Paardrijden in Blyde River Canyon gebied

Hallo,

In Mei gaan we voor 3 weken naar Zuid-Afrika, eerst 10 dagen naar Kaapstad en daarna naar het huis van mijn vader aan het Krugerpark. Nu zou ik graag ergens willen paardrijden en dan het liefst in de buurt van de Blyde River Canyon zodat we daar ergens kunnen overnachten, en het zo kunnen combineren. Nu heb ik al best wat op internet gezocht maar vind het nog best lastig. Ik zou gewoon een paar uurtjes willen paardrijden en dan het liefst in een gamepark. Daarnaast wil ik ook graag een bezoekje brengen aan één van de lodges waar je met leeuwen en of cheeta’s kunt wandelen enzo…

Heeft iemand tips voor deze combi?
Dagje blyde river- overnachting in (de buurt van) een gamepark- wandeling of ontmoeting met leeuwencups/cheetá’s/andere dieren- PAARDRIJDEN…

Alvast bedankt!

Groetjes Susan

In het Rhion&Lion park vlakbij Johannesburg, kan je Chetaah/ leeuwen cubs aaien.

Paardrijden weet ik kan je vlakbij Culligan, net boven Pretoria.

Of natuurlijk in Kyalami, het paarden gebied, met de South African Lippizaners show elke zondag om 10.30 uur.
Maar ja dat is niet in een Game park.

Hoi Susan,

Hier nabij Hoedspruit kun je paardrijden in een reservaat met ongevaarlijk wild. Die farm wordt gerund door Milly (vriendelijke dame) en het paardrij gebeuren door vrijwilligers die van paarden houden :).

Greetz,
Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Ha Corné, ik heb even gezocht op google en uiteindelijk gevonden. Super! Het heet offbeatsafaris. Ik heb ze gemaild of ze ook voor een aantal uur een trip doen, op de site leek het of het om een aantal weken ging…

Bedankt!

Groetjes Susan

Klopt Susan het is offbeat safaris, kon vannochtend niet op de naam komen :). Veel plezier daar!

Groetjes uit de bush,
Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Ik heb in de buurt van Hoedspruit (volgens mij dichtbij Klaserie) bij mensen paard gereden. Die tochten deden zij over het terrein van Moholoholo Mountain View. Schitterend park met bergen tegen achtergrond en met neushoorns e.d. op het terrein. Wellicht nog idee om achter de hand te houden… Weet alleen de naam en internetsite niet uit mijn hoofd en die spullen liggen in Afrika terwijl ik (nog) in Nederland ben. Weet wel dat ik ze via Google gevonden heb…

Tip voor leeuwen of cheeta’s aaien: dit kan daar in dezelfde omgeving namelijk bij Tshukudu Game Lodge. Dit ligt net buiten Hoedspruit, ook in een wildpark. Naast game drives e.d. kun je daa 's ochtends vroeg meedoen aan een wandeling. Naast mensen wandelen er dan ook leeuwen of cheeta’s met je mee. Een schitterende ervaring en mooie fotokans!
Zij hebben verschillende overnachtingsmogelijkheden: lodge, tented camp en een bush camp (van luxe naar basic). Voor ieder wat wils.

Groetjes en alvast heel veel plezier,
Natascha / www.zazoetravel.com

Wij gaan in augustus naar horseback africa in cullinan.

Daar heb je een combinatie van een lion tour ( er zijn ook leeuwenwelpjes), duurt iets van 3 uur.
En de paardrij safari duurt ook iets van 3 uur. Paarden zien er goed uit op de website en het lijkt ons een hele mooie plek, ook goede reviews op tripadvisor en zoover.
Wij gaan 2 nachten. De eerste dag doen we dan de leeuwentour en de dag erna de paardrij safari tussen ( ongevaarlijk) wild. Kijk maar eens op hun site.

Is alleen niet in blyde river canyon gebied… maar leek ons wel een hele mooie plek.

Weet niet of je het leuk vindt om gewoon een keer paard te rijden of verder ook erg veel met paarden hebt… in dat geval kun je ook nog in Kyalami naar de SA lippizaner show ( net zoiets als in Wenen). Ik rijd zelf zo’ n 25 jaar dus ga ook dit niet overslaan natuurlijk…

Mocht je nog in het zuidelijke drakensbergen gebied komen en je kunt geen genoeg krijgen van het paardrijden kun je ook daar nog door de mooie omgeving van de drakensbergen rijden. Waar wij heen gaan is een apaloosa farm met 150 paarden… sans souci farm in Kamberg. Ze hebben er 1 cottage waar je kunt overnachten of in het huis zelf. Of ernaast is de spotted horse country inn lodge waar je ook kunt overnachten.

Kijk voor de SA Lippizaner op www.lipizzaners.co.za/

Harstikke leuke show, net als in Wenen, maar dan toch anders. En na afloop kan je naar de paarden zelf en deze wortels geven,
En gezien de geschiedenis van dit centrum is dit al de moeite waard. En voor de prijs R 100 aan de ingang op de dag zelf of via Computicket, hoef je het niet te laten.
En sponsor worden van een van de paarden kan je ook en ze hebben het hard nodig!:dag:

Hallo, bedankt allemaal voor de tips.

Ik heb al een idee hoe ik het wil gaan doen. Eerste dag richting Hoedspruit rijden waar we nog naar Moholoholo park kunnen gaan voor een rondleiding. Hierna een overnachting op tshukudu park in een tented Lodge (ze hebben nog plek). Als ik het goed gelezen heb is er op de dag van aankomst om half 4 de autotour, dan slapen daar. Volgende ochted de bushwalk en daarna dan naar offbeat safaris voor een paardrijtocht (ik wacht nog op een mail terug). Hierna al richting de panoramaroute waar we ergens een overnachting nemen (pilgrims rest zou leuk zijn?) Volgende dag rest van de Panoramaroute en door kruger terug naar Komatipoort (vlakbij de ingang van het Krugerpark). Toch zou ik wel heel graag willen White water raften en/of tubing doen. Weet iemand qua opstapplaats en afstapplaats of dat te combineren is met de panoramaroute en slapen daar?

Groetjes Susan

Moet daar ook mogelijk zijn, maar het water wordt dan al aardig frisjes in mei!

Afgelopen juni was het wegens het koude water niet mogelijk.

Kijk even hier op deze site.
http://www.blyderiversafaris.co.za/adventures.html

Hi Susan,

Ik weet niet precies wat deze dag dan je route wordt, maar het is redelijk opportunistisch (lees: bijna niet haalbaar) om én een deel van de Panoramaroute te rijden én door het Kruger te rijden én diezelfde dag te eindigen bij Komatipoort / Crocodile Bridge. Ik ga er voor de handigheid dan maar vanuit dat je ergens nog een overnachting plant!?!
Let op: in Kruger Park rijd je gemiddeld 20 km per uur. Wij vinden 200 km op een dag in Kruger méér dan max voor dit prachtige park. Liever nog zo’n afstand opsplitsen in 2 dagen of meer.

Groetjes,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com