Reizen door Uganda

ben onlangs naar Uganda gegaan met matoke tours. Ik ben veel in Afrika geweest, maar zelden zo’n mooi en vrolijk land gezien!!

Echt te gek!!

Aloha,

ben ook naar Uganda geweest. Wat een heftig een relaxed land. Met als hoogtepunt de berg gorilla’s en Kibale forrest.
De mensen zijn erg vriendelijk en zijn blij om je te zien. De omgeving van Kabale en lake Bunyonyi is werkelijk prachtig. Ik ben er 22 dagen geweest. Matoke tours heeft mij alle mooie plekjes laten zien. Een stel jonge gasten die de reis prima hebben geregeld!
Heb je nog nragen over het land, mail me maar op jan_willemk@yahoo.com :smiley: .

Ik ga 4 weken naar oost afrika. (vliegen op Nairobi en vertrekken van Dar es Salaam)

Nu wil ook graag naar Oeganda voor de gorilla’s (alhoewel het wel duur is)
Wat zijn jou ervaringen hiermee? Heb je tips om dit wat goedkoop te kunnen regelen?

Heb je uberhaupt tips? Ook qua budget, want de parken etc zijn toch best prijzig…

Ik hoor graag van je.

Met Matoke in 2006 privé naar Oeganda geweest.
Prima reisorganisatie met topgids Sam. :king:
Ongelooflijke hoogtepunten met de berggorilla’s op kop en de vriendelijkste mensen van Afrika (!). Daarnaast top safari met luipaard, leeuwen en shoebill in Murchison falls.
Ik mag zeggen dat je ziet dat de wildlife nog tijd nodig heeft tot herstel (ten tijde van Amin moet hier grandioos geslacht zijn), en de buurlanden iets meer mogelijkheden bieden op dit vlak.
Maar de mensen van Oeganda vindt je nergens anders; nergens zijn ze zo vriendelijk als daar. (ref Kenya, Tanzania, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Botswana, Malawi).
Geen minuut spijt gehad van deze reis. :dag:

Wat vind je van deze trip?
http://www.nomadtours.co.za/masai_mara_and_gorillas_c_5_2009.html

Ik weet niet of je de wegen in Kenia en Uganda al eerder ervaren hebt, maar dit programma is echt gekkenwerk. Je zit van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in een bus of truck en dat de meeste dagen van je vakantie!
En daar waar werkelijk wat te beleven valt, rij je of voorbij of je hebt amper de tijd om dat te doen waarvoor je dat rot eind gereden hebt!
Ik zou zeggen, schaf een paar wegenkaarten aan van Kenia en Uganda en kijk dan wie er een realistische “tour” naar aanbiedt…

Groet
Ansjovis