vragen backpackreis Peru, Bolivia, Chili

Hoi allemaal,

De bestemmingen zijn gekozen! Peru, Bolivia en Chili. Ik ga hier een rondreis maken door het noorden van Chili, via de zoutmeren naar Boliva en weer terug naar Peru. Begin en eindpunt is Lima. We hebben 1 maand. (ik weet het, niet zoveel tijd, maar we moeten het er maar mee doen :slight_smile: )
Maar nu heb ik enkele vragen.

• Wat we zeker willen gaan doen is Machu Pichu, maar geen trail. Zouden jullie hiervoor een 2 daagse toch vanuit Cusco doen incl. Sacred valley? Of alles apart boeken? Indien alles apart boeken, nu al de entree boeken voor Machu Pichu of ter plekke?
  • We willen graag naar de Pampas in Boliva, maar ook naar Tambopata. Kunnen we dit ter plekke boeken? (inclusief vlucht) Veel sites geven geen prijzen weer, waar moet ik bij beide ongeveer aan denken?
    Is het mogelijk om ook op een slaapzaal te slapen in de accomodaties in de jungle/pampas?
    Wanneer we beperkt zijn tot 1 van deze 2 gebieden, waarvoor zouden jullie kiezen? (we willen graag dieren spotten)
  • Bij aankomst willen we naar Ica gaan, onze vlucht komt aan om 23.00 Kunnen we meteen door met een nachtbus? Welke maatschappijen/busstations moeten we zijn? En kunnen we dit ter plekke boeken? Wat zijn de kosten van dit ticket?

Voor binnenlandse vluchten voor zowel Peru als Bolivia kunnen we dit makkelijk ter plekke boeken? Of is het beter dit van te voren vast te leggen? Ik heb alleen amazonas airlines en Peruvian airlines gevonden. Zijn er nog meer?

Alvast bedankt!

(ik heb deze post ook in Peru landen forum gezet omdat het een combi reis betreft)

Boa airlines
LAN airlines
:+1:

Bedankt! Lan airlines had ik al gevonden. Boa ga ik nog even naar kijken.

Is het hier noodzakelijk om van te voren te boeken? Of kan ik dit ook tijdens mijn reis doen?

1. Tripje naar Machu Picchu kun je ter plaatse regelen bij aankomst in Cuzco.
  2. Gezien je tijd, is 1 keer Amazone bezoeken voldoende. Tambopata of de Pampas bij Rurre zijn vergelijkbaar. Bolivia is zeker goedkoper, maar dat ik in de pampas was was in 2006, dus ik zou geen actuele prijzen weten. Daar heb ik trouwens ook op een slaapzaal geslapen, het was allemaal wat primitiever (maar daarom niet minder leuk) dan in Peru. Tambopata ben ik niet geweest, maar wel in Manu Nationaal Park. De vlucht van La Paz naar Rurrenabaque is ook bijzonder mooi.
  3. Ik zou toch eerst een nachtje in Lima blijven. Als je om 23.00 uur aankomt kun je erop rekenen dat je na twaalven in de aankomsthal aankomt. Dat is Nederlandse tijd 7 uur 's ochtends, dan ben je best kapot! Ik zou een hostel met ophaalservice regelen zodat je eerst even kunt slapen. Het ritje naar Ica kun je dan rustig (zonder stress) de volgende ochtend regelen. Naar Ica gaan heel veel bussen, reist duurt kleine 5 uur, prima ritje voor overdag (hoef je niet met het dure Cruz del Sur, wat een goede maatschappij is voor lang nachtritten). Bij de meeste busmaatschappijen (er zijn er velen) hoef je niet te reserveren. Het is meer de kunst om het dichtstbijzijnde busstation te vinden, de maatschappijen zitten in Lima nogal verspreid (er is geen centraal busstation zoals in de meeste andere steden).
    Succes!
1 like

Sandermooij bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Inmiddels heb ik het iets aangepast. Ik heb voor de volgende dag een vlucht geboekt naar Puerto Mandolano. (Tambopata) Ik wil erg graag de clay licks zien, dus vandaar. Door de vlucht krijgen we iets rust in onze reis ook omdat we nu beginnen in het gedeelte wat we beide erg graag willen zien (machu Picchu en omgeving Cusco) Ter plekke bekijken we of we nog wel of niet naar Rurrenabaque gaan. Ook dit lijkt me een mooi gebied, maar we zullen dan moeten inleveren op andere plaatsen.

Wanneer we Machu Picchu ter plekke boeken zullen we dan nog de volgende dag weg kunnen? Het idee is nu, 1 dag cusco, en het regelen van Machu Pichu, De volgende dag naar sacred valley, overnachten in Aguas Calientes. Machu pichu dag erna, terugweg slapen ergens in Sacred valley. Daarna nog 1 dag Cusco.
Klinkt dit logisch? Andere ideen?
Wanneer we Machu Pichu ter plekke boeken. Op hoeveel zouden we dan moeten rekenen qua kosten? Ik zie nogal verschillende prijzen voorbij komen.

Ik heb Machu Picchu bezocht in februari 2006 dus ik zou niet durven zeggen hoe dat vandaag de dag gaat. Het hangt waarschijnlijk ook af van welke periode je er bent. Op het Peru forum kun je daar wel meer info over vinden denk ik. Actuele prijzen weet ik ook niet maar het loont altijd wel om bij verschillende reisbureautjes langs te gaan om een beetje een idee te krijgen van de prijs. Het loopt nogal uiteen en er wordt vaak hoog ingezet.
Ik ben zelf niet zo van de snelle en volle reisschema’s maar alles is mogelijk. Voor velen is Cuzco wel eens tad om een paar dagen te verblijven omdat er veel te zien en te doen is. Ik blijf er verder bij dat 2 regenwoudtripjes een beetje dubbelop is, maar dat is omdat een groot liefhebber van de Andes ben :slight_smile: