Hoe zal ik het zeggen? Ben nu twee jaar niet echt op vakantie geweest omdat al die vrienden van me voornamelijk stelletjes zijn en om nou als derde wiel aan de wagen the gaan hangen… Neuh!
Dus… maar eens kijken hoe ik het anders kan doen en daarom heb ik wat vraagjes:
Heeft er iemand hier ervaring met het met een wildvreemde op vakantie te gaan? En zo ja, hoe waren de ervaringen?
Zelf zat ik te denken om een oproepje te plaatsen voor een reisgenote en dat we dan eerst een keertje ergens afspreken om te kijken of het wel klikt. Lijkt me wel zo verstandig!
Ga eens een keer met een groepsreis mee van een shoestring of Djoser. Een groep van een man of 15… daar zit altijd wel iemand tussen waar je mee op kan schieten.
Ik heb het een aantal keer gedaan en er leuke vrienden/vriendinnen aan over gehouden. Een absolute aanrader!!
Ik ben absoluut voor ongeorganiseerd reizen en dat bevalt me altijd erg goed. Wat je moet hebben is een Lonely planet (reishandboek van de bestemming) en een beetje gezond verstand. Ik ben pas nog onvoorbereid vertrokken met iemand die altijd met georganiseerde reizen mee gaat en beweerde dat niet zo maar meer te doen want dit is echt vrijheid. In de plaatselijke hostels kom je gelijke tegen en kan je ontmoeten, samen reizen of iets anders. Maar ook bij bezienswaardigheden kan je mensen ontmoeten. Er is meer zelf te regelen maar daarvoor krijg je ook veel meer terug denk ik.
Als je het lef hebt…doen
Veel plezier
groet Jael
Ik ben Esther, 22 jaar. Ik studeer politicologie (geloof me, wij staan bekend als eht allerleukst en meest gezellig) Ik heb ook nog nooit met een vreemde gereisd, en ook nog nooit ongeorganiseerd gereisd. Dat wil ik nu wel graag doen. Ik zou graag voor ongeveer vier weken naar India of oost europa (liefst roemenie, hongarije). Dit zou ik het liefst ongeveer eind juli en begin augustus willen doen. Ik hoop snel van je te horen, een email, of voeg me toe aan msn.
Leuk dat je reageert! Op het moment ziet het ernaar uit dat ik van de zomervakantie twee weekjes (kan helaas niet langer vrij nemen!) naar Polen ga. Ik heb daar wat vrienden zitten die ik dan gedag ga zeggen en ondertussen wat cultuur snuiven…
Ik heb leuke dingen gehoord over de Poolse mensen en mijn ervaringen zelf zijn ook erg goed.
Staat nog een beetje in de kinderschoenen maar tot dusver zijn dit de plannen.
Ik zal je toevoegen op MSN, kunnen we gezellig een keertje chatten!
Om dezelfde redenen als jij (vriendinnen hebben een vriend etc…) was ik ook al een paar jaar niet meer op vakantie geweest, toen had ik er genoeg van en besloot gewoon alleen te gaan (niet met een groepsreis).
Zo ben ik al 3 x alleen op vakantie geweest, gewoon een bestemming uitgezocht, ticket gekocht en de Lonely Planet en verder alles met het internet uitgestippeld, accomodaties zelf geregeld of ter plaatse, de route etc.
En ik moet zeggen het bevalt zooo ontzettend goed !
Je kan alles zelf bepalen, het land, de route etc. en ter plaatse ook. Je hoeft met niemand rekening te houden en kan lekker doen wat jij wilt en gaan waar jij wilt.
Daarbij verblijf ik overal waar ik ga in hostels omdat het lekker goedkoop is én je komt er zoveel mensen tegen (ook ontzettend veel alleen) waardoor je eigenlijk nooit alleen bent, met de ene ga je sightseeing doen, met de ander weer een auto huren om de kosten te delen, met die ga je weer eten etc etc. Ontzettend gezellig.
En als je van nature bv. verlegen bent en niet snel met mensen praat, laat dit je niet tegenhouden want als je alleen op vakantie bent praat je opeens als een brugman en klets je zo tegen iedereen (doen ze ook tegen jou).
Het enigste van dit soort reizen is dat je veel zelf moet regelen en veel vooronderzoek op het internet moet doen om zoveel mogelijk uit je vakantie te halen als je er bent, veel te zien en doen etc.