Wij gaan in februari spontaan naar Thailand! Helaas niet al te lang (ivm werk…), maar we proberen er toch t best van te maken! Ik heb een opzetje gemaakt van ons reisschema, dat absoluut nog niet vast staat, maar het begin is er in ieder geval!
Heeft iemand feedback? Of tips ter verbetering van deze trip? En zo ook betere vervoertips, dan hoor ik het graag!
**Dag 1: **
Aankomst Bangkok 07:00
Het door ons geboekte hotel voor de eerste twee nachten zoeken!
Relax! Massage
Eventueel China Town , Kao San Road, Long Tail Boot. Anders volgende dag
’s Avonds zonondergang in Dome Tower
**Dag 2 **
Fietstocht met Co van Kessel
Dag 3 +4+5
Kanchaburi met de bus
Tiger Monastry
Bridge on the River Kwai
Erawan watervallen
enzzzz
Wij zijn vorig jaar voor het eerst naar Thailang geweest en hebben daar een fantastische vakantie gehad. We gaan dit jaar in mei weer en nu voor 3 weken.
Ik lees dat jullie willen gaan fietsen met Co van Kessel, dit is echt een aanrader. Wij hebben dit ook gedaan en het is volgens mij de beste manier om Bangkok van een hele andere kant te zien. Wel zou ik kiezen voor de ochtend trip dan zie je de stad ontwaken bovendien is het in de middag wel erg warm.
Een klong tocht is ook de moeite waard maar deze zijn meestal alleen op dinsdag te boeken.
Naar wat ik begrepen heb is de river Kwai e.d. erg toeristisch en volgens de meeste reacties die ik gehoord heb niet heel veel bijzonders. Als je maar weinig tijd hebt zou ik liever de eilanden op gaan zoeken. Ga van BKK met de bus of trein naar Chumpon en steek met de boot over naar Koh Tao. Vanuit Koh Tao kun je naar Koh Nang Yuan, 3 kleine eilandjes die d.m.v. zandbanken aan elkaar verbonden zijn. Hier kun je een bungalow boeken en heerlijk relaxen. Koh Tao is ook erg relaxed vinden wij, er heerst hier zo’n fijne sfeer en het is een prachtig eiland. Dan kun je vanuit Koh Tao met de boot naar Koh Pangang of meteen door naar Koh Samui. Wij vonden Koh Pangang niet echt geweldig maar dat komt misschien ook omdat we aan de verkeerde kant van het eiland zaten, waar de fullmoon party’s gegeven worden. De natuur is daar behoorlijk aangetast en zeker als je net van Koh Tao af komt valt het best tegen. Koh Samui is veel groter en ook redelijk toeristisch maar toch leuk en het ligt er ook aan waar je zit. Wil je drukte ga dan naar Chaweng beach of Chaweng Noi = iets rustiger of Lamai Beach = ook redelijk druk maar er zijn genoeg leuke plekken op dit eiland.
Hierna kun je met de boot en bus/ trein richting Krabi en daarna naar Puhket en Koh Phi Phi.
Dit is onze ervaring en smaken verschillen maar wij hebben het geweldig gehad en kijken enorm uit naar onze volgende reis.
In Bangkok zelf is in het weekend de Chatuchak market, zo’n grote markt heb je nog nooit gezien en je kunt er alles maar dan ook echt alles kopen.
Als laatste tip wil ik je meegeven dat Greenwoodtravel een prima reisbureau is dat midden in Bangkok zit. Als je hotels via hun boekt scheelt het enorm met de prijzen, echt lager dan bij de hotels zelf. Mocht je hun nog niet op het net gevonden hebben kijk dan eens op www.greenwoodtravel.nl het is een nederlands reisbureau met Thais personeel. Geweldige mensen!
Succes met kiezen en een fijne vakantie.
**Dag 3 +4+5
**Kanchaburi met de bus
Tiger Monastry
Bridge on the River Kwai
Erawan watervallen
enzzzz
Ook persoonlijk natuurlijk maar ik zou niet weten wat ik die 3 dagen in Kanchanaburi zou moeten doen. Tiger temple, Erawan en Bridge zitten vaak in 1 dagtrip dus dan ben je wel klaar. verder kan je de dagen gebruiken om te relaxen natuurlijk maar 3 dagen dingen doen… Hoewel natuurlijk leuk om een keer te zien zijn Tiger,Bridge en Erawan nou ook weer niet zulke enorme bijzonderheden. komt voor mij voornamelijk door de constante stroom toeristen…
Een tochtje met een longtailboot door de klongs van Bangkok kan je elke dag doen. Ik zou dit niet via een reisorganisatie boeken, maar gewoon zelf op eigen gelegenheid doen.
Het is absoluut de moeite waard om een aantal dagen in Kanchanaburi te verblijven. Tuurlijk is het toeristisch, maar dat is vrijwel heel Thailand.
Naast de tijgertempel, de bekende brug en de Erawan watervallen, kan je bijv. ook nog naar het Prasat Meuang Singh Historical Park, het JEATH War Museum, de Hellfire Pass en de Wat Tham Seua en Wat Tham Khao Noi.
De omgeving rondom Kanchanaburi is prachtig en mocht je actief bezig willen zijn, dan kan je er ook goed fietsen en kanoen.
In plaats van de trein naar Surat Thani kan je ook kijken of je een goedkope vlucht kan vinden met lowcost maatschappij AirAsia (www.airasia.com) (aangezien jullie vrij kort gaan, scheelt dat toch weer wat reistijd…).
En neem voor de Erawan waterfalls echt de tijd. het is er prachtig! En als je blijft tot na 4 uur wanneer iedereen verdwenen is dan komt het er pas echt tot leven! Wij bleven lang afgelopen zomer en toen kwamen de apen, vliegende vleermuizen en varanen tevoorschijn.
Bovendien kan je in het resort wat Dave hierboven beschrijt ook lekker een dag relaxen, het is er heerlijk.
Wij zijn 5 dagen gebleven en hebben ons geen minuut verveeld.
Prima reisplan, hoewel ik de dagen 12+13+14 niet helemaal snap. Persoonlijk zou ik deze dagen gelijkelijk en aan Krabi en aan Koh Phi Phi en aan Bangkok toebedelen. Koh Phi Phi en Krabi zijn zo mooi, dat je er niet een derde strandlocatie hoeft te selecteren. Een extra dag om te shoppen in Bangkok is ook niet echt weggegooid.
Nog één (overbodige tip) misschien, als je op dag 1 aankomt in Bangkok probeer dan toch even 2 uurtjes te slapen (ook al heb je dat misschien overvloedig gedaan in het vliegtuig); je zit dan gelijk in het ritme van Thailand zelf.