Elephant sanctuary welke/ Cheetah: welke/ tamme hippo

Hallo, ik ben aan het kijken voor een rondreis zuid afrika voor augustus.

ik vroeg me af welk van de elephant sanctuarys mooier is: Hazyview
( schijnt dat je hier ook tussen de zebra’ s e.d. rijdt?) of hartebeespoortdam? Ook zag ik dat je in Jabulani op een olifant kunt rijden…

Wel op verschillende plekken maar bij onze rondreis komen we wel bij alle 3 in de buurt denk ik… ( moeten de precieze route nog uitstippelen).

Ook zag ik dat er diverse plekken zijn waar je cheetahs kunt zien, met ze wandelen/ foto’ s e.d. Ook hiervan vroeg ik me af wat het leukst is om te bezoeken of misschien wel de moeite om naar 2 plekken te gaan omdat het beide weer anders is: wie heeft hier ervaring mee:

• de wildt cheetah centrum
  • Lion and cheetah park ( ook witte leeuwen)
  • moholoho
  • horseback africa

Ook zag ik dat je een bezoek kunt brengen aan Jessica de tamme hippo; heeft iemand daar ervaring mee om naartoe te gaan? Ik neem aan dat je dit moet reserveren?

[quote=“jollyjuttie, post:1, topic:82032”]

Hallo, ik ben aan het kijken voor een rondreis zuid afrika voor augustus.

ik vroeg me af welk van de elephant sanctuarys mooier is: Hazyview
( schijnt dat je hier ook tussen de zebra’ s e.d. rijdt?) of hartebeespoortdam? Ook zag ik dat je in Jabulani op een olifant kunt rijden…

Hoi,

In Hazyview heb je Elephant whispers en de Elephant sanctuary. Ik dacht dat je bij Elephant whispers niet op de olifant gaat, maar weet dit niet zeker.

Onze gasten gaan vaak of naar Elephant whispers, of doen de Elephant back safari bij Camp Jabulani (zie foto) in Kapama. Bij deze laatste wordt vaak wild gezien zoals zebra’s, giraffen, impala’s, wrattenzwijnen, wildebeesten en onlangs nog neushoorns. Je gaat namelijk in een Big-5 gebied zo’n 1,5 uur op de rug van de Olifant. Persoonlijk lijkt me die het leukste om te doen.

Wanneer je op eigen houtje gaat rondreizen, dan kun je zelf precies e.e.a. in plannen.

De Wildt cheetah is een van de mooiste in het land. Bij Moholoholo hier in Hoedspruit hebben ze ook cheetah’s.
Ook gaan onze gasten nogal eens wandelen met (4) cheetah’s, wij boeken hen dan bij Tshukudu.

Het leukste is natuurlijk om cheetah’s in het wild te spotten, en tussen Orpen-Satara in het Kruger park worden nogal eens cheetah’s gezien. Bij het restaurant in Satara zag mijn zoontje Niels ook een cheetah…

Om Jessica de Hippo (zo’n 15 minuten buiten Hoedspruit) te bezoeken hoef je in principe niet te reserveren, zondag’s zijn ze wel dicht.

Hopelijk heb je iets aan deze informatie? Veel plezier met je voorbereidingen, vaak al de halve pret :zon02:.

Groetjes uit de zonnige bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.

www.amukela.com

Bedankt voor de info…

Op de website bij Hazyview en Hartebeespoortdam staat dat elephant back riding mogelijk is, zo’ n 20 minuten, maar geen elephant back safari.

Hoeveel kost een elephant back safari bij jabulani? ( kon ik niet vinden op hun website) De safari wordt gedaan in big 5 gebied? Is dit dan wel veilig…vraag ik me af… ( zal vast wel, anders wordt het niet gedaan) maar komen in het gedeelte waar je met de olifant rijdt dan geen roofdieren voor… ?

In Sun City kan je zeker weten een olifant rijdt doen. http://www.pilanesbergelephantback.co.za

De Wildt Cheetah research park, je kan daar een ochtend of middag tour doen, je ziet meer dan alleen cheetahs. Ook kan je nog een cheetah (Baron) aaien als je dat wild en samen met hem op de foto. Ook op bepaalde dagen en tijden is er een cheetah run. Kijk even op http://www.dewildt.co.za Wel is belangrijk dat je van te voren reserveert, er zijn per tour maar beperkte plaatsen.

In het Lion&Rhion park hebben ze ook vele chetaahs en inderdaad witte leeuwen en gewone leeuwen. De katachige bevinden zich een zeer groot omheind gebieden, waar je zelf met der auto kan inrijden. De rest van de dieren lopen gewoon los rond. Ook hebben de nijlpaarden en zelfs tijgers (maar deze komen eigenlijk niet voor in Z.A. maar zijn onderdeel van een fok progamma) Hier hebben ze ook nog een chetaah run. Ook hebben ze vele jonge verschillende dieren hier. Een leuk park en veel te zien.

De elephant sanctuary in Magaliesburg ben ikzelf nog niet geweest.

Suc6 met plannen:zon02:

Even nog een aanvulling. Bij de Wildt Cheetahs hebben ze ook Wild dogs!

In 2010 was de prijs voor de Olifanten-safari bij Camp Jabulani R1300, maar vaak passen zij hun prijzen aan ieder jaar.

Deze safari wordt idd in Big-5 gedaan, en uiteraard worden er maatregelen getroffen om dit zo veilig mogelijk te doen. Daarnaast zullen roofdieren geen kudde Olifanten aanvallen.

Groetjes,
Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Bedankt voor de info.
Amukela, ook enig idee of de olifantensafari op verschillende tijden mogelijk is?
En klopt het, dat eigen gasten voor gaan? Wanneer hoor je dan ( als je er niet overnacht) of het wel of niet door kan gaan? Wij moeten er met onze planning rekening mee houden…Als het niet Jabulani voor ons wordt, dan elephant whispers, maar deze ligt weer net op een andere plek in de route.

Heb ze ook zelf al hierover gemaild maar nog geen bericht terug…

Over het algemeen worden er volgens jou dus wel aardig wat dieren gezien bij de olifantensafari, dus wel meerwaarde tov elephant whispers? Prijsverschil ong 45 euro.
Is de totaaltijd daar 1,5 uur of zit je daadwerkelijk 1,5 uur op de olifant?
Bij Hazyview interactie met de olifanten en ong 20 minuten op de olifant dus qua tijd ook wel een verschil.

De Olifanten safari bij Jabulani is voor de dagbezoekers alleen in de ochtend mogelijk.
Wij boeken voor onze gasten en kunnen meestal dit 2 weken van te voren wel vast leggen. Als je een aantal dagen van te voren boekt is het meestal geen probleem.

Ook gaan onze gasten wel eens naar Elephant whispers, dit wordt ook als erg leuk ervaren, maar bij Jabulani is het wel mooi omdat je in Big-5 zit (zij het omheind en niet zo groot -zelfde als Tshukudu) en het park is mooi, zie deze foto: http://www.amukela.com/activiteiten.htm

Op de achtergrond heb je de Drakensbergen, ik zag er (was in 2005) destijds wat plains-game. Persoonlijk zou ik naar Jabulani gaan. In 2005 zaten mijn gasten (ik liep mee met de gids) ongeveer 1,5 uur op de olifant.

Laatste nieuws van Jabulani: een van de grotere Olifanten heeft zich aangesloten bij de wilde kudde.
Bij Tshukudu lopen meestal 3, soms 4 jonge cheetah’s mee, en nu ook een leeuwenwelpje weer.

Groetjes uit zonnig en aangenaam Balule,

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Ok, alleen ’ s ochtends dus.

Zijn er bij jullie dan ook wel mensen die eerst de wandeling met de cheetahs gaan doen en daarna naar Jabulani? Lukt dat met de tijd? Weet niet hoe vroeg in de ochtend de olifantensafari is?
Dacht dat het niet zo ver is van Tshukudu naar jabulani, ligt het dichtbij elkaar.

Mocht het reserveren voor jabulani 2 weken vooraf niet lukken kunnen we alsnog naar whispers gaan om 12.00 uur. voldoende tijd dan.