Vakantie Oeganda

Hallo,

Ik ben een ervaren reiziger in het Europa en Midden-Amerika, maar ik heb een grote fascinatie voor natuur en dier. Nu heb ik in mijn hoofd om in 2007 naar Oeganda te gaan, vanwege de in het wild levende berggorilla’s.
Echter, er is een klein probleem dat ik een probleem aan mijn rug heb en daardoor geen zware rugzakken en lange dagen in bussen kan zitten (vijf uur aangesloten max). Is het dan wel mogelijk om naar Oeganda te gaan ? Zo niet heeft iemand een alternatief in Afrika natuurlijk ?

Ik hoor graag

Groet Karin

Neem een kijkje op www.oeganda.afrikalinks.nl of www.afrikalinks.nl

Hoi,
Afgelopen zomer een maand in Uganda rondgereisd met het openbaar vervoer. Niet altijd evident: overvolle bussen (rechtstaan, of op moterkap zitten…), pick-ups, … Ambiance verzekerd! En avontuur, maar als je met rugklachten zit… Ook de wegen zijn vaak nogal hobbelig en bobbelig waardoor je des te meer al je ledematen voelt.
Als je echt gebeten bent om te gaan, zou ik aanraden om misschien toch voor eigen vervoer (4x4) te zorgen:schokbestendiger, eigen reistijd onder controle…
Als je de gorilla’s wil zien, moet je er ook op tijd bij zijn om een permit te boeken!
Veel succes

Hoi Karin,

Ik heb enkele jaren terug een groepsreis gedaan door Oeganda. Hierbij hebben we veel kilometers met een omgebouwde vrachtwagen afgelegt. Dit heeft als voordeel dat je niet met een zware rugzak hoeft te lopen. Nadeel is waarschijnlijk voor jou de lange reisdagen. Je hebt namelijk af en toe een dag nodig om van de ene naar de andere plaats te komen. Er zitten wel regelmatig pauzes tussen dus ik had er geen moeite mee.

Moet zeggen dat de gorilla’s wel een aanrader is. Je komt zo dicht bij dat je ze wel zou kunnen aaien. Dit is echt genieten.

De andere landen die ik in Afrika heb aangedaan waren allemaal minder confortabel. Je zou Zuid-Afrika (is veel meer ontwikkeld dus betere wegen) kunnen aan doen maar persoonlijk vind ik dit land voor de natuur en cultuur minder mooi.

Groetjes, Michael

Neem aan dat jullie Uganda bedoelen.

Ben ~2jr geleden met een terrein wagen van Rwanda naar Uganda (Queen Elizabeth national park) gereden. De hoofdwegen zijn gewoon asfalt, ga je eraf heb je wel baat bij een goed geveerde wagen. Wij hadden een ‘shortcut’ genomen en dat was behoorlijk hobbelig (+ verkeerde afslag, dus ipv uurtje minder er 3 uur langer over gedaan … lol)

Maar euhm … de berg gorilla’s heb je ook in Rwanda (wist niet eens dat ze ook in Uganda/Oeganda zaten), is wat kleiner dus de afstanden dat je dan moet rijden maken wat minder aanslag op je rug. Je moet wel ca. 3 uur door de bush klauteren om bij de gorilla’s te komen.