ook wij zijn 4 weken van de partij.

hoi allemaal,

mijn naam is angelo en samen met mijn vriendin gaan we in februari 4 wk door afrika trekken.
vandaag ticket en auto gebooked + 1e nacht en al een poosje wat info aan het inwinnen. we komen aan in johannesburg en vertrekken vanuit kaapstad

ik ga hier niet een compleet schema maken en reacties op vragen, want uitgaand van onze ervaring met eerdere reizen. blijft er niets van het schema over eenmaal in het land.

er zijn een aantal zaken die we in ieder geval willen doen en wat daarbij komt is mooi meegenomen. ik hoor wel graag jullie aanbevelingen mbt dingen te zien/doen.

in ieder geval:
meerdere parken met game drives (vereist zijn witte neushoorn en wetlands, liefst verder ook de 5)
panorama route
duiken op protea banks (stukje ten westen van durban)
drakens bergen
addo park
duiken met witte haaien.
boulders rock
kaapstad met de bijbehoremde bezienswaardigheden

hoor het graag van jullie en alvast bedankt

gr angelo

Hi angelo,

the wilde dieren zien the big 5 of 7 is super, maar je kan nooit weren OF je ze allemaal,gaat zien. St. Lucia is een mooi gebied ( welands) met vele mooi dieren, de nijlpaarden zie .s avonds doormhet dorp lopen. Natuurparken zijn er veel. Kruger parkmis natuurlijk het bekendste, waar je zelf kan rijden. Maar depriveparken zijn super. Oa. Madikwe, welgevonden en de vele langs krugerpark en Addo natuurlijk Addo met de vele olifanten. Geen idee wat jullie precies gaan zoeken maar leuke lodges zijn bijvoorbeeld www.kurhulalodge.com of www.casartgamelode.com beide super,plekken mer dieren die vlakijmje kamer kunnen komen.

Hoi Angelo,

Je zou vanuit Johannesburg eerst naar bijv. Graskop of Sabie kunnen gaan en daar overnachten. Dan is je eerste autorit niet zo lang. Vanuit die plaatsen kun je dan via de panoramaroute naar Hoedspruit en zoals al geschreven naar bijvoorbeeld het Balule Natuur Reservaat gaan. Hier kun je op game-drive en in het algemeen geldt hoe groter het gebied hoe meer kans je hebt op het zien van goed wild.

Maandag hadden onze gasten veel geluk: bij binnenkomst in het reservaat zagen ze meteen een neushoorn! Vanaf ons terras zelfs een grote leeuw… Heel bijzonder. Ga je daarnaast nog op een gamedrive dan kun je veel wild spotten en met iets geluk ook nog wat meer van de Big-5.

Vanuit hier kun je dan een aantal dagen (minimaal 2) naar het Kruger Park. Aanraders zijn Olifants camp en Lower Sabie. Prachtig gelegen. Je kunt ook een dagtocht doen waarbij je de route Orpen-Satara en dan de S-100 neemt. Dit is een heel wildrijk gebied.

St. Lucia is een aanrader, hier heb je de Wetlands, kun je op het meer een boottocht doen en heerlijk relaxen aan het strand. Ook vanuit hier zou je een volle dag naar Hluwehluwe NP kunnen gaan.

Veel plezier bij het samenstellen van jullie reis. Heb je al tickets geboekt?

Groetjes vanuit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
Facebook.

beide bedankt voor jullie reactie.

de tickets heb ik gisteren aangeschaft evenals de huur van de auto.

echt dingen van te voren vast leggen doen wij nooit op vakantie. zo houden we de vrijheid om ergens langer of korter te blijven als we wensen. normaliter zoeken we vaak op de dag zelf iets om te overnachten. ik kan wel begrijpen dat dit voor de parken wellicht wat lastiger zal worden. dus ik hoop dat het dan een dag van te voren vroeg genoeg is.

de tip voor de 1e dagen neem ik zeker mee. op deze wijze beleven we al direct een aantal zaken die we willen doen.

ik had ook iets gelezen over een pass-partout voor meerdere parken. is dit aan te raden?

Go to www.wildcard.co.za als jeceel parken aan doet kan het voordelig zijn. En voor Kruger moet je vaak an te voren boeken. Kijk op sanparks.co.zasuc6

Hallo Angelo,

De nationale parken 1 dag op voorhand boeken? Onmogelijk!!! Je zou al heeeel erg veel geluk moeten hebben dat er toevallig in jullie keuzekamp dan nog een bungalow beschikbaar zou zijn, vooral tijdens het weekend, niettegenstaande jullie niet tijdens de ZA schoolvakantie reizen. Op de website van Sanparks kan je trouwens per datum per Rest Camp checken wat de mogelijkheden zijn.

Voor de rest zullen jullie in februari in principe de dag zelf wel altijd iets vinden; desnoods stappen jullie de plaatselijke “tourist information office” binnen, die kunnen jullie ook altijd verder helpen. Opgelet: deze sluiten ten laatste om 17:00 en in sommige gevallen al vroeger.

Of de Wild Card voor jullie interessant is, hangt enkel af van het aantal dagen dat jullie ze gaan nodig hebben en in welke parken. Alle inkom-prijzen staan op de respectievelijke websites vermeld (Kruger en Kgalagadi zijn de duurste).

Groetjes, Toetske

Hoi allemaal,

Op jullie advies toch maar alvast 2 nachten gereserveerd en betaald in Lower Sabie. normaliter doen we dit niet zo snel maar gezien jullie ervaringen, het toch maar gedaan. De verblijven ervoor en erna doen we wel pas als we in zuid afrika zijn.

Zijn er nog meer van dit soort handige tips hahaha?