Vragen CR

Hoi,

Mijn vriendin en ik gaan waarschijnlijk in november 3 weken naar CR.
We willen dit mooie land op eigen houtje gaan ontdekken, waarschijnlijk (gedeeltelijk) per auto.

Natuurlijk heb ik dit forum al bekeken en veel informatie gevonden. Maar toch heb ik nog een aantal vragen.

Voorbereiding:

• Welke reisgids is een aanrader? Lonely Planet, Capitool, …

Vliegen:

• Wat is een redelijke prijs om naar CR te vliegen? Welke maatschappij?
  • Is het mogelijk om binnenlands een vlucht te pakken om vandaar uit een auto te huren? Zo rijden we geen rondje en beginnen bijvoorbeeld in een hoek van het land en rijden naar San Jose.

Kamperen:

• Kan er gekampeerd worden in CR? We zijn beide geen luxe hotels gewend en gaan net zo lief kamperen als dit mogelijk is.

Natuur:

• Dit is natuurlijk waar we vooral voor gaan in CR. Heeft iemand nog tips voor gidsen in bepaalde gebieden? Een goede gids laat je een gebied zien met hele andere ogen.
  • Ik ben in NL regelmatig betrokken bij nachtvlinderonderzoek (laken met een lamp). Is zoiets ook mogelijk in CR? Het lijkt me sowieso tof om 's nachts door het woud te lopen. Dan zijn er natuurlijk weer heel veel andere dingen te zien.

Tot zover mijn vragen (tot nu toe). Ik hoop dat er mensen zijn die ons kunnen helpen. Alle hulp is welkom, alvast bedankt!

gr. Jaap

wij hebben geboekt bij American airlines ca 640 euro pp

Hallo Joris!

Ik las dat je onerzoek hebt gedaan naar nachvlinders: dan met je ook even naar Tirimbina in het plaastje la Virgen de Sarapiquí (ten westen van Puerto Viejo de Sarapiquí). Daar doen ze ook dit soort onderzoek. Als je het vraagt kan je er vast een keer mee!

Veel plezier!

Wouter
www.costaricavirtualguide.com