Feedback op ons reisschema gevraagd!

Wij gaan in februari spontaan naar Thailand! Helaas niet al te lang (ivm werk…), maar we proberen er toch t best van te maken! Ik heb een opzetje gemaakt van ons reisschema, dat absoluut nog niet vast staat, maar het begin is er in ieder geval!

Heeft iemand feedback? Of tips ter verbetering van deze trip? En zo ook betere vervoertips, dan hoor ik het graag!

**Dag 1: **

Aankomst Bangkok 07:00

Het door ons geboekte hotel voor de eerste twee nachten zoeken!

Relax! Massage

Eventueel China Town , Kao San Road, Long Tail Boot. Anders volgende dag

’s Avonds zonondergang in Dome Tower

**Dag 2 **

Fietstocht met Co van Kessel

Dag 3 +4+5
Kanchaburi met de bus
Tiger Monastry
Bridge on the River Kwai
Erawan watervallen
enzzzz

Dag 5 op 6

Met de bus terug naar BKK

19:00 de trein naar Surat Thani

Dag 6+7+8
Aankomst Surat Thani

Met de bus naar Khao Sok
Slapen in Tree Top

Dag 8+9+10

Krabi

Boot naar
Railay Bay (Rai Lay Beach)

Dag 9+10+11+12

Kho Phi Phi

Dag 12+13+14

Eiland naar keuze

Dag 14+15

Terug naar BKK via Phuket of Krabi

Shoppen!

Dag 15 op16

’s nachts terug!

Hoi webelle77,

Leuk zo’n spontaan Thailand-reisje !

Mocht je voor het eerst naar Thailand gaan, dan zou ik ook zeker het Koninklijk Paleis & Wat Phra Kaew bezoeken in Bangkok. Ook de Wat Arun en de Wat Po zijn absoluut de moeite waard.
Deze 3 bezienswaardigheden zijn makkelijk op 1 dag te bezoeken, want liggen allemaal vlak bij elkaar.

Omdat jullie niet heel lang gaan, zou je ook kunnen overwegen om vanaf Bangkok te vliegen naar Surat Thani met AirAsia, een van de lowcost-maatschappijen (www.airasia.com)

Mocht je nog een leuk resort zoeken in Kanchanaburi, dan is het Oriental Kwai Resort echt een aanrader !!!
Kijk hier voor meer info http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=35752 of op www.orientalkwai.com

Houd er tevens rekening mee dat jullie paspoorten bij vertrek uit Thailand nog minimaal 6 maanden geldig moeten zijn.

Hallo Webelle,

Als de fietstocht in BKK je erg bevalt, dan zou je kunnen overwegen om nog iets in te plannen:

Ik mis in je schema een beetje het contact met de “gewone” Thai. Dat maak je dus mee op die

tocht. Eet tijdens de tocht op een plek waar de Thai ook eet, en praat met handen en

voeten met ze, of stap af op een groepje kinderen en praat of speel even met ze. Hardstikke

leuk.

Je schema zit goed in elkaar, de timing klopt, al zal er misschien weleens iets tegen kunnen

zitten. Alleen: Het is een aaneenschakeling van “tourist-highlights”.

Rai Leh en Phi Phi zijn min of meer inwisselbaar, zou ik korter verblijven, en dan iets inplannen

wat minder toeristisch is. Phetburi of Prachuap Khiri Khan op de weg van BKK naar Surat Thani

zijn prima geschikt hiervoor, bijkomend voordeel is dat verblijf en eten veel goedkoper zijn dan

in de toeristensteden.

Maar… Misschien willen jullie gewoon wel op het gebaande pad… Daarom , nogmaals:

Alleen doen als de fietstocht je uitstekend is bevallen !

In Krabi zelf is Wat Tham Seaua heel mooi, als je geen hoogtevrees hebt,

en een goede conditie (1272 treden). Klim in de namiddag (na 15 uur) voor de mooiste foto.

Je hebt dan uitzicht over alle kalksteenbergen van Krabi. Heel mooi.

Hans.