Wij hebben op onze laatste dag een late vlucht (23:20) vanuit Johannesburg. Nou zat ik er aan te denken om met onze dochter van 10 jaar wat tijd te doden en naar 1 van bovenstaande parken te gaan. Ze zijn beiden zo’n uurtje rijden van het vliegveld, dus dat lijkt mij te doen.
Graag hoor ik jullie ervaringen over deze parken, zodat ik kan kiezen welke voor ons leuker is.
Het klinkt leuk en ik zag ook de speeltuin die mijn dochter wel zal waarderen en ook het aaien van de welpjes. Is het hier ook zo dat je met je eigen auto door het park heen rijdt?
En ik zag op Tripadvisor dat je van hier uit ook de grotten met werkende mijnen kunt bezoeken. Weet jij of dat zo is en of dit leuk is voor onze dochter?
Hoeveel tijd ben je zo’n beetje kwijt in het park?
En ik zie dat zo’n beetje alle activiteiten stoppen om 16 uur en dat de gate pas dicht gaat om 17 uur. Wat kan je dan in dat uur doen?
Ik moet nl. een beetje mijn tijd door komen, want we moeten pas om 20:30 bij het vliegveld zijn.
Het is 1 uur rijden toch? En weet jij misschien waar wij dinner kunnen hebben. Mag in Krugersdorp zijn, bij het vliegveld of op de route van het park naar het vliegveld.
Lion & rhino park is erg leuk maar niet heel erg groot. In een middagje heb je alles wel gezien. Je rijdt inderdaad zelf. Eten kan altijd wel ergens in een mall, er zijn er genoeg op je weg terug. Voor je weg naar het vliegveld moet je wel opletten dat je ook weer niet te laat vertrekt, Johannesburg is in de spits één gigantische verkeersopstopping en kan het zo 2 uur of langer rijden zijn. Als je vliegtuig om 2030 vertrekt moet je echt geen risico nemen.
Pas op je hebt ook nog een park in Krugersdorp (na net er buiten) die is zeker niet leuk. Rhion&Lion park wel.
Inderdaad je kan er met je eigen auto rijden. De Hippo vijver is net als je het park weer uit gaat. Auto parkeren, weg oversteken… Dat kunnen doen in het laatste uurtje. Ook zijn daar diversen soorten tijger, zelfs een witte.
Inderdaad het heeft een speelterrein en een zwembad. Ook kan je er picnicken (wel zelfs eten meenemen dan) of 's middags kan je daar ook eten in het restaurantje.
Inderdaad kan je welpjes, of een cheetah aaien, tegen extra betaling van ik meen R 30,- p.p.
In het park is een grot, maar niet met een werkende mijn nog!. Vele mensen vinden dit leuk, ik ben er zelf niet in geweest. www.rhinolion.co.za voor alle info en route beschrijving daar naar toe.
Je kan er best een hele dag rond brengen. Maar ik rijd ook op de 4x4 trails.
Als je naar Gold reef city daar, dit is een pretpark, die heeft een werkende mijn nageboost daar. Ook leuk misschien leuk voor jullie dochter. www.goldreefcity.co.za
Als jullie rond 20.30 uur (is het al donker) bij het vliegveld willen zijn, is het verkeer rond Joburg niet zo probleem meer. Maar neem ruim te tijd, voor het geval dat. Een ongeluk en alles staat uren vast. Maar als je een gps hebt in de auto kan je dan makkelijk anders rijden.
Diner onderweg. Je kan ook nog naar Sandton rijden naar Mandela square, auto in parkeergarage parkeren en om het plein daar eten.
Of gewoon op het vliegveld, nog voor de douane bij Domestic zijn vele eettentjes.
Bedankt voor alle goede tips. We hebben een gewone auto, maar gelukkig wel met GPS. Hoe lang is het veilig om er voor uit te trekken als ik om 20:30 op het vliegveld wil zijn?
En hoe lang denk je dat ik minimaal nodig heb om het Rhino en Lionpark een beetje te bekijken. We komen uit Vaalwater, dus voordat we in het park zijn, hebben we nogal een reis voor de boeg en hebben dus ook niet de hele dag…
Zijn het leuke eettentjes voor de douane? En zijn ze betaalbaar? In Nederland heb je bv alleen maar snacktentjes zoals bv Mac Donalds, of Pizza Hut, maar niet echt waar je een goed maal kunt hebben. En bij vliegvelden rekenen ze vaak het dubbele aan prijzen…
Vanuit Vaalwater heb je ongeveer zeg 1,5 a 2 uur nodig.
Helaas op de airport ook van de tentjes hier en duurder dan gewoon in de stad natuurlijk. Maar met vergelijk met Schiphol, nog goedkoper.
maar deze zijn goed
**
Kauai
**
**Shop location
**O.R. Tambo International Airport
Terminal B
Retail level
**
**
**FOURNOS Bakery
**
**Shop location
**O.R. Tambo International Airport
Terminal B
Retail level
De Spur is nou niet zo echt mijn ding, vooral omdat we wel even de tijd moeten doorkomen en ik zie mezelf daar niet 2 uur zitten
Bedoel je dat van Vaalwater naar Rhino and Lionpark maar 2 uur rijden is? Ik had begrepen een stuk langer…
En van het park naar het vliegveld?
En is Sandton op de weg naar het vliegveld toe en hoe lang is het rijden van het vliegveld. Dan weet ik tot hoe lang ik daar kan blijven zitten. Klinkt toch wat aanlokkender dan op het vliegveld eten. Met een beetje pech zitten we daar toch wel een paar uur…
Nu misschien 3 uur rijden
Van Rhino park is het naar Sandton ongeveer 45 min. En ligt op de weg naar het vliegveld.
Van Sandton naar het vliegveld is het 30 a 45 min. (na de spits natuurlijk die duurt tot ongeveer 18.30 uur)
Sandton is in het centrum en het is totaal niet logisch om vanuit het park via Sandton naar het vliegveld te rijden. Maar van de andere kant: In Sandton zit (mijn mening) het beste restaurant van heel Afrika! Als je van biefstuk houd in ieder geval! De local grill op de hoek van william nicol & republic. Iets duurder dan gemiddeld (maar nog lang geen NL prijzen) maar die fillet daar is mals!! ooohhh dat mis ik! Sandton - Vliegveld zonder druk verkeer ongeveer een half uurtje.
correctie: Als je gewoon door het centrum rijdt is Sandton eigenlijk nog niet zo’n heel verkeerde route. Een kaartje laat zien dat mijn geheugen mij in de steek laat.
Hallo
Het lions park is van 1september tot 30april geopend tot 1800uur en van 1mei tot 30augustus tot 1700uur
Het rhino en lions park is door de week om 1700uur gesloten en in de weekenden en feestdagen tot 1730uur
Persoonlijk vind ik het lions park wat meer hebben dan het rhino park. Hier zijn dan geen tijgers maar wel dieren die in afrika thuis horen zoals, leeuw cheeta, leopard, hyena, caracal. Verder kan je in het park nog de nodige zoog dieren aantreffen.
Maar ieder zijn eigen smaak en keuzen.
Geniet die reis