Hallo allemaal,
Misschien wil ik in juli met shoestring mee naar India en nepal “on a shoesting” (reiscode SQQ). Zijn er hier misschien mensen die deze reis al gemaakt hebben en mij er iets meer over kunnen vertellen? zou je die reis aanraden?
Ik ben 2x eerder met shoesting mee geweest, vorig jaar vond ik het bedrag dat ze als zakgeld noemen wel erg laag. Wie weet hoe dat voor deze reis is? Wat ben je in 3 weken India en Nepal kwijt voor eten, drinken, uitstapjes, taxi, souvernirs enz. enz.
Hopelijk kan iemand een antwoord geven.
heb de plaatsen die beschreven staan allemaal gezien (behalve Jaipur) en is zeker een mooi pakketje op die tijd, zeker de moeite
maar denk dat het wat overweldigend zal zijn op zo’n korte tijd, het is mss beter om minder dingen te zien, maar er meer van te genieten?
heb nepal en noordindia doorgereisd op 5 maanden, dus had wel de tijd om van de dingen te genieten, vond ik wel belangrijk… als ik de afstanden zie die gedaan worden op die tijd hoop ik dat je nog genoeg energie/enthousiasme zal hebben om van de plaatsen degelijk te genieten.
Als je al in azie vertoefd hebt zal de cultuurschok u al bespaard blijven en weet je min of meer hoe alles eraan toe zal gaan
als het de eerste keer is vind ik het wat te vol gepropt mss…
Ook zou je mss kunnen overwegen om het zelf te doen? je weet waar je moet zijn dus zou je de reis zelf kunnen uitstippelen, zal je heel wat geld besparen en dan kan je zelf uitmaken of je al dan niet langer wil blijven op een plek.
Maar alleszinds wordt het een prachtige reis (ik wil niet te negatief overkomen he
) Nepal en Indie zijn fantastische landen om te reizen, adembenemend mooi!
alvast veel genot!
(als je specifiekere vragen hebt mag je me altijd contacteren)
groetjes,
Hans
1 like
Bedankt, voor je antwoord. Hier heb ik zeker wat aan.
Ben zelf al eerder in China geweest. Maar de cultuur shock zal ongetwijfeld groot zijn.
Wat de lange reisdagen betreft zat ik zelf ook al te twijfelen. Je hebt er helemaal niets aan als je ergens bent maar er niets doet.