wildparken altijd reserveren?

Mijn dochter loopt stage in Johannesburg en nu kunnen mijn zoon en ik haar vrij onverwacht toch gaan opzoeken. We moeten dan wel rond 24 april al gaan, een vrij korte voorbereidingstijd dus… Omdat zij ook nog niet weet of en wanneer ze vrij kan zijn, kunnen we weinig van te voren regelen. We willen wel graag met haar een of meerdere wildparken bezoeken rond Johannesburg. Weet iemand of dat nog zal lukken op zo’ n korte termijn en of je dat inderdaad zonder vooraf reserveren kunt doen, of maar een paar dagen van te voren nog kunt reserveren? Ook andere tips voor uitjes die je ter plekke kunt gaan doen zijn welkom!

Er is een verschil tussen privé wildparken en nationale parken. Deze laatste moet je inderdaad best op voorhand reserveren. Je kan echter bijvoorbeeld voor Krugerpark per “camp” nagaan wat er nog vrij is en aan welke prijs, op de website van Sanparks.
Wat bedoel je met “rond Johannesburg” - hoe ver mag dat daar vandaan zijn?
Uitjes ter plekke: daar kan jouw dochter jou dan misschien al een paar voorstellen doen? Of is ze nog maar net met de stage begonnen?
Ik vind jouw thread eerder een beetje “wazig” maar wens jullie desalniettemin veel
Succes met de planning!
Toetske

Sorry het was niet mijn bedoeling om wazig te zijn…maar er komt nu wel veel op me af om te regelen. ze is er inderdaad nog niet zo lang en we hebben momenteel lastig contact omdat ze steeds geen wifi heeft, vandaar dat ik vast wat probeer uit te zoeken. Maar via de site blijkt er in ieder geval nog genoeg beschikbaar, bedankt voor de tip. Vind het trouwens wel lastig te beoordelen voor welk park c.q. camp te kiezen, maar dat is persoonlijk denk ik?

in de omgeving van johannesburg zou ik pilanes gebergte kiezen de kans op meer wild zien is groot.

Een super plek (en) zijn www.casartgamelodge.com of www.kurhullalodge.com en die moet je wel reserveren van te voren. Die dieren lopen daar vlakbij de lodges rond.

suc6

@Thatch22: sorry maar jouw tweede link werkt niet. En als je Kurhula op correcte wijze (met 1 L) schrijft, kom je op een website terecht die momenteel inactief is.

@annaliestor: Pilanesberg is inderdaad de moeite waard - ik was er eind december nog. Maar ook Marakele is tof en niet zo heel veel verder van Johannesburg gelegen.

@fonflaar: de keuze voor welk park of camp hangt ook een klein beetje af van de afstanden die jullie willen afleggen; de kans om dieren te spotten is ook een kwestie van puur geluk: sommigen zien alle Big5 op 1 dag, anderen zien er geen enkele op 5 dagen. De omgeving van Satara wordt vaak vermeld als “veel kans om leeuwen te zien”. Onthoud echter ook dat je in Kruger niet snel mag rijden en dus veel langer over bepaalde afstanden rijdt dan op gewone banen.

Groetjes,
Toetske

Moet zijn http://www.kurhulalodge.com/. Kim en Sander zijn nog steeds aktief met hun lodge, zal wel een probleem van hun provider zijn.

enne naast Marakele ligt www.welgevonden.org. Super mooi daar en ze hebben de big5 daar rondlopen. Ongeveer 3,5 rijden van Jonurg af. Zeker de moeite waard. Vele malen daar geweest en altijd wat nieuws te zien.

Dank jullie wel allemaal. Uit eerdere posts had ik begrepen dat je Kruger ook goed zelf kunt rijden en dan een private park met een gids, maar moet je huurauto dan aan speciale eisen voldoen of niet? Waarschijnlijk huren we maar een gewone (kleine) auto. We hebben alleen de vliegreis nog maar geboekt (vertrekken de 23e …)
groetjes Yvonne

Hallo Yvonne,

Een gewone auto (groot of klein) is echt wel voldoende om het Krugerpark te verkennen hoor, zelfs op de niet-geasfalteerde paden.

Zelf rijden is volgens mij een MUST. Niets zo fijn als vanuit jouw auto te proberen dieren te spotten (ook niet altijd gemakkelijk omdat ze meestal goed “gecamoufleerd” zijn in hun omgeving, maar soms staan ze ook ineens vlak naast of voor je op de weg).

Groetjes,
Toetske

Voor wat betreft het Kruger park zou ik vooraf reserveren, misschien leuk om 2 nachtjes te doen: eentje in Olifants camp, en een in Satara. Op www.sanparks.org kun je boeken (eenmalig een profiel aanmaken).

Veel plezier alvast. Groetjes vanuit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.