Waar t beste en mooist een olifantentocht maken?

Ik ga over 2 weken naar Bali.
Eerst naar Ubud, dan Lovina en dan Kuta.
Waar kan ik het beste een olifantentocht maken?
het liefst door de natuur een stukje? en niet een rondje op een park ofzo?

wie kan mij een advies geven?

bedankt alvast.:zon02:

Alleen in de omgeving van Ubud kun je op olifant safari. Men gaat een stukje door de ‘natuur’, maar het blijft een beetje een vast parcour. Het is gelukkig niet zo dat je alleen een rondje park doet. Voor een echte rit op een olifant raad ik Sumatra aan. Zie De olifanten van Tangkahan - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Hoe dan ook, het blijft een ervaring om op een olifant te zitten, waar dan ook.

1 like

Wij gaan a.s. zondag en mijn kinderen willen ook een olifantentocht maken.
Ik vond deze link. We gaan er zeker heen.

http://www.baliadventuretours.com

1 like

Olifant rijden op Bali is veelste toeristisch en veelste duur. Het is niet te vergelijken met Tangkahan in Sumatra.

Maar even een retourtje Medan, autorit richting Tangkahan en overnachting voor twee nachten, is zeker de moeite waard, maar ook heel duur… :slight_smile:

Als je dan toch op Bali bent en je wilt graag op een olifant zitten is er bij Ubud de mogelijkheid.

De olifanten die voor deze ritjes worden ingezet worden jaren mishandeld om ze zo ver te krijgen dat ze als een tam circusdier een rondje huppelen voor alle egoistische toeristen die enkel aan hun eigen pleziertje kunnen denken!! Doe dit dan ook niet! Deze olifanten worden mishandeld tot ze luisteren (dit doen ze echt niet vanzelf hoor!!) enkel zodat er geld aan ze verdiend kan worden door domme toeristen die zonodig een ‘spannende attractie’ zoeken op Bali. Geniet gewoon van het eiland en steun de mishandeling van deze prachtige dieren niet…

Wat erg zeg, overal worden dieren gebruikt om mensen te helpen geld te verdienen, paarden, koeien, geiten en schapen. In Azië olifanten, karbauwen, honden etcetera.
Niet overdrijven pleuni…:slapen: Misschien dat de Partij voor de dieren iets kan betekenen op Bali: Steun de olifant!

Als jij er aan mee wilt doen moet je dat zelf weten…! ik kan niet bewust meewerken aan dierenleed zodat ik een ritje door een park kan maken… Wat zul je lekker op z’n rug zitten met de wetenschap dat dat dier wordt geslagen, opgesloten en langdurig wordt mishandeld…
Veel plezier!

Ik wil enkel een waarschuwing geven aan de mensen die niet op de hoogte zijn van het leed dat deze dieren wordt aangedaan! Misschien zijn er mensen mét een geweten die dit lezen…

ik heb in Bali nog nooit op een olifant gezeten: inderdaad, omdat ze niet thuishoren op Bali… ik zou eerder naar Sumatra of naar Thailand gaan wanneer je op een olifant wilt zitten.

Daar worden ze ook mishandeld hoor… Mensen horen niet thuis op de rug van een olifant. Dat is de reden waarom je het niet zou moeten doen!!

Hoi Pleuni,

Gelijk heb je, deze beesten horen gewoon thuis op Sumatra, opgesloten in veel te kleine reservaten. Waar de kans groot is dat ze ten prooi vallen aan stropers. Bovendien deze reservaten zijn zo klein dat ze zich geregeld buiten hun afgebakend stukje oerwoud begeven, eten en de boel vertrappen van boeren (of de boeren zelf vertrappen) die al zo hard moeten werken om te kunnen overleven op hun kleine stukje land. Indonesiërs en dieren geen goede combinatie, weinig dieren worden hier als huisdier gehouden, dieren dienen om opgegeten te worden of de broodnodige centen binnen te brengen. Maw de olifanten zijn altijd de klos, als ze niet worden afgericht om de (egoïstische?) toeristen rond de rijden, is de kans groot de ze worden afgeschoten in de bossen van Sumatra.