig met het reisverslag en de foto’s.
Zodra ik die klaar heb, zal ik het hier delen.
:slight_smile:

Is er behoefte aan een Oeganda forum?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Zou wel leuk zijn.

Zou zeker leuk zijn! Wij zijn net terug van onze 3e Oeganda reis!

Vertel! Wat maalt Oeganda zo bijzonder?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bergorilla’s , chimpanzees, prachtige veelzijdige natuur (savanne, regenwouden, besneeuwde bergtoppen, kratermeren, heetwaterbronnen, watervallen) Zeer vriendelijke bevolking, nog niet overspoeld door toerisme.
De bijnaam “the pearl of Africa” is dan ook volkomen terecht…

Mooi. Ik ga in September!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haha klinkt goed! Misschien (als we kunnen betalen) gaan we een weekje in augustus en daarna door naar Kenia voor de 2e keer naar Kenia :smiley: Ik wil de chimps wel zien en misschien gorilla’s als t niet te duur wordt allemaal want naar de masai mara met de dierentrek lijkt ons ook gaaf in kenia dus hangt een beetje van ons budget af…grtzz

Zou zeker interessant zijn een forum over Oeganda. Ik ga in juni, dus alle tips zijn welkom.

Via Wereldwijzer app

Welke parken ga je bezoeken, Lizette en ga je ook een gorllatracking doen?

yep!

1 like

Wat is de beste manier om over land van Uganda naar Tanzania te reizen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, al was het alleen maar om reizigers ertoe aan te zetten zonnebrandprodukten voor de albino’s mee te nemen!

Via Wereldwijzer app

Zonnebrandprodukten (niet te krijgen) EN zonnebrillen met UV-filter. Er is een dringende behoefte aan!

Via Wereldwijzer app

Ja leuk en interessant een Uganda forum. Wij gaan in januari 2015 rondreizen door Uganda.
Gorilla tracking en Chimp tracking, Murchisson Falls enz enz!! Was het vast maar zover…

Dag lieve mensen ik ga 22 september naar Oeganda om daar 4 maanden vrijwilligers werk te gaan doen, en ik vroeg me af of er hier mensen zijn die weten wat ik echt nodig heb daar als hollander ! Iets waarvan je zegt dat moet je echt niet vergeten ik hoop dat iemand me kan helpen [emoji3] wil graag goed voorbereid zijn groetjes Romy

Hoi allemaal,

Heel graag een forum over Oeganda met alle mooie verhalen en tips.

Mijn vriend en ik gaan in februari en gaan ongeveer 2 weken met een jeep rondreizen. Het plan is nu ongeveer als volgt:

  • Landen op Entebbe en eerste overnachting in Kampala
  • Overnachting op Kalangala
  • Jeep ophalen en doorrijden naar Lake Mburo (is een optie. Iemand ervaring mee?)
  • Vervolgens NP Queen Elizabeth
  • Aansluitend NP Kibale Forest

Daarna weten we het eigenlijk niet zo goed. Jinja schijnt ook een aanrader te zijn, dus wellicht kunnen we daar de laatste dagen, voor onze terugkeer naar Entebbe, doorbrengen. Ben sowieso benieuwd hoeveel tijd we tot nu toe kwijt zouden zijn.
Ook zou ik wat tips willen over luxe, prachtige verblijven om aan het eind van de reis bij te komen en te relaxen.

Alles is welkom!

Alvast bedankt!

Pineapple Bay resort aan het Lake Victoria is een aanrader!