Wij gaan na 7 jaar weer terug naar Zuid-Afrika!!! Nu met de kinderen van mijn man erbij. We blijven hierdoor wel noorderlijk; Johannesburg richting Kruger, Swaziland, St Lucia en via Drakenberg weer terug in 18 dagen. Voorheen deden we alle losse overnachtingen boeken ter plaatse. Alleen Sefaphane logde lag vast inclusief de safari’s.
Nu willen we met de jongens erbij (15 en 18 jaar) wel dat alle overnachtingen al vast liggen.
Nu zouden we graag binnen de muren van het Kruger 1 of 2 nachtjes willen verblijven, of misschien een andere leuke ervaring in ander park, waar je wel echt het bush gevoel krijgt!
Ik heb al op sanparks zitten zoeken, veel al vol. Ik vind het ook lastig om te zien waar je dan terecht komt en hoe je 2 accommodaties boekt voor ons vieren. Willen wel apart, maar in de buurt van elkaar verblijven.
Ook google ik me suf naar het boeken van losse safari’s. Een bush walk lijkt me ook echt geweldig, maar ook een vroege ochtend of late (tot na zonsondergang) game drive. Het gene wat ik nu vind is vaak in combinatie met meerdere dagen verblijven en dan verschillende safari’s.
Best lastig, omdat we nog niet weten of we 1 of 2 nachtjes kunnen blijven. Ter plaatse vragen als we er zijn willen we ook niet afwachten.
Ook lees ik wisselende ervaringen met de rangers van het krugerpark die het riedeltje afdraaien en weinig gemotiveerd lijken. (of moet ik me daar maar niets van aantrekken…)
Dus wie heeft er tips waar ik kan zoeken om losse game drive’s, safari’s te boeken. En mogelijk is binnen de muren van een ander park/reservaat ook wel geweldig voor het bush gevoel??!
Dan nog de vraag wat betreft entree prijzen; er staat op de site altijd volwassen prijs en kind prijs, maar geen leeftijden van kinderen. Tot welke leeftijd rekenen ze een kind nog als kind? Bijvoorbeeld ook belangrijk bij entree Kruger… en onze prijsberekening in grote lijnen vooraf.
Kind ben t/m 12 jaar. Dus jullie kinderen worden als volwassenen beschouwt. Ja Sanpaks zal zeker vol zitten. Wanneer willen jullie gaan. Deze NL zomervakantie soms???
Stefanie loge, raad ik toch echt niet hoor. Is niet zo geweldig, maar ja…
Buiten de parken zijn genoeg leuke accomodaties en ook safari’s te boeken. Met goede rangers, met hart voor hun werk. en die kruger ranger hebben dat helaas niet. wel jammer. Ik kan helpen als je wilt. Weet genoeg…
Wij hebben bij het boeken van onze overnachtingen in Kruger via SanParks ook direct een aantal gamedrives geboekt ( Sunset en night drives ) wij hebben echt alleen maar ontzettend leuke goede rangers ( met humor! ) gehad die echt hun best deden en veel vertelden over de dieren en hun omgeving! Mooie is dat deze drives ook erg betaalbaar zijn t.o.v privé drives. In het noorden van Kruger ( vanaf het noorden tot aan Elephants ongeveer ) was het ook niet zo toeristisch en zaten we zelfs enkele keren met zn tweetjes in de jeep ! ( Dit was afgelopen november ). We hebben ook een Sunset drive in Berg en Dal gedaan die vonden we vreselijk; in een megajeep - busformaat- volgeladen met bijna alleen maar Nederlanders . Het noorden is echt aan te raden ! Als je meerdere dagen Kruger en nog andere Nationale parken wilt aandoen is een Wildcard misschien een idee ? Dan kun je de kosten er snel uithalen. Isimangaliso ( st Lucia ) valt helaas niet onder de wildcard en vonden we in verhouding redelijk aan de prijs… veel plezier met de voorpret!!
@thatch22; Ja we gaan deze zomer al. Vertrekken 6 juli in de avond richting Johannesburg. Sefapane lodge is iets waar wij in 2011 geweest zijn. Dit was in Nederland al geboekt inclusief 3 safari’s.
Nu wilden we graag 1 of 2 nachtjes in Kruger of ander prive park overnachten voor de sfeer en het echte bush gevoel. Ik vind het erg lastig zoeken en wat we vinden is echt heel duur. Dit is niet te doen voor ons vieren helaas… Dus misschien moet ik dat idee maar laten varen.
Het zoeken waar je losse game drives ochtend-avond of walking safari kan ik niet vinden. Ook niet op de sanparks. Dus geen idee wat de kosten zijn.
Ik weet wel wat we niet willen, een volle truck met 15/20 personen. Haha.
Ik zag een andere reactie van jou ergens dat de safari’s binnen Kruger wel vaak zo zijn en in de prive parken niet. Wat zijn de prive parken dan?
@zonnepit; Het noorden wordt voor ons wel lastig wat aanrijden betreft. Best een eind rijden en dan later ook weer terug als we richting Swaziland gaan. We willen de ritten niet altijd heel lang laten duren ivm de jongens die we bij ons hebben.
Een Wildcard is denk ik geen optie…Gaan waarschijnlijk 3x Kruger in en verder geen parken waar de wildcard geldig is. Wel vraag ik me af als je een wildcard koopt dit voor het hele gezin geldt? Of betaal je dan 4x het bedrag van een Wildcard?
Tot zover weer. Wat een vragen. Ik zit al 4 dagen met een laptop op mijn schoot.
Als je overnacht in het Kruger park kan je ter plaatse losse safaris boeken, morning, day en afternoon drives. Die zijn niet zo duur en de grootte van de groep is afwisselend, afhankelijk hoeveel mensen zich aanmelden.
Volgens mij kan je deze niet vooraf boeken maar wel ter plaatse als je incheckt, met als gevolg dat ze vol kunnen zijn. Jullie gaan ook midden in de schoolvakantie en Kruger zal vrij druk zijn. Als je in het park wil overnachten via Sanparks, moet je echt wel beginnen te boeken.
Als je buiten het park verblijft, vb in Hoedspruit kan je vaak via je hotel een safari boeken. Ik heb ook al gebruik gemaakt van Echo Safaris. http://www.echoafricasafaris.com
Deze zijn ook vrij goed en niet te duur.
Je kunt een Wildcard voor een gezin kopen meen ik… kun je op de site even checken plus alle parken waar deze geldt. Wij waren voor 2 personen 1 wildcard zo’n 180 euro kwijt. Kruger is geloof ik per persoon per dag zo’n 20 euro. Je kunt het voor de zekerheid maar ff checken. De safari’s kun je nà het boeken van een verblijf in Kruger meteen bij boeken. Kosten zo’n 20 euro per persoon geloof ik. De drives duren 3 of 4 uur afhankelijk van welke drive het is. Een privepark of privé drive zal echt veel duurder zijn maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk. Ik begrijp dat je ook afhankelijk bent van afstanden etc. Maar Kruger is echt PRACHTIG !
De overnachtingen die wij in Kruger hadden zaten allen rond de 80 euro per nacht en kon je meestal met 4 mensen terecht ( 2 slaapkamers ). Voordeel van in het park verblijven is dat je 2 uur langer het park in mag en dat je dus voordelige drives kunt bij boeken. Daarnaast is selfdrive misschien wel het állerleukst ; je komt ZOVEEL tegen…
De wildcard geld idd voor het hele gezin, 2 volwassenen en dacht maximal 5 kinderen ? https://www.sanparks.org/wild_new/tourism/pricing.php
Dan moet je dus even rekenen wat goedkoper is, aantal dagen x 4 personen tov één wildcard.
Wij gaan in augustus met zijn drieënen en voor ons lag het omslagpunt op ongeveer 5 dagen, we gaan ook naar Hluhluwe/Imfelozi en ook daar is hij geldig dus uiteindelijk de wildcard aangeschaft !
Vwb safari’s; hier heb je een idee wat “all-in” safari experiences in een privé-park ongeveer kosten:
Voor wat betreft de wildcard is het voor ons zeer onvoordelig. De oudste zoon van mijn man is 18 en dan is hij volwassen, dus een family card zit er niet in. Dus dat zou betekenen dat we 2 keer een card voor 2 personen moeten aanschaffen en dat is zeer prijzig t.o.v. een family card. :frown:
Ook ik haak even aan. Wij gaan eind juli richting JNB, 2 volwassenen en dochter van 16. Ik had met nog niet verdiept in de wildcard. Ik begrijp dat we met 3 overnachtingen via San Parks in Kruger en 2 nachten in Hluhluwe er al slim aan doen om de family wild card te kopen?
Bungalows in Kruger liggen vast, lukt het altijd om ter plaatse nog een game drive te boeken (ook al is het jul/aug) of raden jullie aan van te voren vast te leggen? Die vraag had ik namelijk niet gekregen bij boeking en wil het liever ter plaatse.
Bedankt en ook wij kijken uit naar onze eerste reis in Zuid-Afrika
Ik denk niet dat het voor 4 nachten loont om een wildcard aan te schaffen. Je moet de prijzen eens even samentellen. Maar het hangt er ook vanaf wat jullie nog gaan doen. Welke parken doen jullie nog aan?
Is de vraag van Sanparks zelf gekomen als je al een game drive wil boeken? Het ligt eraan in welk kamp jullie logeren. Sommige kampen zijn redelijk druk en dan kunnen game drives wel eens volgeboekt zijn. Als je echt een sunset drive wil doen, dat kunnen jullie vooraf boeken, aangezien je dat niet zelf kan rijden. In welke camps verblijven jullie?
Dank! we blijven 2 nachten in Olifants en 1 nacht in Skukuza. Vanuit daar 1 nacht in Mlilwane Swazi, dan 2 nachten in Hluhluwe, dan nog 2 in St. Lucia.
Heb net even zitten rekenen, maar denk dan dat het niet voordeliger is. Later op de route hebben we vooralsnog geen parken op de planning staan.
Ik heb nu San parks gemaild of ik bij Olifants nog een sunrise drive erbij kan boeken, misschien wel slim.
Volgens mij zou een Wildcard dan juist net lonen !?
Als ik ff snel reken voor 3 personen (2 volw. 1 kind) kom ik op ZAR 4690 bij losse entree’s en de Wildcard is ZAR 4545.
Vergeet niet; 3 nachten in Kruger slapen is 4 dagen parkentree ! (dat komt nog op de prijs van de huuraccomodatie !)
Ik weet niet of je in Hluhluwe en Millwane ook IN het park zelf gaat slapen ?
Als dit net zo berekent word als in Kruger word losse entree betalen misschien nog duurder als je ook daar in nog een extra dag (je vertrekdag) moet betalen en is de Wildcard dus juist wel lonend !?
Prijzen 2018 Kruger : Volw. ZAR 328/pppd, Kind (tot 18 ?, geen leeftijd gevonden…) ZAR 164/pppd
Prijzen (2016/17 !) Hluhluwe ZAR210/pppd (kinderen gaan maar tot 12 jaar)
Prijs Millwane ZAR50/pppd (weet niet van welk jaar deze prijs is…)
Bedankt, ik denk dat je gelijk hebt. Had niet gerekend met 4 dagen Kruger, maar dat is het natuurlijk wel. De kaart geldt ook voor Swaziland en dat park komt er ook nog bij, dus dan toch een kaart. Bedankt voor het meedenken!
Graag gedaan, omdat wij ook ongeveer hetzelfde doen (1 nacht kruger meer, 1 nacht Hluhluwe minder) had ik :idea: dat het misschien ook net lonend kon zijn voor jou /jullie
Ik ben er vrij zeker van dat als je overnacht in het park dat je dan enkel de nachten betaald. Dus als je 3 dagen overnacht in Kruger en de 4de dag het Kruger park uitrijdt, dan betaal je in principe maar 3 dagen conservation fee. Maar correct me if I’m wrong…