Hoi allemaal!
Rond juli/augustus 2014 vertrekken mijn vriend en ik voor 4 weken naar Zuid Afrika. We willen van Johannesburg richting Kaapstad rijden. Nou kwam ik o.a. via dit forum terecht op ‘horseback africa’. Een farm op een uur rijden van Johannesburg waar je kan paardrijden maar waar je ook een ‘lion walk’ kan doen. Ik lees er veel positieve verhalen over en begon gelijk te smelten van het idee dat je die beesten zo kan meemaken en zelfs de kleine welpjes de fles kan geven! Nou vroeg ik me af of hier mensen zijn die er geweest zijn? Ik ben nl. wat verder gaan zoeken over dit fenomeen en zit me erg af te vragen of ik dit nog wel wil doen. Met name omdat er kennelijk veel farms zijn waar die welpjes na verloop van tijd worden verkocht voor ‘canned hunting’ en ook omdat ik las dat het kennelijk nooit goed is voor die dieren om gewend te raken aan mensen (op zich vrij logisch - ze kunnen niet meer uitgezet worden in het wild en worden vaak al veel te vroeg bij hun moeder weggehaald).
Het lijkt mij echt een super ervaring, maar als vervolgens blijkt dat je er meer kwaad mee doet voor die dieren, dan ga ik natuurlijk niet! Vandaar mijn vraag of er lezers zijn die hier zijn geweest en hoe die het hebben ervaren.
Andere vraag: ik las over het Ann van Dijk cheetah centre, en t lijkt me erg gaaf om daarheen te gaan. Maar in onze route komt het niet erg goed uit en is het fiks omrijden. We hebben in de buurt van Hoedspruit wel tijd om langs het HESC of langs Moholoholo te gaan. Zijn er mensen die hier zijn geweest? Zijn de centre’s vergelijkbaar? Welke van de drie is het meest aan te bevelen? Of welke is leuker als we in Hoedspruit zijn? Moholoholo of HESC?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Vast bedankt,