Elephant back safari camp jabulani of kwa madwala ten zuiden van Marloth ervaringen

Wij zijn van plan om een olifantensafari te doen.
We hebben geinformeerd bij camp jabulani, hier kun je alleen pas 2 weken van tevoren reserveren omdat de mensen die overnachten in de dure lodge voorgaan…

Als het toch vol zit kunnen we naar Elepant whispers, dit is alleen veel korter en geen safari maar alleen een rit en interactie… Maar nu vond ik ook nog iets in de buurt van Marloth Park: Kwa Madwala elephant safaris. De 1 uurs rit kost R800 en 2 uurs R1400.

Heeft iemand hier ervaring met deze 2 ( m.n. de laatste kon ik niet veel ervaringen/ reviews van vinden…)

Is er onlangs niet iemand vertrapt door een grote olifanten bull bij Camp Jabulani? Niet om je bang te maken hoor, maar het blijven toch vaak behoorlijk getraumatiseerde dieren die daar verblijven. Volgens mij ging het om één van de verzorgers die daar gedood is…

Maar dat is niet je vraag. Ik ken verder alleen Elephant Whispers bij Hazyview en ik weet dat er ook olifanten safaris bij Vaalwater worden gedaan maar dat ligt wellicht helemaal niet op je route.
Ik weet niet of het een bewuste keuze is van deze plekken om geen referenties op internet te zetten. Ontstaat toch redelijk vaak weer discussie of het nu ethisch is of niet om deze Afrikaanse olifanten in te zetten voor ritten / interacties e.d. Neemt niet weg dat het wel heel indrukwekkend is dus wat dat betreft kan ik me heel goed voorstellen dat je het wel wilt doen. Met name de interactie wordt vaak heel leuk gedaan. Zodat je bijvoorbeeld ook meemaakt hoe goed het olifantengeheugen is e.d.

Enfin, wellicht gewoon proberen bij Jabulani te boeken als je ter plaatse bent en anders de andere adressen in je achterhoofd houden.

Veel plezier met de voorpret,
Natascha | www.zazoetravel.com

Dank voor jullie reacties. Hardloopschoenen laat ik maar thuis helaas. Voor het fietsen ga ik wel even Googlen

Ha mijn reactie staat bij de verkeerde:-)

Nee, je hebt het wel bij het juiste bericht staan: hardloopschoenen hebben in dit geval inderdaad weinig zin. Een olifant loop je er niet zomaar uit… :cheer:

Zazoe, wat betreft de olifantensafari, de veiligheid; hierover heb ik nog gemaild naar een lodge in de " buurt" ervan waar wij ook overnachten, Pezulu treehouse, zij mailden mij hierover het volgende:

Yes the elephant riding is perfectly safe because the incident happened when the took the elephants for a walk to exercise a bit and one of the elephants that they released back in to the wild came into the herd trying to mate. Then when he saw humans close by he attacked because of natural instinct.