In augustus ga ik samen met mijn vriend voor 25 dagen naar thailand. We willen vanaf Bangkok eerst naar Kanchanaburi gaan. Ik heb gezien dat daar een olifantenkamp is, genaamd Somnuk elephant camp. Ik wil graag weten of iemand hier ervaring mee heeft? Ik kan er niet veel over vinden op internet.
Hebben jullie verder nog tips? We willen ook naar Khao Sok, Koh Phi Phi, Koh Samui en Koh Tao.
Hoi ik ben in 2006 vanuit chang mai naar dit olifantenpark geweest echt super gaaf, ben van plan eind van het jaar er weer heen te gaan. http://bteh.hyves.nl/ als je wil kan ik je wat foto’s mailen. het is wel prijzig maar komt geheel ten goede aan het park.
fietsen in bankok is ook erg leuk.
koh chang is nog relatief rustig als je daarvan houd vooral in aug zal het erg druk zijn op de eilanden. je kan vanaf ko chang leuke boot trips maken.
wij zijn net terug uit thailand en zijn bij Kanchanaburi naar een olifantenkamp geweest, ik weet alleen de naam ervan niet.
ik vond het geweldig, eerst hebben we een rondje op de rug van een olifant gereden en vervolgens mochten we ze wassen in de rivier en dat vond ik een hoogtepunt van onze vakantie.
beslist een aanrader! naar mijn mening dan he.
In augustus ga ik samen met mijn vriend voor 25 dagen naar thailand. We willen vanaf Bangkok eerst naar Kanchanaburi gaan. Ik heb gezien dat daar een olifantenkamp is, genaamd Somnuk elephant camp. Ik wil graag weten of iemand hier ervaring mee heeft? Ik kan er niet veel over vinden op internet.
Hebben jullie verder nog tips? We willen ook naar Khao Sok, Koh Phi Phi, Koh Samui en Koh Tao.
Alvast bedankt!:zon02:
Ja na 12 jaar gewerkt te hebben als reisleider in Thailand kan ik je vertellen dat dit kamp redelijk is en aangezien je reis het meest voor de hand ligt de kampen ook wel weeshuizen genoemd elders in je reis zijn minder kao tao is erg gezellig Phi Phi komt weer terug na de tsunami Kho samui lamai beach is het beste khao sok is mooi mkaar ga de volgende keer ook eens naar het noorden waar4 de mooiste weeshuizen voor olifanten zijn in Mea Teng o.a. Meataman Elefant Camp is een van de mooiste daar en niet ver van Chiang mai
Als je dan toch iets met olifanten wil doen is het Elephant Nature Park in de buurt van Chiang Mai een aanrader. Hier worden straatolifanten opgevangen en met veel liefde en geduld verzorgd. Nederlandse Antoinette van de Water heeft tocht door Thailand gemaakt met twee "vrij gekochte " olifanten. Lees erover in haar boek en je begrijpt dat olifanten nobele , intelligente beesten zijn die onder dwang worden afgericht om allerlei domme circustrucs te doen voor toeristen en te bedelen in de steden. Save the Elephant!
Vergeet niet dat de staat in Thailand altijd de beschikking over de olifanten kan hebben zo b.v als er gekapt word in de jungle kan de staat eisen dat er verschillende kampen olifanten moeten afstaan. Verder hebben de olifanten het goed in de weeshuizen oftewel kampen en zien er goed uit e hebben alle hun eigen mahoe ( olifanten drijver ) die vaak als de beesten ziek zijn bij hun olifant slapen om hem/haar goed te verzorgen !
Sorry Berry maar ben het niet geheel met je eens. Natuurlijk zijn er goede en (meer) slechte kampen maar feit blijft dat olifanten onder dwang trucs worden aangeleerd en dat gaat er meestal niet zachtzinnnig aan toe. De straatolifanten is helemaal een verhaal apart en echt niet goed te praten. Het is belangrijk dat er goede alternatieven komen, financieel gezien voor de mahouts, Sommige van die projecten zijn nu van start gegaan maar het blijft een druppel op de gloeiende plaat .
helemaal mee eens. ik denk dat als je redelijk verantwoord olifanten wil zien dit een goede plek is. zie ook mij link voor de site meer bovenaan de topic.