Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb hetzelfde ‘probleem’ en heb nog geen visa’s geregeld.
Ik heb een mail gestuurd naar de ambassade met de vraag. Hopelijk kan ik hier ook snel het antwoord melden ![]()
goed idee, ben benieuwd!
Hey!
Ik kreeg het onderstaande bericht terug.
*Dat is correct, daarom is het verstandig om een toeristenvisum met 2 of 3 entries (2 of 3x60 dagen verblijf) aan te vragen. Het toeristenvisum is momenteel gratis.
Met vriendelijke groet,
Kind regards,
Royal Thai Consulate-General, Amsterdam
De Lairessestraat 143
1075 HJ Amsterdam
Tel: +31(0)20-4651532*
Mijn situatie is dus, dat ik op 7 november thailand binnen kom met air asia, en volgens mijn papieren pas op 18 november thailand weer verlaat via Bangkok. Omdat ze niet weten dat ik tussendoor nog naar Laos en Cambodja gaan adviseren ze dus om vooraf een visa te regelen. Dat ga ik dus nog maar even doen…
hopelijk hebben anderen hier ook wat aan.
Ciao!
het is inderdaad zo dat je als je langer dan 4 weken ticket hebt. dat je dan een visum moet hebben of je moet kunnen aantonen dat je het land uitgaat en dus niet langer dan 4 weken in thailand verblijft.
dit is de officiele regel.
er word over het algemeen niet naar gekeken maar het kan wel en dan gebeurd dit meestal al in nld of dld. en mogen ze je weigeren mee te nemen, want als ze in thailand gaan controleren is de maatschappij waar je mee bent gekomen verandwoordelijk en moeten ze je ook weer mee terug nemen.
op dit moment is het visum voor thailand nog gratis, dus zou zeker nu niet het risico gaan lopen.
Leuk topic. Ik heb net een beetje zitten lezen. Ik ben al jarenlang ‘lid’ van het forum maar heb nog nauwelijks gereageerd helaas.
Ik zag in het begin van dit topic (en later ook nog) de vraag voorbij komen wat een goede manier is om mensen in Laos te helpen. Big Brother Mouse is inderdaad een erg goed project wat kinderen kan helpen.
Ik ben zelf 4 keer in Laos geweest en wil me geen expert noemen maar weet er inmiddels wel wat meer van dan de gemiddelde Nederlander/ Vlaming. Ik ben actief geworden voor een stichting die zich inzet voor het verbeteren van de omstandigheden van de mensen in het Khongdistrict in het uiterste zuiden van het land. Samen met Laotianen wordt er gekeken wat beter zou kunnen. Het is geen klassieke organisatie die geld geeft en het daarbij laat. Je kunt er meer over lezen op www.helplaos.nl Als je er meer over wilt weten kun je het daar dus lezen of me een berichtje. Ik denk dat de stichting erg goed werk doet en op een manier die duurzaam en met respect voor de Laotianen werkt.
Omdat Laos me erg heeft geboeid en ik het een erg mooi land vindt heb ik er een website over gemaakt (kijk daarvoor in het onderschrift). Daar kun je misschien ook wat vragen beantwoord krijgen en er staat ook informatie op over goede doelen in het land.