Hallo,
Ik ben in februari enige dagen in Johannesburg.
Welke wildparken zijn daar per auto bereikbaar?
Bij voorbaat dank,
Wilfried
In Johannesburg of omgeving zijn alleen de dierentuin, het Johannesburg Lion Park, het Rhino and Lion Nature Reserve, en tot slot het Krugersdorp Game Reserve. Deze zijn allemaal met de auto te door kruisen.
Geniet die reis Jan
Je kan naar Pilanus nat.park rijden ongeveer 2,5 uur rijden, je kan voor een dag gaan of meer. Daar kan je ook zelf rijden en het wild gaan spotten. Dus vroeg weggaan. En zelf eten meenemen, voor een picknick op een van de beveiligde picknickplaatsen .Het is in de buurt van Sun City.
Wil je niet zo ver weg gaan, dan is het Rhion&Lion park een aardig alternatief. Maar het haalt natuurlijk niet echt bij de echte wild parken.
Hallo Wilfried,
Wij gaan in mei naar ZA en hebben ons een klein beetje georiënteerd via internet over de wildparks in ZA.
Ik heb dus geen idee hoe de parken er in het echt uit zien, maar misschien dat deze site www.sanparks.org je wat verder kan helpen.
Groetjes Petra
Sanparks, is oa Kruger Park en is niet echt In De buurt van Johannesburg, ongeveer 6 uur rijden ( noorden)
Pilanesberg is een goede mogelijkheid vanuit Johannesburg of anders het zuidelijke deel van Kruger Park. Maar dan praat je wel over een aantal uren in de auto dus ik zou wel kijken om er 1 of 2 overnachtingen bij te boeken. Anders blijf je rijden… Zijn wel beiden Big 5 parken. Veel te zien!
Met warme groet,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com