Vragen en tips!

We willen in augustus naar Cuba.
We hebben de volgende route in gedachte: Havana – Vinales – Cienfuegos – Trinidad en terug naar Havana. Overal willen we 2 volle dagen verblijven.

Ik heb de volgende vragen:
Is het te doen om in 1 dag van Vinales naar Cienfuegos te rijden?
We willen met een old timer door Havana laten rijden. Kan je daar met 5 personen in (incl chauffeur 6 pers.)
Is een fietstocht met Ruta bikes door Havana een aanrader?
Kan je in augustus flamingo’s zien in Zapat Swamp of is dat niet de tijd van het jaar?
Is het zwemmen met doflijnen in Delfinario in Cienfuegos een aanrader?
Is een bezoek aan El Nicho waterval leuk of Topes Collantes leuker?

Ik hoor graag tips!

Liza

Hallo, ik zie in sommige reisbeschrijvingen van groepsreizen dat er ook vanaf Vinales in een keer wordt doorgereden naar die omgeving. Tja, wat zo is: bij een georganiseerde tour weet de chauffeur hoe die moet rijden en zal niet een verkeerde afslag nemen. Als je op eigen houtje bent in land waar de bewegwijzering anders is dan wat je gewend bent, kan het zijn dat je ergens een verkeerde afslag neemt en dat moet herstellen. Ik zou dan voor de zekerheid daar 2 dagen voor uittrekken. Mocht onderweg blijken dat het allemaal erg meevalt, ben je er en dag eerder.

Hoi Liza,

Het is prima te doen van Viñales naar Cienfuegos. Wij reden zelf de toeristische route van Viñales naar Playa Larga. Hier deden we 5 uur over. 2 dagen later reden we door naar Cienfuegos en deden hier 2 uur over. Als je echter de snelwegen pakt (dus niet de toeristische route) dan rij je in ongeveer 4,5-5 uur van Viñales naar Cienfuegos. De routes die wij door Cuba hebben gereden vind je hier.

V.w.b. El Nicho: Wij vonden dit echt een aanrader! Je kunt dit doen als je van Cienfuegos naar Trinidad rijdt. De route van Cienfuegos naar Trinidad via El Nico (route onderaan de pagina) doe je in zo’n 2 uur. Je hebt dus ruim de tijd om de waterval te bezoeken.

Ik kan je helaas niet helpen met je vragen over de oldtimer tour, de flamingo’s in Zapat (dacht wel dat je iets van een vergunning ofzo nodig had om hier doorheen te lopen/rijden(?)) en het zwemmen met dolfijnen in Cienfuegos. Hopelijk kan iemand je hiermee helpen.

Als je nog opzoek bent naar leuke tips of routes…ik heb onze ervaringen allemaal beschreven op Cuba-reis.nl

Dat valt me mee! Goed te weten.

wij deden er trouwens 6 uur over van Viñales naar Playa Larga. Dat kwam omdat we in het begin eerst helemaal naar Pinar zijn gereden. Net even uitgezocht omdat ik mijn reisverslag aan het bijwerken was. (voor interesse: Reisverslag Playa Larga)

Als je de juiste, maar toeristische, route wilt rijden…bekijk dan hier de route van Viñales naar Playa Larga en hier de route van Playa Larga naar Cienfuegos.

Vienales naar Cienfuegos is te doen in een dag, wel een lange dag rijden via een saaie route (als je de snelweg neemt).

Voor wat betreft je oldtimer vraag: veel goedkoper is het om gewoon een old timer taxi aan te houden en die te vragen je door Havana te laten rijden. Met 5 personen in de auto zal heel erg proppen worden en relaxed rondkijken is er dan denk ik niet bij. Ik zou dus ter plekke kijken en dan waarschijnlijk gaan voor 2 oldtimers.

Veel plezier alvast!

Wij kwamen in gesprek met een lokale inwoner ( altijd HEEL toevallig :nadenken: ) en die had in een oogwenk wel iemand met een oldtimer die voor een prijsje kon komen. Eerst prijs bespreken voor je die laat komen. Prijs was goedkoper dan die op de plaats waar ze allemaal staan ( rechtover het theatre ).