Hallo allemaal,
mijn vriend en ik gaan in november voor de 1e keer naar Thailand. Ik heb al flink wat uren (of moet ik zeggen dagen) research gedaan. We gaan 18 dagen en omdat dit voor een reis naar Thailand niet heel erg lang is heb ik een reisschema gemaakt. Hier kunnen we ons dan een beetje aan vasthouden. We gaan niet alles vastleggen van te voren; we zullen veel dingen zelf en ter plekke regelen.
Dit is het schema:
09-11 vertrek
10-11 aankomst BKK 07.00 uur + rest dag acclimatiseren en jetlag bestrijden door wat dingen te gaan doen zoals Grand Palace bezoeken (als we nog fut hebben willen we ook naar Wat Po en Wat Arun - zo niet dan doen we dit op 13-11)
11-11 ochtend uitrusten / uitslapen en van 13.00 uur tot 18.00 fietstocht Co van Kessel of Bangkok Biking
12-11 dagtour Ayutthaya (zelf per trein en fiets huren)
13-11 ochtend Wat Po en Wat Arun + middag Chachuchak weekend markt (+ avond Baiyoke Tower = optioneel)
14-11 per bus zelf naar Kanchanaburi (we regelen dit zelf omdat dit een stuk goedkoper is) + 15.30 uur - 19.00 tour bathing with elephants
15-11 georganiseerde dagtour Kanchanaburi (incl. Erawanwatervallen + Krasae Cave + treinrit Death Railway + War-Cemetery + Bridge over River Kwai
16-11 ochtendtour tot 12.00. Twijfel tussen bezoek Damnoen Saduak (ondanks dat dit erg toeristisch is lijkt het me wel erg leuk) of ochtend kajakken River Kwai (lijkt me ook erg mooi). In de middag met bus terug naar BKK (overnachten hotel vlakbij luchthaven)
17-11 ochtendvlucht BKK - Phuket + daarna transfer naar Coral Island (hier blijven we 2,5 dag in beachbungalow - lekker weg uit drukte en heerlijk uitrusten, zwemmen en snorkelen)
18-11 relaxen Coral Island
19-11 relaxen Coral Island
20-11 transfer van resort naar Rassada Pier voor ochtendfery naar Phi Phi - rest dag relaxen Phi Phi
21-11 dagexcursie bezienswaardigheden Phi Phi Don en Phi Phi Ley
22-11 relaxen Phi Phi
23-11 ferry Phi Phi - Phuket (ochtend of middagferry) + overnachten in Kata
24-11 dagexcursie (zeekanotour Phang Nga Bay incl. James Bond Island)
25-11 relaxen Kata (misschien shoppen Phuket Town)
26-11 einde dag terugvlucht Phuket - Amsterdam met overstap op BKK (is op 1 ticket geboekt)
27-11 aankomst Amsterdam ochtend
We beseffen ons heel goed dat het eerste deel van de reis (BKK - Kanchanaburi) best vol is, maar het zijn wel allemaal leuke en mooie bezienswaardigheden die we niet willen missen. Bovendien gaan we daarna 2,5 dag naar Coral Island waar we volledige rust houden en onze batterij weer goed op kunnen laden. Daarna bestaat het laatste deel van de reis uit een combinatie van excursies die niet heel veel energie vergen en relaxen en van de omgeving genieten.
Nu nog even mijn vraagjes:
- in BKK willen we overnachten in Navalai River Resort. Heb er goede recencies over gelezen en hotel is op mooie, rustige en handige locatie ivm bezoek tempels
- fietstocht bij Co van Kessel of Bangkok Biking; welke is beter / leuker?
- we willen graag wat shoppen (souvenirs en kleding). Wat is beter? Chachuchak Markt of Damnoek Saduak Floating Market?
- is Baiyoke Tower aanrader? Of liever overslaan?
- we willen graag op een floating room overnachten in Kanchanaburi. Eerst was mijn oog gevallen op het prachtige Jungle Rafts Resort, maar dat ligt niet op handige locatie (dus die heb ik met pijn in het hart geschrapt). Voor ons is het handiger in Kanchanaburi zelf te overnachten. Nu heb ik Sugar Cane Gueshouse 2 gevonden. Deze heeft ook floating rooms. Iemad ervaring mee? Of iemand andere tip voor overnachting Kanchanaburi? We vinden het leuk als dit bijzondere overnachtingen worden (zoas in floating room, boomhut, of zoiets dergelijks).
- De ochtendexcursie op laatste dag Kanchanaburi. Beter Floating Market of kajakken River Kwai? Of kunnen we ook via Floating Market richting luchthaven BKK voor overnachting? Of is dit niet te doen met openbaar vervoer? Of misschien kunnen we tour boeken en dan alleen niet met de tour mee terug reizen en zelf vanaf Damnoen Saduak naar luchthaven BKK met taxi bijvoorbeeld? Ik hoor graag jullie ideen.
- Op Coral Island verblijven we in een beachfront bungalow en op Phi Phi verblijven we in een treehouse op het strand. We vinden het leuk om bijzondere accommodaties te nemen. Op Phuket vind je die volgens mij niet echt. Of heeft iemand tips? Zo niet, dan gaan we waarschijnlijk in Kata verblijven.
- Heb je in Phuket Town ook nog een shopping mall waar je goed kunt winkelen?
Ik weet dat dit veel vragen zijn, maar het zou me erg helpen wat antwoorden en tips te krijgen.
Alvast heel erg bedankt!
Petra