Elephant trekking in Besitang ipv Tangkahan

Beste lezers,

Heeft iemand al ervaringen met een olifantentrekking in Besitang, Sumatra?

Dit zou een dit jaar nieuw geopend olifanten centrum zijn, maar minder touristisch van aard.
http://www.expeditionjungle.com/tours_03daybesitangelephantwildlife.html

In eerste instantie zouden wij een olifanten trekking doen in Tangkahan, maar volgens de touroperator van expeditionjungle.com is deze begin juli vol.

Ik hoor het graag van jullie.

Groet,

Dries

Ik zou hier ook graag meer informatie over willen hebben. Lees zojuist een topic op het Thailand reisforum over olifanten en daar werd ik echt onpasselijk van. We zouden heel graag olifanten willen ontmoeten, maar niet ten koste van deze prachtige dieren…is er op Sumatra niet een mogelijkheid om een dag/twee dagen iets als vrijwilliger te doen?

Volgens mij heeft Dries geen account meer…

Iemand ervaring met een olifantentrekking (in het regenseizoen)?

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

Door het helpen wassen van de olifanten, waar je een klein bedrag voor betaald, steun je de rangers in het werk dat zij doen om de jungle te beschermen. In Tangkahan wordt er respectvol met de dieren omgegaan. Ook kun je een tocht op de olifant maken. Daar belaal je goed voor, maar ook de winst hiervan gaat naar de bescherming van de jungle. Op www.ayo-bukitlawang.com kun je dit boeken. Je weet dan zeker dat je bij officiele rangers boekt.

Sent from my GT-P5110 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Iemand ondertussen al ervaring met de olifantentrekking in Besitang?

Via Wereldwijzer app

Wij hebben besloten geen trekking te doen, aangezien olifanten hoe dan ook geen plezier beleven aan het dragen van mensen op hun rug.

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Ik heb geen ervaring. Vorig jaar was er juist een actie tegen olifantenritjes. Ik hoorde ook dat ze in Tangkahan heel goed met de dieren omgaan, maar het ‘zadel’ wat ze daar gebruiken om toeristen te vervoeren, doet zeer bij olifanten. Daarom moet je het eigenlijk niet doen!