Wij hebben vier weken in september om door Bolivia en Peru te reizen. Onze reis moet eindigen in Lima. Heeft iemand tips??
Wij denken er ook over na om de Machu Piccu te gaan bekijken. Is het zo dat je dit lang van te voren moet reserveren? Hoeveel gaat ons dit kosten. Wij willen de machu piccu op de meest ‘budget manier’ bekijken!
Wat zijn verder highlights die wij in bolivia en peru niet moeten missen?
Hoeveel kost een hostel met dorm gemiddeld in Peru en Bolivia?
Ik zou Machu Picchu idd van te voren reserveren. Verder qua tips: Salar de Uyuni, Sucre, La Paz, Lake Titicaca, Cuzco, Nazca lijnen. Als je tijd over hebt zou ik ook zeker een jungletocht in Bolivia of Peru doen.
Een goedkope dorm in een hostel heb je zo voor 5 of 10 euro per nacht. Peru is iets duurder (of minder goedkoop) dan Bolivia.
Succes!
Ja: lees (iets) oudere posts in de forums van Bolivia en Peru. Deze vraag wordt ongeveer elke week gesteld, én uitgebreid beantwoord.
En koop een reisgids, bv. Rough Guide of Lonely Planet. Daarin staan ook antwoorden op je vragen zoals bijvoorbeeld over Machu Picchu en hoeveel je moet budgetteren. En ook handige routesuggesties, hoe de bussen werken, op welke gevaren je moet letten, welke dingen leuk zijn om te zien en doen en hoe je daar komt, etc etc.
Veel plezier!
Ik kan je maar 1 reisorganisatie aanbieden waar ik 100% tevreden van was:
Xtreme Tourbulencia !
Echt super goede organisatie die de nadruk legt op duurzaamheid !
Hoi Marloes,
Wij gaan ook binnenkort 4 weken en doen het volgende.
-Lima 2dagen
-Paaseiland (3volle dagen, door rechtsreeks vlucht vanuit Lima, was pas geleden in de aanbieding bij LAN) Nog steeds duur maar goedkoop wordt het daar nooit denk ik.
- Lima - Cuzco (star peru)
-M.P. 2 a 3 dagen. Ik weet niet hoe september is maar wij boeken daar pas
-Bus naar Puno (Toeristen bus is wat duurder maar maakt wat leuke stops en je krijgt een buffet aangeboden) - 2 dagen Lake Titicaca en door naar La Paz.
- Yungas (coroico) vlak bij La Paz. "world’s most dangerous road"
- bus/ trein combi naar tupiza
- Tupiza - Uyuni 4 dagen (Lake Colorado + Salar de Uyuni (zie tupiza tours bv) (Tip die je veel leest, informeer overal maar pak niet de goedkoopste want de marges zijn klein en vaak gaat het dan ten koste van de kwaliteit, of erger nog de kwaliteit van je chauffeur)
- Uyuni - potosi
- Potosi (mijnen)
- Sucre
La Paz - Lima - AMS (vlucht)
In 4 weken 2 landen doen, dan kun je nooit alles zien (wij dus ook niet haha) Toch kiezen wij er ook voor. Wat je wilt doen hangt erg af van je wensen. Natuur of cultuur enz. Dus google wat en koop de LP en stel vooral zo samen naar je eigen wensen.