Gorilla's in Rwanda of Oeganda

Hallo,

Wat is het verschil tussen de Gorilla’s bekijken in Oeganda of Rwanda.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag.

BVD,

Martin

ellen en ik gaan in november naar Oeanda om de gorilla’s te bekijken als onderdeel van een rondreis. Op de voorlichtingsbijeenkomst afgelopen april heb ik begrepen dat er feitelijk geen verschil is tussen het soort gorilla’s, allen de door mensen gemaakte landsgrenzen. Omdat de uitgifte van visa beperkt is, ondanks de kosten van 400 us$ per persoon wordt vaker uitgeweken naar Rwanda omdat de mogelijkheden aldaar wat groter zijn. Overigens als je via Oeganda naar Rwanda gaat moet rekening houden met een extra visum van us$ 100,00 (2 x us$ 50,00) om Rwanda en en Oeganda vervolgens wer in te komen. Permits zijn gelijk

Ik ga dus 23 juni al weg.
Voor Oeganda zorg ik voor een dubbelentry visum, dat scheelt uiteraard in kosten.

Welke trip heb jij geboekt?

Wij gaan met Matoke tours 23 daagse rondreis. Kleine groep, en al bevestiging dat het definitief doorgaat.

Wat een geweldige ervaring he?!
Ik hoorde alleen dat er nu in de omgeving brand is/was…

En heb je de gorilla’s gezien?
Heb je al foto’s op 1 van je sites staan? (dan hoef ik niet te zoeken)

uhm, nog niet…
ben net gister weer gekomen.
Komt nog!

Oh gisteren.
Ja dan moet je eerst helemaal bijkomen en heel langzaam aan dit Ned. ritme proberen te wennen.
Wij hebben de klok, maar in Afrika de tijd…
OK, ik wacht af. Ben wel poepnieuwsgierig.
Geef hier anders even een seintje of op ATG ?

komt allemaal goed, kan nog wel even duren…

foto’s
http://www.wereldrondreis.nl/images/OostAfrika/

Wat een kleuren aan mensen, de markten, de natuur… de uitzichten, de spingbokkies, giraffes, leeuwen, nijlpaarden, luipaarden, bavianen, buffels, neushoorns, chimpansees, al die vogels, olifanten… Natuurlijk de gorilla’s, wat konden jullie dichtbij komen! Wat een heerlijkheid al die foto’s… Zucht, ik wil weer terug naar Afrika!

Ik heb ook nog een filmpje van de silverback die anderhalve meter voor mij langs loopt…

thx voor de reactie.

Dat is helemaal kicken natuurlijk!
Kun je die ook nog op de site krijgen?
Filmpje staat zeker dag en nacht aan :wink:

Hebben jullie de reis zelf georganiseerd of met een organisatie? Wat was jullie route?

We willen misschien volgend jaar Oeganda, Kenia en Tanzania doen.

2 weken georganiseerd = http://www.nomadtours.co.za/nmg_14_day_masai_mara_gorillas_tour_2010.html

2 weken zelf rondgereisd, wat overigens erg goed te doen is.

heej! weet iemand een maatschappij waarmee je - overwegend - goedkoop naar oeganda/rwanda kan vliegen?

Dat kan bijna niet…mogelijk vanuit brussel…
Nairobi is een stuk goedkoper.
Van nairobi zijn er bussen naar Kampala, voor weinig.

kan je als je een autotje huurt er mee van Kenia/Oeganda ook naar Rwanda, Tanzania e.d. Weet je een goeie verhuurmaatschappij?

nee sorry, ik ben met een overland truck geweest.
Wel weet ik dat een auto huren in oost afrika relatief duur is.
En vergis je niet in de wegen, die kunnen nogal hobbelig/slecht zijn.

ok, ga ik zelf even op ontdekkingstocht! ben wel wat gewend qua wegen, dat schrikt me niet zo snel af :slight_smile: