Vragen over combinatiereis KL Langkawi

Hallo allemaal!

Begin september wil ik samen met mijn vriend een combinatiereis boeken Kuala Lumpur/Langkawi.
Ik heb me wezenloos gezocht naar de beste prijs/kwaliteit en zelfs gekeken naar het los boeken van alle onderdelen, toch komen 2 reizen bij verschillende organisaties als beste uit de bus:

totaal 17 dagen, waaronder 2 nachten Kuala Lumpur,Traders hotel, de rest Meritus Pelangi
de andere reis is Kuala Lumpur, Ancasa Hotel, de rest Berjaya Beach resort

De eerste is ietsje pietsje duurder (ongeveer 100,-) maar lijkt ook luxer. Wat ik uit de verschillende reacties en beoordelingen lees is dat Berjaya meer afgelegen ligt maar wel echt in de natuur. Nu lijkt het strand er bij Berjaya mooier uit te zien en lees ik bij de beoordelingen van Meritus dat de zee troebel is terwijl daar bij Berjaya niet over gesproken wordt? Is de zee nou overal troebel of hoe zit het? En kan iemand wat zeggen over de stranden bij de beide hotels?
Ben ook benieuwd aan welke reis jullie de voorkeur zouden geven, en waarom!

Vast bedankt!

fijn dat je het zo positief kan verwoorden.
er wordt een serieuze vraag gesteld met goede bedoelingen.
snap je insteek wel,maar het kan ook op een andere manier.

@topic starter
ik kan je niet verder helpen helaas. wij willen ook in september naar maleisie en zijn ook nog aan het in lezen.

1 like

Goh wat een ontzettend aardige reactie. Verkeerde been uit bed gestapt?
Ik ben niet helemaal achterlijk bkkflyer maar ik ben ook geen deskundige bij het KNMI. Mijn vriend snorkelt nogal graag, als de zee het merendeel van september troebel is, dan kan hij dat wel vergeten. Puur een vraag voor mensen die er in die periode geweest zijn. Het antwoord soms wel/soms niet, afhankelijk van de wind was voor mij voldoende geweest.
Bedankt voor je uiterst zinvolle bijdrage aan mijn topic.

Het zicht zal altijd goed genoeg zijn om te snorkelen.

Snorkelen kan anders ook heel mooi bij een eilandje dat tussen Penang en Langkawi in ligt… Misschien een beetje massaal, maar daarom vonden wij het niet minder leuk. Wij zijn wel geen ervaren snorkelaars hoor…

Wat betreft de beoordelingen… Het is altijd moeilijk om die op waarde te schatten. Ik denk dat je het beste naar je eigen gevoel kunt kijken. Over het algemeen gaat het dan over zulke kleine verschillen…

Wat betreft de natuur, die kun je redelijk makkelijk opzoeken overdag. Als je 's avonds nog iets wilt gaan doen is het wel makkelijk als er wat bij je hotel in de buurt te doen is…

Enne BKK flyer komt altijd wat negatief over maar bedoeld het meestal niet zo volgens mij. Maar zo zijn de beoordelingen op hotelsites natuurlijk ook. Sommige mensen zijn enorme zeikerds en andere vinden alles mooi. Aan jou de taak om daar doorheen te prikken. Succes!

Hallo, wij zijn vorig jaar in Maleisië geweest en hebben toen KL, Melaka, Penang en Langkawi bezocht. Op Langkawi zaten wij in het Meritus Pelangi Beach Resort. Dit is absoluut een aanrader. Mooi rustig strand en voldoende ligstoelen. Van vrienden hebben wij begrepen dat zij Meritus mooier vonden dan Berjaya. Dat de zee troebel is hebben wij niets van gemerkt. Er is een stuk in zee afgezet om te zwemmen. Lekker eten doe je een stukje lopen vanuit het resort bij Orkid Ria, vooral als je van vis houdt. De restaurants in het resort zijn ook goed,maar wat duurder. 's Avonds live muziek in de grote lobby. In KL zaten wij in het Renaissance met uitzicht op de Petronas Towers. Ook een prima hotel. Geboekt bij Fox. Succes en fijne vakantie.

Wij zijn gisteren teruggekomen uit Langkawi. Hadden via Holland International combireis KL, Taman Negara en Pelangi Beach. Was inmidddels 4e keer dat we daar waren, vanwege prachtige ligging (vraag beachfront kamer!!) en mooi resort. Heel rustig, veel arabieren in niqab, dus niemand bij t zwembad of aan t strand. Uitermate vriendelijk personeel en goede service. Echt n aanrader. Taman negara was ook super. In Mutiara Resort gezeten, prima. Dus wb Langkawi: absoluut Pelangi Beach!

Zie dat voorgaande reactie ook Orkid Ria als favoriet restaurant heeft. Grappig, daar komen we ook vrijwel elke avond als we op Langkawi zijn. Dus ook een aanrader…