Ik heb een vraag over reizen naar Jordanie.
Ik heb twee leuke groepsrondreizen gevonden.
De ene is van NRV (8 dagen)
de andere is van Sawadee (12 dagen)
het grote verschil tussen de twee is het lagere reistempo bij Sawadee, maar ook dat het Dana Nationaal Park bezocht wordt.Mijn vraag is: is dit een must??
Ook vroeg ik me af hoeveel tijd je nodig hebt om een mooi beeld te krijgen van Petra en Wadi Rum. Is voor beide één dag voldoende?
Alvast bedankt voor de antwoorden
Een dag lijkt me voldoende voor Petra en Wadi Rum, ook al omdat deze beide plaatsen bij elkaar in de buurt liggen.
Hallo
Is het mogelijk om aan de grens een Jordaans visum te krijgen als je per boot vanuit Egypte (via Golf van Aqaba) het land binnenkomt?
Als ik moest kiezen tussen NRV en Sawadee dan zou ik kiezen voor Sawadee. Dana is zeker een aanrader om te bezoeken. Hoelang je nodig hebt voor Petra en/of Wadi Rum is voor iedereen anders. Je kunt Petra en Wadi Rum ieder in 1 dag bezichtigen. Ik zelf twee dagen Petra bezocht en ben 1,5 dag in Wadi Rum geweest. Koning Aap reizen heeft trouwens ook een 10 daagse reis in hun programma waar ook Dana aan gedaan wordt.
Ik vind de reis van Koning Aap relatief gezien erg duur. Voor 10 dagen zit je daar al aan de 1245 euro, terwijl Sawadee voor 12 dagen rond de 1295 zit.
Is een van jullie weleens in Dana geweest?
Ik denk dat het toch NRV wordt, omdat we denken dat we in 8 dagen wel heel wat moois kunnen zien.
Ik dacht dat je het wel uit mijn antwoord kon halen dat ik in Dana geweest ben. Het dorpje Dana is een klein dorpje waar de tijd heeft stil gestaan. Verder kun je vanuit het dorpje mooie wandelingen maken in de kloof en natuurlijk ook Dana NP bezoeken. Voor mij had het een meerwaarde aan mijn bezoek in Jordanie. Maar in 8 dagen zie je natuurlijk ook veel van het land.