Hoi
We zijn nieuw op dit forum. Wij gaan 3 weken naar costa rica ivm ons 25 jarig huwelijk. 3 reisgidsen en een landkaart reeds gekocht.
De planning is om tickets te boeken op 1e of 2e paasdag 2016
Is dit verstandig? Ik lees dat pasen in costa rica groots gevierd wordt. Beter misschien paar dagen later vertrekken?
We willen niet veel later weg omdat het dan al eind maart is en richting “laag” seizoen gaat…
In principe willen we alles zelf proberen te regelen zoals het er nu uit ziet.
Echter schrikken we van de prijzen van een huurauto ( neem aan dat meest uitgebreide verzekering met de slechtere wegen wel gewenst is?) en we zijn al aan het oreinteren op overnachtinglocaties zonder nu al een route in ons hoofd te hebben…we hebben nog te weinig gelezen om een goede route te plannen. Dus voor overnachtingen nu op tripadvisor en of booking gekeken…vele hotels zitten al vol?? Of is het nog te ver vooruit kijken eind maart 2016?
Hiervij ons 1e bericht en vraagjes …zeer waarschijnlijk niet ons laatste bericht.
Pasen wordt hier gevierd de week voor Pasen. Dan is het hier superhoogseizoen.
Indien je aankomt op eerste of zeker tweede paasdag, dan heb je daar dus geen last van.
Dan is de Paasweek (Semana Santa) afgelopen. En zijn de scholen weer begonnen.
En de vakanties van de Costaricanen zitten er op.
Je zit nog wel in het normale hoogseizoen.
De verzekeringen van de auto´s zijn inderdaad duur. Het is wel verstandig om het eigen risico
schade aan de auto en aan derden af te kopen. Je gaat zeker over onverharde wegen rijden en
een steentje beschadigt zo de carrosserie.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Bedankt voor dit snelle antwoord. Inmiddels een vlucht met KLM gezien op paasmaandag voor 710 euro. Lijkt me geen verkeerde prijs. Donderdag beginnen de werelddealweken even afwachten of San José ook daarbij is.
Welke autoverhuur kunt u aanraden? We boeken het liefst niet meer via tussenbroker maar bij locale organisaties. Tips ?
Dat is een hele mooie prijs.
Wij werken samen met de autoverhuurbedrijven Alamo en Thrifty.
Beiden met een prima service.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Ga uw website ook eens bekijken.
inmiddels is de vlucht geboekt 630 euro amsterdam- san jose met KLM
paasmaandag 28 maart tm maandag 11 april
helemaal happy !
Dat is een hele mooie prijs.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Zeker mooi. Hoe lang ben je onderweg.?
Van Amsterdam naar Panama ongeveer 11 uur vliegen. Overstappen in Panama gaat lekker snel, je vliegt al snel weer door naar San José met Copa Airlines. Een uurtje later ben je dan in San José. Goede reis!
Ik vroeg het, omdat er bij KLM ook vluchten staan van heen 26 uur en terug 34 uur. Met een 22:45 uur stop in Panama. Dan betaal je omgerekend per uur wel het minste en kun je Panama nog even in. Grapje hoor ![]()
14 uur heen en 13 uur terug.
FromToDep dateDep/arr timeFlight nr.StopsClassSeatBaggageStatus
Amsterdam - Schiphol Airport (AMS)Panama City - Tocumen Intl (PTY)28-03-201613:05 - 16:55KL 7570Economy (V)21J1PCTicketed
Panama City - Tocumen Intl (PTY)San Jose - Juan Santamaria (SJO)
Terminal M28-03-201619:16 - 19:41KL 3012*0Economy (V) 1PCTicketed
- operated by COPA AIRLINES, CM 0192
San Jose - Juan Santamaria (SJO)
Terminal MPanama City - Tocumen Intl (PTY)18-04-201615:21 - 17:41KL 3006*0Economy (V) 1PCTicketed
- operated by COPA AIRLINES, CM 0145
Panama City - Tocumen Intl (PTY)Amsterdam - Schiphol Airport (AMS)18-04-201619:05 - 12:30(+1)KL 7580Economy (V)21J1PCTicketed
(+1 arrival next day)
Hartstikke mooi,
we zijn twee keer met United via Houston naar Liberia gevlogen maar dan ben je langer onderweg. Vooral als je nog eens een extra paar uur voor je kiezen krijgt in Houston omdat de business class was overboekt. En in die categorie vind je weinig kandidaten die voor 400 dollar en een overnachting een dagje later willen gaan. Maar ons leverde het een goedkoop ticket voor de volgende vlucht naar Costa Rica op, dus eind goed al goed. Fijne reis.
Op liberia kon ik nu niets vinden vanuit Nederland België of Duitsland. Maar 630 euro voor zo een korte vlucht en niet via de usa ben ik blij mee.
De reis moeten we nog plannen. 3 boeken om te lezen…
Liefst alleen maar hidden secrets vinden en niet een snel rondje maken. Zo vraag ik me bv af of een bezoek aan tortue rond eind maart wel de moeite waard is…
Je bent inderdaad veel beter af. Alleen United vliegt van Amsterdam naar Liberia. Voor 628 euro, maar… met een heenvlucht die 32 uur duurt. Voor een ‘korte’ vlucht, 13 en 19 uur betaal je 300 euro meer. En geen ESTA voor Amerika nodig.
Tortuguero is altijd een mooi park om te bezoeken. Echter in maart zijn er geen groene zeeschildpadden.
Het is er ook iets rustiger dan in het hoogseizoen met schildpadden. Van juli tot en met oktober.
Dus je gaat alleen voor het park. Waarbij je een mooie boottocht door de kanalen en kreken kunt maken.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
28-03 san jose dos palmas
29-03 orosi orosi lodge
30-03 quetzal np el toucanet
31-03 san Vito casa botania
01-04 golfo dulce saladero ecolodge
02-04 golfo dulce saladero ecolodge
03-04 golfo dulce saladero ecolodge
04-04 palma quemada tipijunglia
05-04 palma quemada tipijunglia
06-04 rincon de vieja ?
07-04 rincon de vieja ?
08-04 la cruz tiera madre ecolodge
09-04 la cruz tiera madre ecolodge
10-04 la cruz tiera madre ecolodge
11-04
12-04
13-04
14-04 Puerto viejo Mother dear
15-04 Puerto viejo Mother dear
16-04 Puerto viejo Mother dear
17-04 san jose dos palmas
18-04 terugvlucht
Bovenstaande is onze route. Tot en met tip junglia staat vast.
Rincon vieja is moeilijk om iets leuks te vinden beste wat we vinden is elsolverde.
Iemand tips? Ook via air b en b niks speciaals.
Verder gaan we naar grens bij nicaragua niet zo bekend die regio…
Echter daarna hebben we 3 nachten over.
Gaarne tips hoe deze te besteden arenal regio sarapiqui regio?
Graag tips
Rincon de la Vieja: Aroma de Campo
Alles vast leggen wil zeggen dat je nooit meer kan afwijken van de route en je moet je aan het schema houden.
Het is misschien best leuk om alles vast te leggen tot aan Tipi Jungla Lodge en dan daarna vanzelf zien waar je uitkomt.
Want bij alle hotels die je hebt aangedaan tot aan Tipi Jungla Lodge kun je aan medereizigers en hotel eigenaren eens vragen naar hun ervaringen. Zo ontdek je plekjes die je anders nooit zou hebben leren kennen. En overal waar je naar toe gaat in Costa Rica zul je kleine hotelletjes vinden, er is altijd plaats, (behalve in de week voor Pasen in hotels langs de stranden, hotels in de bergen hebben daar geen last van) en er zijn altijd mooie dingen in de omgeving te zien. Daarvoor hoef je echt niet naar die super highlights zoals Monteverde of Arenal, La Fortuna.
Wat dacht je van de Rio Celeste of Chirripo gebergte, er zijn zoveel **natuurparken **die de moeite waard zijn te bezoeken!
Veel plezier
Otto
Ojochal
**www.elmonofeliz.com
**
Rio Celeste
Rio celeste!
Kijk dit soort tips zoeken we dus…
Ivind dat we al een behoorlijk niet (massa)toeristische route hebben. Bewust monteverde en tortuguero eruit gehouden…daarom ook tijfel mbt arenal regio.
Mbt van tevoren plannen zal altijd een discussie blijven. In europa gaan we op de bonnefooi maar bij verre reizen lees ik me zeer goed in en houd van zekerheid. Vooral omdat in CR al om 6 uur donker is en wegen vaak slecht (dat lees ik tenminste her en der) zijn is het moeilijk om dan speciale plekjes te vinden. Het voelt gewoon prettiger.
Dus graag tips mbt hidden secrets in het noorden ??
Mij viel deze zin op: Rincon vieja is moeilijk om iets leuks te vinden beste wat we vinden is elsolverde. Hoe bedoel je dat? Google maar eens ‘reviews elsolverde’ van Zoover, Tripadvisor en Travbuddy. Zelden betere gezien. En we hebben het twee keer zelf ervaren. Mocht je contact met Gerard en Ingrid opnemen, doe dan de groeten van Willem en Ageeth.
Hele fijne vakantie in een fantastisch land.