Beste lezers,
Binnenkort ben ik ongeveer 3 dagen in Joburg. Wat zal ik doen? Is het mogelijk om in de buurt een safari te doen?
Ik ben benieuwd…
Ria
Beste lezers,
Binnenkort ben ik ongeveer 3 dagen in Joburg. Wat zal ik doen? Is het mogelijk om in de buurt een safari te doen?
Ik ben benieuwd…
Ria
Beste Ria,
Je kan naar Pilanusberg gaan, daar kan je zelf rondtouren met je auto en de wilde dieren zien. Wel vroeg weggaan, want het is zeker 2 uur rijden. EN neem zelf je eten en drinken, kan je daar picnicken.
Of naar het Rhion&Lion park is dichterbij, kan je ook zelf rijden. Er zijn daar leeuwen, en witte leeuwen, cheetah, rhions, hippo’s o.a. Ook hebben ze veel kleine dieren oa. tijgers, Jauargs, diversen soorten katachtige.
Of naar het De wildt Chetaah park, (Magalies gebergte) wel van te voren reserveren.
Apartheids museum, Lilisleaf Farm, Gold reef city.
suc6:dag:
Hoi, hierover heb ik ook nog wel een paar vragen: wij zullen aan het begin en eind van onze rondreis richting Kruger, Hluhluwe, drakensbergen etc ook een aantal dagen rond Johannesburg verblijven.
Ik had het Lion park gezien, is het zo dat het Rhino @ lion park beter/ mooier is? En waarom?
Is het bij beide mogelijk om b.v. met cheetahs te wandelen, jonge leeuwtjes te aaien, op de foto te gaan etc?
Cheetah park willen we in ieder geval doen, maar daarnaast ook nog het lion park ( of rhino & lion als dit toch mooier is)
Bij het lion park kun je ook een overnachting doen in een tent met bed, iemand hier ervaring mee? Dit was niet te duur dus leek ons wel wat.
Of is dit te koud in augustus… dan hebben ze vast warme dekens…
Het Lion park is totaal wat anders dan het Rhion en Lion, dit laatste is veel groter en mooier. Nee daar kan je niet met beesten wandelen. Het is groter, ruimer en ze hebbend aar een geweldige afdeling met jonge dieren. Dit park is veel mooier.
In het Cheetah park kan je Baron de CHeetah aaien en op de foto gaan. Dit wel van te voren boeken het bezoek.
Het Lion park is veel kleiner is gewoon een dierentuin, persoonlijk vond ik dit vreselijk! Welpen aaien erg onnatuurlijk. Het is meer een circus daar. Die overnachting daar is nieuw, dus geen idee. Dit park gaat verhuizen verder buiten Johannesburg, maar wanneer?
Vaak heeft men extra dekens of gaskachels, maar vraag dit even.