Ben al een tijdje lid hier en zal dus uiteindelijk eens wat actiever worden…
Voorbereiding van een reis is al een groot deel van de fun, dus beginnen we er ook vroeg aan.
Wij zouden in oktober 2011 van plan zijn om naar Nepal te trekken voor een 25 dagen, en hoe meer je leest op internet hoe meer vragen er komen…
De geplande reis zou een groepsreis zijn met http://shoestring.nl/.
We kiezen bewust voor een groepsreis omwille van ons gebrek aan ervaring met Azië en ook met zo een “wandelvakantie”.
Mensen hier ervaring met Shoestring?
Hoe zit het eigenlijk met de temperatuur boven 3500M in oktober?
Kan je apparatuur opladen in de guesthouses tijdens de tocht?
Shoestring is niet slecht, maar heel basic en daar is de prijs ook naar. Zorg voor voldoende dunne laagjes kleding en warme broek/jas/slaapzak. Het kan in oktober op 3500m redelijk vriezen. Afhankelijk waar je in Nepal zit, kan je je foto apperatuur gewoon opladen. Veel plezier.
Wat lithium-ion accus betreft is het wijs ze opgeladen en warm te bewaren (bv. in dons). Mocht een “vers” opgeladen accu geen stoom leveren is het opwarmen (niet met open vuur) van de accu een mogelijkheid. Daarna zal de accu het gewoon weer doen.
Thanks allemaal.
Bedoeling is om 4 batterijen mee te nemen, hopelijk volstaat dat.
Voor ons zal het de eerste kennismaking worden met Azië. Ik zou het liever alleen doen maar de vrouw wil liever in een groep gaan, het is dan ook onze eerste kennismaking met Aziê.
De reden waarom ik het liever zelf doe is dat ik dan een eventuele een extra acclimatisatiedag kan inlassen.
Heb gisteren contact gehad met een (betrouwbare gids) … is het de gewoonte dat je begint af te dingen want als ik dit uittel kom ik aan een serieus prijskaartje.
Vraagprijs voor Annapurna circuit (+/-20 dagen) 50 Euro de man per dag
inbegrepen:
overnachtingen, permits, gids en drager, lokaal transport en het eten …