In juli vertrekken ik en mijn vriend naar Johannesburg. We komen om negen uur sochtends aan en kunnen om tien uur onze auto ophalen. Plan is om eerst richting Kruger of panorama route te gaan (we hebben 5,5 week dus een strak tijdschema hebben we niet). Nu ben ik op zoek naar een fijne accomodatie op 4 à 5 uur rijden vanaf johannesburg in noordelijk/westelijke richting. Mag in nelspuit zijn, graskop of waar dan ook. voorkeur gaat uit naar leuke lodge of b&b, wellicht 1 die al beetje in natuur ligt?! Liefst 1 met zwembad en voor max 50 euro per nacht (voor ons samen).
alvast bedankt!
groetjes,
Kirsten
Jaren geleden hebben we een paar keer overnacht op de gemeentelijke camping in Graskop
Op de hoek van Louis Trichardt ave en Hugenote Street!
Met een zwembad en een meertje en heerlijke rondawels om te overnachten, en een practige ligging!
Maar in een review zie ik dat het in een slechte staat van onderhoud zou zijn!
Maar in Graskop zijn nog meer leuke overnachtings mogelijkheden!
En wat betreft zwemmen in juli op een buiten water???
Wel zit je daar mooi op het begin van de Panoramaroute, maar je zult je tijd wel nodig hebben!
Is trouwens Noordoostelijke richting, en de praktijk leert dat je vanaf de landing gauw een paar
uur verder bent voordat je aan het rijden bent, en in juli is het al voor 18.00 uur pikkedonker,
Nu in de winter tijd is al veel eerder donker hoor vanaf 17,00 uur en dan zwemmen…water kan koud zijn in een zwembad. Maar niet het water aan de Indische Oceaan. Maar daar is het zwemmen weer gevaarlijk door de super sterke stroming, dus oppassen!
Blyde River Wilderness Lodge in Hoedspruit is een aanrader Wij sliepen in een cottage. Als je wilt kun je hier je eigen avondeten of ontbijt maken, maar dat hebben wij niet gedaan. Voor niet al te veel geld kregen we een heerlijk driegangenmenu en 's ochtends ontbijt. Voor ons was het onze eerste nacht in Zuid-Afrika en we keken onze ogen uit. Het ligt in een soort reservaat waar dus allerlei dieren loslopen als giraffes en antilopen en die je dus onderweg naar je lodge tegenkomt. Ook zwemmen er krokodillen en nijlpaarden in de rivier. Wij vonden het een heel goede binnenkomer!
Wat ik zeker zou doen is een bezoek aan de Blyde river canyon. Je kunt ze bekijken van bovenaf (3 rondavels viewpoint) maar ook vanaf een boot. Op de Blyderiverspoortdam (Blyde dam).Was daar zaterdag bij het bezoekerscentrum, en vanuit daar hebben we een prachtige wandeltocht gedaan rondom het water, zie deze foto:Redirecting... is werkelijk de moeite waard, de Blyde river canyon is de enigste groene canyon. Je kunt ook nog naar de grote dam wal gaan kijken. Zeer de moeite waard. Vanuit Hoedspruit een uurtje rijden.Groetjes vanuit regenachtig lowveld,Corné.Owner/manager Amukela Game Lodge.www.amukela.com
Ik heb daarover net heeel veel uitgezocht en ben zelf bij Thaba Tsweni uitgekomen. Ook omdat hierover veel goede tips kwamen op dit forum.
Ligt prachtig en voordat je daar aankomt kun je tussen Sabie en Graskop de eerste watervallen al meepakken.
Getwijfeld tussen deze en panorama view chalets maar uiteindelijk toch voor Thaba Tsweni gegaan vanwege de beoordelingen, die waren voor het panorama view chalet toch minder goed. Kijk maar eens op googlemaps voor de locatie!
succes!
Je kan ook een vakantiehuis midden in de bush huren? In Hoedspruit, (op 5 uur rijden van Johannesburg) ligt ons vakantiehuis Villa Blaaskans. Villa Blaaskans is gelegen op Zandspruit Estate aan de rand van het dorp Hoedspruit. Villa Blaaskans beschikt over een prive zwembad, 3 slaapkamers, 2 badkamers en een luxe woon/eetkamer. Vanuit het vakantiehuis is het kruger park en de Blyde river canyon gemakkelijk te bereizen.
Rondom de villa loopt ongevaarlijk wild, waardoor het mogelijk is om op safari te gaan in je eigen achtertuin! Bekijk onze website voor meer informatie: http://www.villablaaskans.co.za