Wij gaan naar Kanchanaburi, Chiang Mai en Naar het Nationaal Park Koh Sok.
Ik wil graag weten welk olifantenpark ik het best kan bezoeken.
Wij hebben zeer goede ervaringen met het Baan Chang Pang Mai (Sky resort). Helaas geen eigen website, wel een facebookpagina. Eén, twee of zelfs drie dagen een training volgen als mahout was voor ons het absolute hoogtepunt van de vakantie.
Neem vanuit Chiang Mai de weg naar Pai/Mae Hong Son, de weg met honderden bochten. Na enkele kilometers rechtsaf richting de bekende Lisu lodge. Enkele kilometers voor de Lisu Lodge rijd je a.h.w dwars door het kamp heen.
Kijk eens op de website van Viengtravel - Tours Vieng Travel. Daar bieden ze een ééndaagse cursus als mahout aan (Tours in Noord Thailand). Dit olifantenkamp bedoel ik.
Onze belevenissen kan je bekijken op Olifantrijden (1) on Vimeo, Olifantrijden (2) on Vimeo, Olifantrijden (3) on Vimeo
Het beste kun je helemaal geen olifanten park bezoeken zodat de mishandeling uiteindelijk stopt
Kijk eens bij Elephants World in omgeving Kanchanaburi. Website: http://elephantsworld.org/en/index.php
Hoe goed en paar vd parken zorgen voor mishandelde olifanten ook zij houden de mishandeling in stand
Sent from my GT-I8190N using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Ga er in ieder geval niet op rijden.
Je gaat er toch wel heen, dus als je de keuze maakt, kies dan voor diegene waar ze nog zonder pikstok werken.
Ik wil naar een olifantenkamp waar ze goed voor de dieren zorgen. Waar wij de ook mogen helpen met het verzorgen van de dieren.
Ik hoef niet op een olifant te rijden.
Baco, kom eens met een oplossing dan…
gewoon de olifanten dingen niet meer bezoeken dan verdient men er niets meer mee en dan zal het wel stoppen want de thaise overheid zal het niet stoppen
En wat doet men dan met alle olifanten ?
loslaten of afmaken
…
Ja, dat zijn echt goede oplossingen idd.
nee jullie oplossing gewoon de mishandeling van die beesten door laten gaan dat is de perfecte oplossing
Dat komt in de parktijk heel snel op hetzelfde neer.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier geen echt duidelijke mening over heb (komt niet vaak voor :))
Net als Steve vind ik dit ook een lastig onderwerp, maar jij doet altijd of alle olifanten in Thailand slecht behandeld worden en dat is dus zeker niet het geval.
Er is geen plek om al deze olifanten maar los te laten en aangezien de meesten jarenlang in de nabijheid van mensen hebben gewoond is de kans vrij groot dat ze weer richting dorpen trekken en daar chaos aanrichten.
En om de beesten dan maar gewoon af te maken is natuurlijk ook geen oplossing!
maar is het niet een kleine minderheid vd olifanten die goed behandeld worden.
Ik weet niet waar deze discussie toe leidt. Voor mij is deze discussie niet het antwoord op mijn vraag dus???
het antwoord op je vraag is dat een boek aan een olifantenpark tot verdeelde meningen lijdt