De bestemmingen zijn gekozen! Peru, Bolivia en Chili. Ik ga hier een rondreis maken door het noorden van Chili, via de zoutmeren naar Boliva en weer terug naar Peru. Begin en eindpunt is Lima. We hebben 1 maand. (ik weet het, niet zoveel tijd, maar we moeten het er maar mee doen )
Maar nu heb ik enkele vragen.
Wat we zeker willen gaan doen is Machu Pichu, maar geen trail. Zouden jullie hiervoor een 2 daagse toch vanuit Cusco doen incl. Sacred valley? Of alles apart boeken? Indien alles apart boeken, nu al de entree boeken voor Machu Pichu of ter plekke?
We willen graag naar de Pampas in Boliva, maar ook naar Tambopata. Kunnen we dit ter plekke boeken? (inclusief vlucht) Veel sites geven geen prijzen weer, waar moet ik bij beide ongeveer aan denken?
Is het mogelijk om ook op een slaapzaal te slapen in de accomodaties in de jungle/pampas?
Wanneer we beperkt zijn tot 1 van deze 2 gebieden, waarvoor zouden jullie kiezen? (we willen graag dieren spotten)
Bij aankomst willen we naar Ica gaan, onze vlucht komt aan om 23.00 Kunnen we meteen door met een nachtbus? Welke maatschappijen/busstations moeten we zijn? En kunnen we dit ter plekke boeken? Wat zijn de kosten van dit ticket?
Voor binnenlandse vluchten voor zowel Peru als Bolivia kunnen we dit makkelijk ter plekke boeken? Of is het beter dit van te voren vast te leggen? Ik heb alleen amazonas airlines en Peruvian airlines gevonden. Zijn er nog meer?
Alvast bedankt!
(ik heb deze post ook in Boliva landen forum gezet omdat het een combi reis betreft)
Tambopata is een grote aanrader! Je ziet gegarandeerd dieren (talrijke vogelsoorten, apen (die je zelfs kan aaien!), kaaimannen, meerotters, schildpadden, tarantula’s en andere insecten, … ). Bovendien zijn de landschappen op het Sandoval-meer in Tambopata adembenemend, dit zijn uitzichten die je nergens anders in Peru te zien krijgt. Je hoort het al, ik vind het een topper en hoor dit wel vaker!
Ik heb met mijn Peruaanse partner een reisbureau in Cusco, zowel Machu Picchu als Tambopata en nog veel meer kan via ons geregeld worden.
Maar ook als je gewoon graag meer info wenst te ontvangen, stuur gerust een mailtje!
Ik schrijf dit niet iedere keer als ik een topic schrijf, enkel als ik zie dat mensen op zoek zijn naar bepaalde excursies waarbij wij zouden kunnen helpen en eventueel interesse zouden hebben in meer informatie. Toch bedankt voor de tip
Bedankt allemaal voor de antwoorden!
Voor de vluchten, is het noodzakelijk deze nu al te boeken, of kunnen we deze ter plekke boeken? (de vlucht naar of van Cusco wordt van te voren geboekt)
Ik vergeet nog wat te vragen:
We gaan de laatste week van april, en eerste 3 van mei.
Maakt het nog uit qua weer of we eind april of de 3e week van mei naar Machu Picchu gaan?
Voor Peru zou ik zeggen dat binnenlandse vluchten gemakkelijk ter plekke te boeken zijn, zeker in de periode die je opgeeft. Er geldt natuurlijk wel dat hoe later je boekt er meer kans op is dat de goedkopere tarieven uitgeput zijn. Voor het bezoek aan Machu Picchu maakt het niet veel uit of je de eerste week van je reis gaat of de laatste, het is in beide gevallen een gunstige tijd: geen regen van betekenis en nog geen stortvloed van toeristen. http://www.hostellima.nl/
Inmiddels wat meer research gedaan, maar toch weer wat vragen over Tambopata.
Ik heb een vlucht gevonden die aankomt in Puerto Maldonado om 10.45. Kun je dan nog meteen door naar de jungle lodges? Of moet je wachten tot de volgende morgen?
3 dagen 2 nachten tour, kun je dan de clay licks met de macaws en papegaaien zien? Of moet je hiervoor perse een 4 daagse tour boeken?
Ik zie dat je ook nachtbussen kunt nemen van Puerto Maldonado naar Cusco. De rit zou 10 uur duren. Is deze rit goed te doen? (qua hoogte verschil, goede wegcondities?)
De rit van Puerto Maldonado naar Cusco is zeker te doen maar niet zo aangenaam door de vele bochten als je last hebt van wagenziek zijn.
Hoewel de meeste mensen dit gewoon met de bus doen hoor! Je kan nachtbussen nemen dus dan valt dit allemaal nog wel mee!
De clay licks met de macawas en papegaaien zie je ook in de driedaagse tour (toch in de excursie die wij aanbieden).
Normaal kan je om 10:45 nog door naar de jungle lodges, dit is bij ons toch geen probleem!